Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2278808 kertaa)

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #435 : 13.07.10 - klo:21:36 »
http://usera.ImageCave.com/vhild/rolex.jpg

Remmin "loppu" on käännetty metallirinkulan yli? Tungen sen takaisin rinkulan sisäkautta, joten tuossakin on näköjään kahta eri tyyliä. Ei vain ole tullut mieleen taittaa sitä sen viimeisen rinkulan yli. Persoonallinen ja erinomaista makua osoittava Rolex juuri passelilla remmillä.

Jaa, en minä mitään muutakaan tapaa osaa taitella tuota. Opin tämän tavan joltain nettisivustolta.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Burax

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #436 : 14.07.10 - klo:00:17 »
kellonkuva.

Mikäs malli kyseessä? Toimitettu ilmeisesti metallirannekkeella? Voisin kuvitella tuon näyttävän erityisen maukkaalta ruskealla nahkarannekkeella, ei tosin ehkä näillä keleillä.

En ole varsinaisesti rolex-ihailijoita. Eritoten tuo päivämäärän looppi särkee silmiä, mutta ilman henkilökohtaista kokemusta en rolleja haukkumaankaan mene.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #437 : 14.07.10 - klo:00:28 »
Perus-Oyster Perpetual Date, 70-luvulta. Näitä on paljonkin tarjolla ja hinta tonnin tuntumassa. Tavallisesti pidän tuota mustalla alligaattorilla, mutta kuten totesit, helteellä ei parane pilata arvokasta ranneketta. Ruskea gator on vielä hakusessa, ehkäpä sitten syksymmällä...
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #438 : 14.07.10 - klo:05:10 »
GTH on Go-To-Hell. Tarkoittaa tarkoituksellisen röyhkeää, silmiinpistävää tai muuten vain häröä meininkiä. Esimerkiksi minulla tällaisia ovat (suomalaisessa pukeutumiskentässä) fuksianpunaiset elementit (sukat, pikeet jne.) ja muut räväkät jutut.

Pukupukeutumisessa siistin ulkoasun kanssa pidetty tarkoituksellisen kälyinen "Roleks" olisi ehdottomasti GTH-menoa. Ja, lähes aina, coolimpi kuin se alkuperäinen, ellei pitäjä ole pystyynkuollut jyyrä.
Kaikki villa tottelee rautaa.

tuomas

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #439 : 14.07.10 - klo:07:28 »
Ja, lähes aina, coolimpi kuin se alkuperäinen, ellei pitäjä ole pystyynkuollut jyyrä.

Roleks tai vastaava ei ole koskaan cool vaan ainoastaan käsittämättömän ruma kello, jonka omistamiseen saati käyttämiseen en keksi ainoatakaan syytä. Ennemmin otan tuollaisessa hengessä jonkin retrokellon, jossa on edes jotain särmää. Mutta pystyynkuolemisprosesssini lienee jo alkanut.

Johannes P

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #440 : 14.07.10 - klo:07:44 »
Ja, lähes aina, coolimpi kuin se alkuperäinen, ellei pitäjä ole pystyynkuollut jyyrä.

Roleks tai vastaava ei ole koskaan cool vaan ainoastaan käsittämättömän ruma kello, jonka omistamiseen saati käyttämiseen en keksi ainoatakaan syytä. Ennemmin otan tuollaisessa hengessä jonkin retrokellon, jossa on edes jotain särmää. Mutta pystyynkuolemisprosesssini lienee jo alkanut.
Ihmettelen suuresti tämän kaltaisia kommentteja. Rolex on äärimmäisen laaduksas sveitsiläisen kelloseppäosaamisen tuotos. Ulkonäkökään ei mielestäni eroa muista laatukelloista. Tietenkin rantaroleksien ja muiden syiden takia Rolexin kantaja saattaa saada vastailla kysymyksiin "mitä maksoi" tai "onks aito", mutta mitä sitten. Onhan esimerkiksi Ferrari kaikkien tuntema superauto valmistaja. Myös Ferrarista on tehnty kopioita pohjana joku perus toyta. Siitä huolimatta suurin osa ihmisistä pitää Ferraria hienona autona, eikä yhtään tylsänä.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #441 : 14.07.10 - klo:09:02 »
^ Tuossa taisi nyt mennä lainaukset yhteenniputettuna sinänsä hieman sekaisin, että tuomas ei ilmeisesti kuitenkaan ollut samaa mieltä Jussin kanssa, vaan tarkoitti, ettei tuollaiset Roleksit voi koskaan olla hyvännäköisiä ja oikea rolex on tyylikkäämpi.

Sen verran vielä tuosta Vhildin postauksesta on pakko kysäistä, että ovatko tuolta kuva-albumistasi löytyvät muut kuvat myös omasta kellokokoelmastasi? Jos ovat, niin kivannäköisiä tiukuja näyttää kyllä miehellä riittävän, siinä on jo valikoimaa mistä matchata kokonaisuuteen sopiva killutin.

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #442 : 14.07.10 - klo:10:05 »
No, Crocseilla saavuttaa Rolexin kanssa tyylillisen yhtenäisyyden.

Lisätään kokonaisuuteen LV:n laukku, Burberryn trenssi ja nappiverkkarit.

Koskakohan näemme Burberryn ja Crocsin yhteistyönä luodut Nova Check -crocsit.
Samaa esteettistä maailmaa.
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

tuomas

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #443 : 14.07.10 - klo:10:11 »
^ Tuossa taisi nyt mennä lainaukset yhteenniputettuna sinänsä hieman sekaisin, että tuomas ei ilmeisesti kuitenkaan ollut samaa mieltä Jussin kanssa, vaan tarkoitti, ettei tuollaiset Roleksit voi koskaan olla hyvännäköisiä ja oikea rolex on tyylikkäämpi.


Juurikin näin. Kommenttini oli ehkä vähän epäselvä. Minulle kello ei ole mikään sanoma mihinkään suuntaan vaan käytän laatukelloa vain itseäni varten.

Aidon Rollen vastustaminen on kyllä kumma ilmiö, joka kai juontaa jostain 80-luvun juppiajoilta. Samalla logiikalla kai sitten jokin Laboste-pikee on tyylikkäämpi kuin oikea.
 

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #444 : 14.07.10 - klo:11:36 »
Kun tässä nyt tuolla iltalehden jutun postaamisella tuli heitettyä hieman "bensaa liekkeihin" tässä keskustelussa, niin muutama oma mielipide.
Ensimmäisenä totean, etten tiedä kelloista oikeastaan mitään. En muuta kuin sen, miltä ne omaan silmääni näyttävät. Täällä tuntuu riittävän asiantuntijoita reilustikin jotka tietävät eri koneistoista, kellojen valmistajien taustoista jne, niistä minulla ei ole mitään sanottavaa.

Kuten Trhokka totesi, Rolex on erittäin arvostettu kellovalmistaja ja kellot ovat varmasti laadukkaita, sitä on turha kiistää. Minä en itse ostaisi niin Rolexia kuin Roleksia, kumpaakaan en oikein koe itselleni sopivaksi ja kummankin kohdalla tuntisin hukkaavani rahani, toisen kohdalla enemmän toisen kohdalla vähemmän. :)

Suurin syy sille, etten ostaisi kyseistä kelloa on siis se, etten koe saavani rahalleni vastinetta. Samalla hinnalla kun voin saada vaikkapa 4-10 omasta mielestäni paremman näköistä kelloa, jotka koen enemmän omakseni. Toinen syy on se, että se on vaan "liian perus"-kamaa. Jos tavalliselta tallaajalta kysytään yhtä "parempien kellojen" valmistajaa, on vastaus varmasti 9/10 kertaa Rolex. Ja tässä on myös yksi syy, miksi se omasta näkökulmastani muokkautuu mielikuvituksettomaksi valinnaksi. Lisäksi, kello kun on itselleni lähinnä vain yksi pukeutumisen osa, ei sillä, millainen koneisto kellossa on tai sillä, että voinko mennä kelloni kanssa sukeltamaan ole ostopäätöstä tehtäessä merkitystä. (mutta ymmärrän kyllä, että joillekin on, koska lähtökohdat ja mieltymykset ovat erilaisia)
Eli siis itselleni ei ole kysymys siitä, että pitäisin näitä kelloja jotenkin "juppimaisena" tai "öykkäröintinä" vaan yksinkertaisesti siitä, etteivät ne yleensä näytä hyviltä. Metallirannekkeiset kellot ovat muutenkin itselleni melkoinen inhoke ja suurin osa niistä Rolexeista mitä olen nähnyt uutena myytävän ovat juuri sellaisia. Sitten taas on tuollaisia versioita kuin tuo Vhildin, jotka kääntävät kyllä oman pääni samantien. :)
Tässä on myös tehty vertauksia esim Burberryyn ja Louis Vuittoniin. Kuten Jaro totesi, "kello se Rolexikin vain on". Juuri niin, se on vain kello. Ja silloin kun se uppoaa kantajan kokonaisuuteen ja sille on siinä oma paikkansa, homma toimii => Kuten burberryn ja LV:n laukkujen kohdalla. Mutta harmittavan paljon olen tänä kesänä nähnyt naisia, jotka luulevat (näyttää siltä), että se LV:n laukku yksin riittää ja muu kokonaisuus on mitä on. Tämä sama heijastuu itselleni välillä Rolexeista. En nyt viittaa tämän palstan Rollejen omistajiin, mutta koska se on vain kello, niin se ei vielä riitä, ei vaikka olisi kuinka laadukas.

Ja kun tuo oma hieman "sarkastiseksi" tarkoitettu heitto tuossa lehtijutun yhteydessä meni joiltakin osin hieman ohi, niin tarkennettakoon, etten itse haluaisi niin aitoa kuin rantarolexiakaan. Menköön ne niille, jotka niistä tykkää.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #445 : 14.07.10 - klo:13:09 »
ChuckBass: Omistamiani kelloja olen tähän threadiin postannut lähinnä alkupäähän. Tilanne kuitenkin vaihtelee koko ajan...
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

JHL

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #446 : 15.07.10 - klo:20:37 »
Itselleni kellot ovat (vielä) suhteellisen tuntematonta aluetta, tällä hetkellä ranteessa on tällainen kun en ole 100% mieluisaa merkkikelloa vielä löytänyt:



Kuvan aikarauta on BHI:n 150v-juhlavuotensa kunniaksi valmistuttama kello, ja tavoitteena heillä on ollut tarjota ns. tavallisen harastajan kukkarolle sopiva tourbillon. Kustannussyistä siinä on siten kiinalainen koneisto, koska ilmeisesti halvinkin sveitsiläinen tourbillonkoneisto maksaisi yli kymmenkertaisesti enemmän. Toivottavasti en ihan kardinaalivirhettä tee kantaessani ranteessani ei-sveitsiläistä kelloa...
Vanhaa insinööriä kutkutteli tuossa lähinnä tuo tourbillon, joka on teknisesti mielenkiintoinen ratkaisu, vaikkei mitään tarkkuusetua ilmeisesti tuokaan. En ole edes tarkkuutta sen kummemmin seurannut, koska kerran viikkoon tuo on aina ehtinyt pysähtymään. Pieni miinus siitä ettei ole automaatti. Mutta hauska tuon raksutusta on seurata!

Kysymyskin minulla oli koskien kellon käytön etikettiä. Työn puitteissa kellon käyttö lienee aina ok, mutta juhlatilaisuuksista olen kuullut useampaakin versiota. Ensimmäisen leirin mukaan juhlissa ei saa miettiä arkisia asioita ja siten kelloa ei ranteessa saa olla, toisen mukaan kello on aina ok. Miten on?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #447 : 16.07.10 - klo:07:53 »
Kysymyskin minulla oli koskien kellon käytön etikettiä. Työn puitteissa kellon käyttö lienee aina ok, mutta juhlatilaisuuksista olen kuullut useampaakin versiota. Ensimmäisen leirin mukaan juhlissa ei saa miettiä arkisia asioita ja siten kelloa ei ranteessa saa olla, toisen mukaan kello on aina ok. Miten on?

Black tie, white tie = ei kelloa. Muut juhlat tyylitajun mukaan.
Kaikki villa tottelee rautaa.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kellot
« Vastaus #448 : 16.07.10 - klo:09:01 »
Juuri aloin miettiä.. Missäköhän mun rannekello on.. Ollut kädessä viimeksi vissiin 2007.
get your kicks on route six six six

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #449 : 16.07.10 - klo:16:18 »
^^ Juuri noin.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta