Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2278426 kertaa)

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #330 : 18.04.10 - klo:20:37 »
Otetaan sitten seuraava päivänkevennys.

Sain suklarini huollosta muistaakseni viikko sitten, paineistus testattiin käsittääkseni 9 bariin asti, ja nuppi sekä paineventtiili olivat niin tiukalla etten niitä saanut hievahtamaankaan. No, ilmeisesti kylpyamme missä lojuin oli syvempi kuin tajusinkaan:



Kohta paluu huollon suorittaneeseen liikeeseen, saa nähdä mitä sanovat. Veikkaan että yrittävät kääntää minun syyksi jotenkin.



Perjantaina tuli huollosta takaisin. Syyksi siis paljastui viallinen tiivisterengas, ja kello huollettiin kuntoon. Korvaukseksi vielä vaihdettiin bezeli, se kun oli hieman kolhiutunut. Mitään ei veloitettu.

Aikaahan tuossa meni, mutta nähtävästi takuu toimii. Saatan ostaa seuraavankin kelloni Sepän viisarilta.
Great minds think alike - fools never differ.

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #331 : 21.04.10 - klo:20:47 »
Mitäs mieltä olette Victorinoxin Dive Master 500 Mechasta? "Gunmetal"-värillä varsin tyylikäs kello, koneistona ETA 2892-A2, joten sekin kellon hintaan nähden kovalla tasolla. Hinta kun keikkuu siinä alle tonnin, niin olisi hyvä vaihtoehto Seamasterille. Vielä kun en viitsisi ihan niin suureen investointiin lähteä... Subista nyt puhumattakaan.

Kuva:

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #332 : 21.04.10 - klo:21:11 »
Mitäs mieltä olette Victorinoxin Dive Master 500 Mechasta? "Gunmetal"-värillä varsin tyylikäs kello, koneistona ETA 2892-A2, joten sekin kellon hintaan nähden kovalla tasolla. Hinta kun keikkuu siinä alle tonnin, niin olisi hyvä vaihtoehto Seamasterille. Vielä kun en viitsisi ihan niin suureen investointiin lähteä... Subista nyt puhumattakaan.
 

Ottamatta lainkaan kantaa kellon laadukkuuteen itse en ostaisi linkkuveitsivalmistajalta kelloa kuten en ostaisi hammasharjavalmistajaltakaan (Philips) stereolaitteita.

tuomas

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #333 : 21.04.10 - klo:21:39 »
Victorinox on ihan kevollinen kellovalmistaja, joten mikäpä siinä, jos malli miellyttää. Olen silti sitä mieltä, että samalla rahalla saa paljon paremmankin kellon, joten minä jatkaisin etsimistä. Tuossa mallissa tosin on paljon sellaista, mikä ei sovi minun silmääni, joten olen täysin puolueellinen tuomari. Vaan kukapa ei olisi.

Mutta mitä oikeasti haluat? Jos haluat Seamasterin niin sitten suosittelen säästämään suoraan siihen ja olemaan tyytymättä johonkin korvikkeeseen. Etenkin, kun Victorinoxista ei ehkä ihan parasta mahdollista hintaa saa sitten, kun päätät sen Seamasterin alta myydä pois. Tämä on tosin aika lailla mutuilua, sillä en ole nähnyt Victorinoxeja käytettyinä liikkeellä.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #334 : 21.04.10 - klo:23:01 »
Kellokuume on sinänsä pirullinen että kun kerran joku malli on mielessä niin se ei sieltä hevillä lähde...

Allekirjoitan tämän. Halvimmaksi tulee ostaa kerralla se, jonka salaa tahtoo.
Suositellaan täysraittiutta.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #335 : 22.04.10 - klo:08:13 »
Kellokuume on sinänsä pirullinen että kun kerran joku malli on mielessä niin se ei sieltä hevillä lähde...

Allekirjoitan tämän. Halvimmaksi tulee ostaa kerralla se, jonka salaa tahtoo.

Juuri näin. Kokemusta on.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

pietro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #336 : 22.04.10 - klo:10:21 »
Ottamatta lainkaan kantaa kellon laadukkuuteen itse en ostaisi linkkuveitsivalmistajalta kelloa kuten en ostaisi hammasharjavalmistajaltakaan (Philips) stereolaitteita.

Mikset?

Esimerkiksi Oraclen cd-soittimessa on Philipsin cd-pyöritin:

http://www.stereophile.com/cdplayers/1000oracle/

Ennakkoluulo ei aina ole kaikkein paras neuvoja hankintoja tehdessä.

tuomas

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #337 : 22.04.10 - klo:10:51 »
Victorinox muuten perustettiin vuonna 1884 Ibachin kylässä, missä armeijan virallisena veitsitoimittajana vuodesta 1891 lähtien toiminut Karl Elsener rekisteröi sittemmin legendaariseksi muodostuneen upseerinveitsen. Vuonna 1909 Elsener antoi äitinsä muistoksi yrityksen nimeksi Victoria, ja kun valmistusmateriaaliksi saatiin ruostumaton teräs (ranskaksi Inox, inoxydable) vuonna 1921, perheyrityksen lopulliseksi nimeksi vakiintui Victorinox. Kellot ovat kuuluneet tuotevalikoimaan vuodesta 1989 alkaen.

Nykyisellään on minusta turha puhua pelkästä linkkuveitsivalmistajasta, vaikka niistähän firma toki tunnetaan. Kuten sanottua, en omista yhtään Victorinoxin kelloa, mutta se vähä, mitä olen niistä kuullut, on ollut ihan positiivista. Sen verran moni brändi maailmassa on laajentanut varsinaisen ydintuotteen ulkopuolelle, että voi käydä elämä turhan hankalaksi, jos rajoittaa itsensä pelkästään yhtä tuotetta valmistaviin yrityksiin.

Jos taas palataan tuohon kyseiseen malliin niin antaa palaa vaan, jos siltä tuntuu. Itse tosiaan säästäisin siihen Seamasteriin ja hankkisin ehkä odotusajaksi jonkin halvemman kellon, jota voisi myöhemmin käyttää ns. beaterina. Oma beaterini tosin Damasko, mutta se olikin minulle samalla se pyhä graali.

Kannattaa tosin varautua jo henkisesti siihen, että sen Seamasterin jälkeen alkaa tehdä mieli jotain toista kelloa...

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #338 : 22.04.10 - klo:16:02 »
Itse tosiaan säästäisin siihen Seamasteriin ja hankkisin ehkä odotusajaksi jonkin halvemman kellon, jota voisi myöhemmin käyttää ns. beaterina.
Tottahan tuokin, jos ostan tonnin Victorinoxin niin olen taas tonnin kauempana Seamasterista. Osaisitko mahdollisesti heittää tähän jotain merkkejä/malleja, jotka laadullisesti olisivat kelpotavaraa ja muotoilu mieluiten tuota sukeltajankellolinjaa, mutta hinta ei olisi mikään järisyttävä?

tuomas

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #339 : 22.04.10 - klo:16:30 »
Tottahan tuokin, jos ostan tonnin Victorinoxin niin olen taas tonnin kauempana Seamasterista. Osaisitko mahdollisesti heittää tähän jotain merkkejä/malleja, jotka laadullisesti olisivat kelpotavaraa ja muotoilu mieluiten tuota sukeltajankellolinjaa, mutta hinta ei olisi mikään järisyttävä?

Suklareita on kyllä niin paljon, että silmissä heittää. Minä en omista yhtään sukeltajankelloa, kun niiden muotoilu ei henk. koht. iske, mutta jos olisin hankkimassa kohtuuhintaista automaattisellaista niin katselisin varmasti Seikoa:
http://www.seiyajapan.com/c=fFaU3C9pRoNgt6saAGRotOY7k/category/6_diver_s_watch/

Mutta minua kiinnostavat kaikki pikkufirmat, joiden kelloja ei tule vastaan ihan joka kulmalla, joten tähän pari esimerkkiä:
http://www.timefactors.com/precista.htm
http://www.prometheuswatch.com/en/collection.html?page=shop.browse&category_id=9

Ja jos ihan oikeasti hankkisin suklarin niin se olisi Sinn U1:
http://sinnwatches.com/proddetail.php?prod=si001

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #340 : 22.04.10 - klo:16:39 »
Stowalla on minusta ihan tyylikkäitä sukelluskelloja kohtuulliseen hintaan. Niiden laadusta en osaa sanoa mitään

http://www.stowa.de/shop/cgi-bin/lshop.cgi?action=showrub&wkid=32385&ls=e&nc=1271942812-2655&rubnum=seatime&artnum=&file=&gesamt_zeilen=
Suositellaan täysraittiutta.

tuomas

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #341 : 22.04.10 - klo:16:46 »
Stowalla on minusta ihan tyylikkäitä sukelluskelloja kohtuulliseen hintaan. Niiden laadusta en osaa sanoa mitään

Stowan laatu on ensiluokkaista. Minulla oli Flieger ja on edelleen Antea KS. Molemmat loistavia kelloja hintaluokassaan, eikä ole mitään syytä, mikseivät sukeltajankellotkin olisi.

Tyro

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #342 : 22.04.10 - klo:17:17 »
Oma ehdotukseni olisi ostaa suosiolla jokin hieman halvempi (muttei suhteessa aivan laadutonkaan) sukelluskello, kuten Seikon "Sea Urchin" (SNZF17K1)



Kys. kellon saa jo huomattavan halvalla (n.~150-250e), eikä laadussa ole mitään valittamista. Itse ainakin pidän kys. kellon muotoilusta. Ja Seiko tarjoaa hyvää vastinetta rahalle, seamasteriakin varten säästyisi kiitettävästi.

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #343 : 22.04.10 - klo:18:23 »
Ottamatta lainkaan kantaa kellon laadukkuuteen itse en ostaisi linkkuveitsivalmistajalta kelloa kuten en ostaisi hammasharjavalmistajaltakaan (Philips) stereolaitteita.

Mikset?

Esimerkiksi Oraclen cd-soittimessa on Philipsin cd-pyöritin:

http://www.stereophile.com/cdplayers/1000oracle/

Ennakkoluulo ei aina ole kaikkein paras neuvoja hankintoja tehdessä.


Mulle tämä on ihan periaatekysymys ainakin kellojen osalta. Pari Victorinoxin linkkaria omistaneena en saa merkistä millään mielleyhtymää rannekelloihin.

Firman pitkästä historiasta ei ollut tietoa ennenkuin luin tosta alta Tuomaksen kirjoituksen.

Toisena esimerkkinä perinteikkäästä firmasta voisin mainita Montblancin. Niitäkään en pidä oikein minään kelloina kun olen pienestä pitäen tottunut ajatukseen, että valmistavat mustetäytekyniä ja vieläpä erittäin hyviä sellaisia.

Tiiän kyllä, että monikin perinteikäs audiofirma käyttää Philipsin pyörittimiä soittimissaan, mutta tarkoitin lähinnä niitä muovisia härveleitä joista tulee ulos musiikkia ja etuseinässä lukee Philips.

Olen samaa mieltä, että ennakkoluulojen perusteella ei kannata paljon tavaraa ostella. Joskus niistä on vaan vaikea päästä eroon vaikka nyt ei siitä olekaan kysymys.


Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #344 : 22.04.10 - klo:21:34 »
Itse tosiaan säästäisin siihen Seamasteriin ja hankkisin ehkä odotusajaksi jonkin halvemman kellon, jota voisi myöhemmin käyttää ns. beaterina.
Tottahan tuokin, jos ostan tonnin Victorinoxin niin olen taas tonnin kauempana Seamasterista. Osaisitko mahdollisesti heittää tähän jotain merkkejä/malleja, jotka laadullisesti olisivat kelpotavaraa ja muotoilu mieluiten tuota sukeltajankellolinjaa, mutta hinta ei olisi mikään järisyttävä?

yksi vaihtoehto on tehdä niinkuin minä: osta käytetty Seamasteri tonnilla.
Great minds think alike - fools never differ.