Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2278083 kertaa)

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4125 : 19.03.16 - klo:15:29 »
Kiitos, vahan noin ajattelinkin. Jaa valiin talla kertaa.
Great minds think alike - fools never differ.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4126 : 24.03.16 - klo:20:52 »


Elastinen on B-miehiä.

sound

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 170
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4127 : 29.03.16 - klo:10:06 »
Tissot Visodate miellyttää silmää. Kenelläkään vinkkejä, mistä ko. kello kannattaisi hankkia? Onko jälleenmyyjillä isoa hintaeroja ja onko ovh:ssa paljon tinkivaraa?

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4128 : 29.03.16 - klo:23:09 »
Päätin huollattaa pitkään lipaston laatikossa lojuneen kellon. Sain sen joskus faijalta ja hänelle se oli ajautunut ties mitä reittejä pitkin. Kyseinen kello on alunperin ollut suomalaisella vuorineuvoksella käyttökellona ja yksilö on jostain 60-luvun tienoilta. Ammattitaitoisen huollon kelloon teki Ville Pietilä. Mm. vetonuppi oli kadonnut ja tilalle löydettiin alkuperäistä vastaava nuppi.

Kellossa on myös alkuperäinen metallinen "racing"-ranneke, mutta päätin käydä hakemassa kokeeksi Punavuoren Rannekkeen nato-rannekkeen ja hyvin se näyttäis toimivan. Tulee varmasti näkemään paljon käyttöä.








salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4129 : 30.03.16 - klo:19:19 »
^ Mikäs siinä jos itse tykkäät. Kello on hieno eikä rannekkeessakaan itsessään vikaa mutta yhdistelmä ei näytä minun silmääni hyvältä. Kello on raskaan ja arvokkaan oloinen kun taas ranneke sporttinen. Kombo on vähän niin kuin klassisen nahalla ja jalopuulla vuoratun brittiläisen ylhäisövaunun takaluukkuun olisi ruuvattu formulan takasiipi. Itse kokeilisin tuolle kellolle 60-luvun tyylistä nahkarannneketta jos se alkuperäinen metallinen ei innosta.

Mutta makuasiat on makuasioita.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Gene

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 200
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4130 : 30.03.16 - klo:19:35 »


PR516 on klassinen racing-kello, joten vertailu brittiläiseen ylhäisövaunuun ei minulle aukea. Näyttäisi varmasti hienolta esim. nahkaisen Hirschin racing-rannekkeen kanssa, mutta omaan silmään ihan hyvä noinkin. Propsit muutenkin tuon kuntoon laittamisesta.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4131 : 30.03.16 - klo:20:34 »
Vintage ja Nato sointuvat harvoja poikkeuksia lukuunottamatta huonosti yhteen, vaikka sekä kelloharrastajien että #menswear -piireissä onkin mitä moninaisimpia yhdistelmiä näkynyt, mutta jotenkin niissä on usein pakkoavioliitonomaista makua. Ehdottomasti kannattaa uskaltautua kokeilemaan alkuperäistä metallia ja antaa silmän totuttautua siihen, tai sitten esim. kelloon sointuvaa vaalean- tai tummemmanruskeaa nahkaista rallihihnaa, kuten Hirsch.

Poikkeuksen vintage/Nato -yhdistelmissä näyttäisi mielestäni tekevän kronot ja suklarit.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4132 : 30.03.16 - klo:21:42 »


Pidän tästä kuvasta. Audi, Rolex ja Hermès - mitä sitä muuta mies tarvitsee.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4133 : 30.03.16 - klo:21:43 »
Tissot Visodate miellyttää silmää. Kenelläkään vinkkejä, mistä ko. kello kannattaisi hankkia? Onko jälleenmyyjillä isoa hintaeroja ja onko ovh:ssa paljon tinkivaraa?

Kotimaisissa liikkeissä vaihtelu on erittäin pientä, kansainvälisestikin sangen vähäistä. Kello on kuitenkin erittäin halpa (erinomainen hinta/laatusuhde), joten tuosta ei tarvitse hirveitä tinkiäkään. Hihnan toki joutuu vaihtamaan jotakuinkin heti, joten kannattaa ehkä keskustella itselleen joku Hirsch.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4134 : 30.03.16 - klo:21:44 »


Pidän tästä kuvasta. Audi, Rolex ja Hermès - mitä sitä muuta mies tarvitsee.

Auton, kellon ja maun.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4135 : 30.03.16 - klo:21:45 »
Naurahdin.

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4136 : 30.03.16 - klo:21:46 »
^^Eiköhän flanellinen lätsä ja kirkas skraga korjaa potin.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4137 : 30.03.16 - klo:22:45 »
^ Mikäs siinä jos itse tykkäät. Kello on hieno eikä rannekkeessakaan itsessään vikaa mutta yhdistelmä ei näytä minun silmääni hyvältä. Kello on raskaan ja arvokkaan oloinen kun taas ranneke sporttinen. Kombo on vähän niin kuin klassisen nahalla ja jalopuulla vuoratun brittiläisen ylhäisövaunun takaluukkuun olisi ruuvattu formulan takasiipi. Itse kokeilisin tuolle kellolle 60-luvun tyylistä nahkarannneketta jos se alkuperäinen metallinen ei innosta.

Mutta makuasiat on makuasioita.
Ymmärrän täysin pointtisi! Mulla on itseasiassa alkuperäinen ranneke tallessa, mutta se ei vain tunnu ranteessa hyvältä. Kellon halkaisija on muistaakseni 36mm ja paksuutta ei nimeksikään, joten puhutaan oikeasti todella sirosta kellosta. Nahkainen nato on tulossa kans kokeiluun, kokeillaan vähän miten se toimii.

Tässä kuva alkuperäisestä rannekkeesta:

Alex70

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4138 : 31.03.16 - klo:15:51 »
Tuosta Tissotista taidettiin tehdä joku vuosi sitten myös ns uusintapainos. Mielestäni tuo retrohenkinen metalliranneke, ei mainoksen, vaan mikä ranteessa on todella tyylikäs.
Käyttömukavuudesta en sitten tiedä.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4139 : 31.03.16 - klo:16:09 »
Noi on kyllä joku kelloautismin pahanlaatuinen oire kun pitää tunkea kuva täyteen kalliita asoita kellon taakse, mieluiten niin että tuotemerkit näkyy. Kädessä voisi olla vielä arvokas mustekynä, toisessä kädessä mallasviskipullo ja jos oltasiin USA:ssa niin käsiase ja ehkä joku taisteluveitsi. Jos ei pääse autoon näppärästi niin esimerkiksi Porschen avaimet kellon vieressä hoitaa homman.