Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2290594 kertaa)

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3615 : 30.08.14 - klo:14:04 »
Wisconsin, et kerro millaista kelloa etsit joten vaikea antaa hyvää vinkkiä. Itse ostin creationswatchesilta ao. Made in Japan Seikon hintaan 156e toimituksineen. Vaikea keksiä hirveästi parempaa hintalaatusuhdetta.


abc66

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3616 : 30.08.14 - klo:14:09 »
Kehtaako täällä kysyä suosituksia budjettikellon hankkimiseen? Budjetti max 200e mut mieluiten paljon alle sen. Haluan jotain ei täysin tökeröä ranteeseeni ettei tarvi kaivaa älypuhelinta esille. Laatukellot.fi ssä oli jotain seikoja alennuksilla, mutta vaikea saada itse googlettamalla kovin hyvää kuvaa tilanteesta, varsinkaan kun ei ole asiantuntemusta ja kiinnostustakin on rajallisesti. Osoittakaa hyödyllisyytenne keikarilaiset :)

Tuossa hintaluokassa itse valitsisin automaattiseikon. Divereistä esim SKX007 (http://www.creationwatches.com/products/seiko-divers-60/seiko-automatic-divers-skx007k2-mens-watch-1167.html) tai Seiko Monster (http://www.creationwatches.com/products/seiko-divers-60/seiko-automatic-monster-divers-srp309k1-3588.html). Kautta linjan Seikon laatu on hyvää, etenkin Monster on laadultaan hintaansa nähden varsin kelpo kello.

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3617 : 01.09.14 - klo:12:29 »
Tarvitsisi suosituksen tyypistä joka kiinnittää Strelan vieterin takaisin paikalleen edullisesti pääkaupunkiseudulla.

anon

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 292
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3618 : 01.09.14 - klo:13:05 »
^^ Kaikille tällä ei tietty ole väliä, mutta mulle Seikon Japani-versioissa on parempi fiilis (= J1-mallinumeron perässä).

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3619 : 01.09.14 - klo:13:33 »
Parin satasen kelloksi mulla olisi myydä Junghans Mega 1000. Vaatii toki taipumista "moderniin retrolookkiin":



Jos taas mekaanisen halvalla haluat niin voisin luopua Vostokistani. Pitää ajan muistaakseni kohtuullisesti mutta vaatii taipumista meikäläisen lempiväriin. Tässä olisi mukana myös musta nato-henkinen nylonranneke sekä oranssi kumiranneke butterfly claspilla:

« Viimeksi muokattu: 01.09.14 - klo:13:38 kirjoittanut Co-re »


Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3621 : 02.09.14 - klo:10:55 »
Tarvitsisi suosituksen tyypistä joka kiinnittää Strelan vieterin takaisin paikalleen edullisesti pääkaupunkiseudulla.

Ehdotuksia? Ei ole lainkaan kokemusta kellosepillä käymisestä ja mielelläni hoitaisin tämän kuntoon piakkoin.

jra72

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 237
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3622 : 02.09.14 - klo:11:41 »
Tarvitsisi suosituksen tyypistä joka kiinnittää Strelan vieterin takaisin paikalleen edullisesti pääkaupunkiseudulla.

Ehdotuksia? Ei ole lainkaan kokemusta kellosepillä käymisestä ja mielelläni hoitaisin tämän kuntoon piakkoin.

Kelloseppien työhuone hämeentiellä. http://www.kelloseppientyohuone.fi/sivut/

Aki on ainakin ihan pätevä kaveri.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3623 : 02.09.14 - klo:12:58 »
^ +1

En tosin tunne heitä nimeltä, mutta olen niin huoltoja kuin pikkukorjauksia teettänyt tuolla. Varsinkin pienfixailuissa joustava ja edullinen.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3624 : 11.09.14 - klo:22:35 »
Elämäni ensimmäinen automaattikello Seiko SNZF17K1 muljahtelee ranteessa ensimmäistä päivää.
Yli 20:een vuoteen en kantanut rannekelloa, ja nyt rosterimöhkäle tuntuu kieltämättä vähän jännältä.
Voisin ehkä sanoa, että "tästä se lähtee".

Te, jotka omistatte useamman automaatin:
Pidättekö kellojanne jossain pyörittimessä, vai asetatteko ajan kiltisti aina käyttöön otettaessa?

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3625 : 11.09.14 - klo:23:31 »
^ asetan ajan kiltisti kun otan kellon käyttöön. Watch winder on minun silmissäni enemmän harraste- kuin hyötyväline, ja harrastan mieluummin kelloja. Toki jos omistaisin Patekin perpetual calenderin sijoittaisin watch winderiinkin. Olisi aika pain in the ass asettaa oikeaan aikaan..

Cisne36

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3626 : 11.09.14 - klo:23:42 »
Te, jotka omistatte useamman automaatin:
Pidättekö kellojanne jossain pyörittimessä, vai asetatteko ajan kiltisti aina käyttöön otettaessa?

En omista useampaa automaattia, mutta noi pyörittimet on enemmän käyttökelpoisia jos omistaa useampia kelloja, joissa on monia "toimintoja".

En osaa termejä suomeksi (kun keskustelupalstat on kelloista vierailla kielillä), mutta kaikki toiminnot sekunnin ja tunnin lisäksi on "complications":
http://en.wikipedia.org/wiki/Complication_%28horology%29

Jos omistat kaksi kelloa joissa toisessa on kuun asento ja toisessa perusherkut plus 400 vuoden kalenteri (eli huomioi karkausvuodet paitsi ne yhdet), niin ainakin jälkimmäisessä tarvitsisit kellosepän apua (todennäköisesti) saadaksesi kaikki toiminnot oikein. Silloin monet arvostavat winderin apua.

En ole saanut vielä iloa omistaa automaattikelloa kuutoiminnolla ja päiväyksellä, mutta veikkaisin sen olevan vielä kohtuuvaivalla itse säädettävissä, mutta jos kellossa on noiden lisäksi vielä jotain muuta (kuin varaustilan näytin yms) niin voi mennä työlääksi. Ja jos taas sitä automaattikelloa käyttää esim toimistossa arkisin, niin winderi voi olla sille hyvä ratkaisu viikonlopuksi kun käyttää beateria eli viikonlopun aktiviteetteihin tarkoitettua kelloa.

Sorry pitkä vastaus: lyhyt vastaus on "jos tarvitsisit winderiä, niin tietäisit sen".

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3627 : 12.09.14 - klo:06:32 »
Mulla on Orbitan winderi ja se on lähinnä keskustelunherättäjänä sohvapöydällä. En muista milloin kello olisi viimeksi siinä pyörinyt.

Voisin ihan hyvin siirtyä kokonaan käsivetoisiin kelloihin.

Herkko

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3628 : 13.09.14 - klo:13:23 »
.
« Viimeksi muokattu: 09.12.15 - klo:18:21 kirjoittanut Herkko »

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3629 : 13.09.14 - klo:14:12 »
Aijai, kyllä se Speedmaster vaan on aivan saakelin makea kello, ei siitä pääse mihinkään. Siinä on jotain jätkämäistä ja äijämäistä ts. se ei ole liian erikoinen tai elitistinen.. Noh, vähemmän on useimmiten enemmän.
« Viimeksi muokattu: 13.09.14 - klo:14:15 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!