Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2278384 kertaa)

euno

  • Kisälli
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #795 : 04.06.11 - klo:08:40 »
No mulla meni 26 vuotta haaveillessa Patekista.

Kyllähän nyt noin kaunista Patekkia kuuluukin hieman odotella, tylsäähän se olisi jos pystyisi tuosta vain marssimaan liikkeeseen ja ostaa tuon hintaisen kellon.

Olen katsellut kuvia A. Langen & Söhnen kelloista ja törmäsin niihin Prahassa eräässä näyteikkunassa. Jospa sellaisen sitten laittaisi itselleen 50-vuotis lahjaksi hamassa tulevaisuudessa :P Jatkaisi vieläpä tätä saksalaisten kellojen sarjaani.

Juha

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 593
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #796 : 06.06.11 - klo:20:55 »
Olen ajatellut ostaa Panerain, käytettynä. Lähitulevaisuudessa on matka Tukholmaan, joten osaako joku sanoa millaiset markkinat on siellä? Nymans Urilla on edustus, mutta myyvätkö käytettyjä?

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #797 : 06.06.11 - klo:22:03 »
Olen ajatellut ostaa Panerain, käytettynä. Lähitulevaisuudessa on matka Tukholmaan, joten osaako joku sanoa millaiset markkinat on siellä? Nymans Urilla on edustus, mutta myyvätkö käytettyjä?


Muistaakseni Nymansilla ei ole käytettyjä.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #798 : 09.06.11 - klo:22:28 »
Jos joku tarvitsee kelloa, niin Aleksanterinkadun Aseman Kellon näyteikkunassa oli myytävänä yksi Voutilainen.
Suositellaan täysraittiutta.

euno

  • Kisälli
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #799 : 09.06.11 - klo:23:57 »
Jos joku tarvitsee kelloa, niin Aleksanterinkadun Aseman Kellon näyteikkunassa oli myytävänä yksi Voutilainen.

Kyseinen Voutilainen on maannut jo harmittavan kauan näyteikkunassa. Taitanee olla että kellon melkoisen rapsakan hinnan on valmis maksamaan lähinnä itärajan takaa tulevat pohatat, hieno homma meille muille jotka saavat sitä ohikulkiessa katsella. Kävin ostamassa viime viikolla Aseman Kellosta äidilleni lyyran yo-juhliin ja kysäisin ikkunassa kimmeltävästä Voutilaisesta siinä samalla. On kuulemma ainoa kappale maailmassa :)

Johannes P

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #800 : 06.07.11 - klo:11:09 »
Vihreä ocean one tuli tänään ja sain jopa itse lyhennettyä hihnan. Täytyy sanoa, rakkautta ensisilmäyksestä asti. Katsotaan josko saisin jossain vaiheessa muutaman kuvan ja pientä sepustusta kellosta.

Kauniimpi luonnossa.
« Viimeksi muokattu: 06.07.11 - klo:11:17 kirjoittanut John Galt »

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #801 : 06.07.11 - klo:13:20 »
Vihreä ocean one tuli tänään ja sain jopa itse lyhennettyä hihnan. Täytyy sanoa, rakkautta ensisilmäyksestä asti. Katsotaan josko saisin jossain vaiheessa muutaman kuvan ja pientä sepustusta kellosta.

Kauniimpi luonnossa.

Hyvä ostos nuorenmiehen kelloksi! Tuosta seuraava askel onkin sitten se aito asia!

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #802 : 06.07.11 - klo:13:42 »
^^ Kaverilla oli sama viikonloppuna ranteessa, näytti kieltämättä hyvältä.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Johannes P

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #803 : 07.07.11 - klo:21:32 »
Vihreä ocean one tuli tänään ja sain jopa itse lyhennettyä hihnan. Täytyy sanoa, rakkautta ensisilmäyksestä asti. Katsotaan josko saisin jossain vaiheessa muutaman kuvan ja pientä sepustusta kellosta.
--(tässä oli kuva)--
Kauniimpi luonnossa.
Pari päivää nyt tullut käytettyä. Kyseisen kellon hankkiminen ei kaduta yhtään, vaan olen todella tyytyväinen kelloon. Kokeilin kellon tarkkuutta, ja päivässä kello on edistänyt 3 sekunttia! Uskomaton luku tälläiselle halvalle automaattikellolle. Edellinen kiinalainen jätätti pari kolme minuuttia päivässä, joskin sen hinnalla oli ihme että se edes kävi. Uskoakseni kello on perussukeltajakellon kokoinen. Painoa on suhteellisen paljon, mutta itse näen tämän hyvänä asiana. Ranneke on täyttä rautaa kirjainmellisesti, eikä peltiä kuten halvoissa kelloissani ennen tätä. Uskoakseni ranneke painaakin enemmän, kuin itse kello. Kellon takakannessa on poseidon ja merihevonen, ja muitakin kivoja yksityiskohtia löytyy. Kello tuntuukin laadukkaalta halpoihin kelloihin tottuneelle.

Kello on kai homage versio Rolexista? Tämä onkin ainut miinus kellossa. Näin hyvän kellon toivoisi mustettavan halvasta hinnasta ja hyvästä laadusta rolex-kopiona muistamisen sijaan. Tosin tavallinen kaduntallaaja ei edes ajattele että kyseessä on homage, vaan korkeintaan ihastelee kellon viimeisteltyä ulkomuotoa. Myöskin kellon nimi ja merkki eroavat suuresti rolexista. Itse ajattelenkin että kellossa on ehkä paljonkin piirteitä Rolexista, mutta toisaalta kaikki sukeltajakellot muistuttavat Rolexia. Pidän kelloa ylpeydellä, enkä missään nimessä peittele kellon Steinhart merkkiä. Eikä tähän hintaan ole juuri muita vaihtoehtoja, mikäli haluaa sukelluskestävyyttä, safiirilasia, eta-koneiston ja helppon saatavuuden.

Laitetaan loppuun pari kuvaa kellosta. Kuvat huonohkoja iPhonella otettuja otoksia.
[spoiler]

Mielestäni koko on juuri passeli

Kello tuli tälläisessä nahkalaatikossa. Ehkä vähän naisten korurasian näköinen ulkoapäin?

Sisällä taas ihan arvokkaan näköinen ja sopii miesten sukeltajakellollekkin[/spoiler]
Kun tämän hankin saadessani tiedon pääsystä Vaasaan lukemaan kauppatieteitä, niin ehkä seuraava kello tulee kun on kädessä ktm:n paperit. Siihen asti luulisi tällä pärjäävän. Varsinkin jos seuraava kello on tällä hetkellä eniten kutkuttava Rolex Sea Dweller, jolloin rahaa täytyy kerätä jonkin verran enemmän.
« Viimeksi muokattu: 07.07.11 - klo:22:31 kirjoittanut John Galt »

Johannes P

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #804 : 07.07.11 - klo:22:26 »
Mitkä kuvat?
Laiton spoiler-valikon alle nuo kuvat, niin ei hidasta tämän topicin lataamista. Mutta tosiaan kuvat ovat huonolaatuisia. Voin laittaa parempia, jos joku haluaa. Kunnon kamerasta on vain akku juuri nyt loppu ja illalla valoa on liian vähän kännykälle.
« Viimeksi muokattu: 07.07.11 - klo:22:27 kirjoittanut John Galt »

Johannes P

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #805 : 07.07.11 - klo:22:30 »
Niin, eivät toimi
Itselläni näkyy hyvin. Laitan sitten linkit erikseen tähänkin, mikäli näin.
http://dl.dropbox.com/u/11337616/IMG_0311.jpg
http://dl.dropbox.com/u/11337616/IMG_0312.jpg
http://dl.dropbox.com/u/11337616/IMG_0313.jpg

EDIT: Näköjään tuo linkki pitää erikseen ottaa. Ei riittänyt että vain aukaisee kuvan ja kopio linkin. Nyt pitäisi toimia?
« Viimeksi muokattu: 07.07.11 - klo:22:33 kirjoittanut John Galt »

Kali

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 300
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #806 : 08.07.11 - klo:12:26 »
Steinhartissa on perusvarmaksi haukuttu Eta-koneisto hyvässä kuoressa huokeaan hintaan. Ainoa negatiivinen mitä olen netistä lukenut (Submarinerin ulkonäkökopioinnin lisäksi) on jonkun raportointi bezelin kiinnityksestä. Olisi kuulemma tippunut rinkula irti koska on kiinnitetty vain kaksipuoleisella teipillä. Tiedä häntä, ei kuulosta kovin järkevältä suklarissa.

Minulla tämä:


Ja tällainen: http://uhrforum.de/attachments/38301d1248897164-certina-ds-prince-automatic-ref-c008-426-11-057-00-_dsc6474.jpg

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #807 : 08.07.11 - klo:18:42 »
Olisi kuulemma tippunut rinkula irti koska on kiinnitetty vain kaksipuoleisella teipillä. Tiedä häntä, ei kuulosta kovin järkevältä suklarissa.

Itseasaissa suurinmassa osassa halpis-kelloista (alle 1000e)  rinkula on joko liimalla tai teipillä kiinni. Hyvä 3M:n teippi kyllä kestää kolme neljä vuotta, sen jälkeen rinkula on vaihtokunnossa muutenkin, joten lienee ihan järkevää touhua.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #808 : 22.07.11 - klo:21:15 »
Kuka tunnustaa, kenen Patek?

http://lukijat.iltasanomat.fi/51/75864/2/
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Johannes P

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #809 : 24.07.11 - klo:08:57 »
Kuka tunnustaa, kenen Patek?

http://lukijat.iltasanomat.fi/51/75864/2/
Voi olla myös feikki. Niitä tuolla näytti olevan jos jonkin verran. Muun muassa seuraavia epäilen feikeiksi:

Lasi vähän turhan naarmuinen safiirilasiseksi Rolexiksi

Minun 350€:n Steinhart on paremmin viimeistelty kuin tuo "Rolexi".