Victorinox muuten perustettiin vuonna 1884 Ibachin kylässä, missä armeijan virallisena veitsitoimittajana vuodesta 1891 lähtien toiminut Karl Elsener rekisteröi sittemmin legendaariseksi muodostuneen upseerinveitsen. Vuonna 1909 Elsener antoi äitinsä muistoksi yrityksen nimeksi Victoria, ja kun valmistusmateriaaliksi saatiin ruostumaton teräs (ranskaksi Inox, inoxydable) vuonna 1921, perheyrityksen lopulliseksi nimeksi vakiintui Victorinox. Kellot ovat kuuluneet tuotevalikoimaan vuodesta 1989 alkaen.
Nykyisellään on minusta turha puhua pelkästä linkkuveitsivalmistajasta, vaikka niistähän firma toki tunnetaan. Kuten sanottua, en omista yhtään Victorinoxin kelloa, mutta se vähä, mitä olen niistä kuullut, on ollut ihan positiivista. Sen verran moni brändi maailmassa on laajentanut varsinaisen ydintuotteen ulkopuolelle, että voi käydä elämä turhan hankalaksi, jos rajoittaa itsensä pelkästään yhtä tuotetta valmistaviin yrityksiin.
Jos taas palataan tuohon kyseiseen malliin niin antaa palaa vaan, jos siltä tuntuu. Itse tosiaan säästäisin siihen Seamasteriin ja hankkisin ehkä odotusajaksi jonkin halvemman kellon, jota voisi myöhemmin käyttää ns. beaterina. Oma beaterini tosin Damasko, mutta se olikin minulle samalla se pyhä graali.
Kannattaa tosin varautua jo henkisesti siihen, että sen Seamasterin jälkeen alkaa tehdä mieli jotain toista kelloa...