Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2286751 kertaa)

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2850 : 18.12.12 - klo:14:09 »
Ei sillä, tilasin tänään kellokokoelmaan pari kelloa lisää.

Tilasit mitä?!?

Mulla on tosta se oranssinumeroinen kumirannekkeella. Tosin vaihdoin sen meshiin hiljattain.

Sitten kysymys Rolle-tuntijoille: Millä selittyy hintaero käytettyjen Explorereiden ja GMT-Mastereiden välillä? Kummassakin lienee sama koneisto? Onko tämä vain haluttavuuskysymys? Viisarissa Explorer II n. 3500€ ja GMT-Master n. 4500€.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2851 : 18.12.12 - klo:15:52 »
Ei sillä, tilasin tänään kellokokoelmaan pari kelloa lisää.

Tilasit mitä?!?

Mulla on tosta se oranssinumeroinen kumirannekkeella. Tosin vaihdoin sen meshiin hiljattain.

Sitten kysymys Rolle-tuntijoille: Millä selittyy hintaero käytettyjen Explorereiden ja GMT-Mastereiden välillä? Kummassakin lienee sama koneisto? Onko tämä vain haluttavuuskysymys? Viisarissa Explorer II n. 3500€ ja GMT-Master n. 4500€.

Nooh, kattellaan kun ne tulee.

Rolleissa kyse on vain haluttavuudesta.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2852 : 18.12.12 - klo:16:23 »
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Dille

  • Kisälli
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2853 : 18.12.12 - klo:17:29 »
Tietäisikö joku jotain tällaisesta Eternan kellosta? itse en onnistunut löytämään minkäänlaista infoa...
Tiedot valmistusvuosikymmenen(jollakin saksalaisella foorumilla veikkailtiin 80- ja 90-lukujen taitetta) ja koneiston osalta kiinnostaa, ja hintaluokka tietysti.


miihkali

  • Kisälli
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Kellot
« Vastaus #2854 : 18.12.12 - klo:17:50 »

Sitten kysymys Rolle-tuntijoille: Millä selittyy hintaero käytettyjen Explorereiden ja GMT-Mastereiden välillä? Kummassakin lienee sama koneisto? Onko tämä vain haluttavuuskysymys? Viisarissa Explorer II n. 3500€ ja GMT-Master n. 4500€.

Nykyisin tosiaan on sama koneisto (3185). Vanhemmat Explorer II:t käyttää 3085 koneistoa, jossa ei ole GMT viisarin quickset toimintoa.
Hintaerot varmaan johtuu mallien saatavuudesta ja valmistajan alkuperäisestä hinnoista.

Sent from my Desire HD using Tapatalk 2

Mats

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 395
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2855 : 18.12.12 - klo:21:02 »
42mm Explorer kakkosessa on koneistona 3187. Olisiko suurin hinnan määräävä ero Explorerin ja GMT-masterin välillä että jälkimmäinen on alkuperäinen kahden aikavyöhykkeen kello. Gmtssä on myös pyörivä bezel, joka mahdollistaa kolmannen aikavyöhykkeen seuraamisen.

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2856 : 18.12.12 - klo:23:10 »
Ei sillä, tilasin tänään kellokokoelmaan pari kelloa lisää.

Tilasit mitä?!?

Mulla on tosta se oranssinumeroinen kumirannekkeella. Tosin vaihdoin sen meshiin hiljattain.

Sitten kysymys Rolle-tuntijoille: Millä selittyy hintaero käytettyjen Explorereiden ja GMT-Mastereiden välillä? Kummassakin lienee sama koneisto? Onko tämä vain haluttavuuskysymys? Viisarissa Explorer II n. 3500€ ja GMT-Master n. 4500€.

Osa 1/2 saapunut:



Tuo pienempi oli siis jo ennestään.

Joona_

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2857 : 18.12.12 - klo:23:46 »
Tässähän tulee vähän sellainen olo, että Joekok on ottanut ja valmistunut..
Your ad here? High Traffic/Low Rates

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2858 : 18.12.12 - klo:23:51 »
Tässähän tulee vähän sellainen olo, että Joekok on ottanut ja valmistunut..

Näinhän se on. Pitää olla oikeat välineet että selivää koulujen jälkeen :)

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2859 : 19.12.12 - klo:00:19 »
Tietäisikö joku jotain tällaisesta Eternan kellosta? itse en onnistunut löytämään minkäänlaista infoa...
Tiedot valmistusvuosikymmenen(jollakin saksalaisella foorumilla veikkailtiin 80- ja 90-lukujen taitetta) ja koneiston osalta kiinnostaa, ja hintaluokka tietysti.



En tiedä mitään Eternasta, en ole omistanut yhtään enkä ole perehtynyt ko. merkkiin sen kummemmin. Silti jokin tuossa kuvassa herättää epäluulon. Oletko ostamassa tätä kelloa? Numeraalit ja viisarit näyttävät uusilta, kun taas kuoressa on ajan hampaan pientä kulumaa. Sitten varmuuden vuoksi googlasin kuvia kontikeista ja tuollaisia numeraaleja kyllä näkyy, mutta yhdessäkään näkemässäni Eterna-kuvassa ei ole tuollaisia viisareita. Kellonjen ostajana elän maailmassa jossa kaikki ovat feikkiä tai fiksattua kunnes toisin todistetaan:-(

That said, en ollenkaan sano etteikö tämä olisi kuranttia tavaraa, en tunne Eternaa, mutta jos tämä on jossain myynnissä niin pitäisi nähdä kyllä kuva koneistosta ja takakannesta ja sen sisäpuolelta ja varmistella asioita.

sika

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2860 : 19.12.12 - klo:01:51 »
Tietäisikö joku jotain tällaisesta Eternan kellosta? itse en onnistunut löytämään minkäänlaista infoa...
Tiedot valmistusvuosikymmenen(jollakin saksalaisella foorumilla veikkailtiin 80- ja 90-lukujen taitetta) ja koneiston osalta kiinnostaa, ja hintaluokka tietysti.

Itselläni on pari Eternaa (ensimmäisen sukupolven KonTiki 20 vuodelta 1958, Super KonTiki 60-luvun lopulta, kymmenisen vuotta vanha Air Force). Veikkaisin, että kuvan KonTiki on 90-luvun alusta. Juuri tuollaista taulua+osoittimia en ole itse ennen nähnyt, mutta se ei tarkoita, etteivätkö ne saattaisi olla ihan ehtaa tavaraa.

Koneistona siinä on ETA 2824. Eternan kohdalla voisi väittää, että se on in-house koneisto, sillä ETA on alunperin Eternan perustama ja 2824 pohjautuu vanhaan Eternan kehittämään koneistoon.

Eternalla on yli sadan vuoden historia kellojen valmistajana ja varsinkin vanhoilla KonTiki-malleilla on omat vankkumattomat ihailijansa, mutta nämä 80-90-lukujen mallit eivät ole ainakaan tänä päivänä erityisen kovassa kurssissa.

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2861 : 19.12.12 - klo:06:59 »

Osa 1/2 saapunut:



Tuo pienempi oli siis jo ennestään.

No huh huh...mitä kaikkea sieltä vielä tuleekaan ;)

Montako kelloa sinulla oikein tällä hetkellä on? Täytyy sanoa, että varsin hyvällä maulla olet niitä hankkinut. Nostaisin knalliani, jos minulla sellainen vain olisi.

chr

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 419
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2862 : 19.12.12 - klo:08:26 »
Tässähän tulee vähän sellainen olo, että Joekok on ottanut ja valmistunut..

Odotetaan sinunkin postauksiasi sitten tänne kun se gradu on valmis. ;)

Komeat IWC:t! Mark XVI:tä olen monesti harkinnut, mutta aina joku muu on mennyt ohi.

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2863 : 19.12.12 - klo:09:50 »
Makuasioita, mutta mun mielestä uusi malli on hienompi vaikka vähän se päivyri alussa tökkikin. Hieman isompi koko ja teräsrannekkeen uusi muotoilu pistää vaakakupin kallistumaan nykyisen mallin puolelle.

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2864 : 19.12.12 - klo:09:52 »

Osa 1/2 saapunut:


Tuo pienempi oli siis jo ennestään.

No huh huh...mitä kaikkea sieltä vielä tuleekaan ;)

Montako kelloa sinulla oikein tällä hetkellä on? Täytyy sanoa, että varsin hyvällä maulla olet niitä hankkinut. Nostaisin knalliani, jos minulla sellainen vain olisi.

Kiitos! :)

Tällä hetkellä setuppi on IWC taskukello - kullattu hopea, IWC Mark XVI, IWC Pilot Chrono, Omega Seamaster PO 8500, (Omega Speedmaster Pro)*, Certina Pilot Quarz krono 42mm ja Citizen Quarz krono 38mm.

*Speedy on vielä tulossa postissa, sen kanssa kävi niin että ehdin ostaa sen ennen kuin tuo pilootti krono tuli tarjolle ja nyt se jää kyllä sitten myös "ylimääräiseksi"

Kyllähän se on myönnettävä että kaikki järjen hivenen rippeet ovat kadonneet tästä toiminnasta. XVI ja Speedy tuosta varmaan ilmestynee myyntiin piakkoin, ei ole varaa (eikä järkeä) pitää tuollaista lineuppia. Paneraikin meni, se harmitaa. Tarkoitus oli myydä se 111 ja hankkia 312 tilalle.  Ostaja löytyi nopeasti, mutta 312:n myyjä (diili oli jo valmiiksi hierottu) alkoikin empimään. No, jos Speedy ja XVI menis, niin katotaan tilanneta sitten uudestaan. Panerai-kiinnostus kuitenkin on edelleen kytemässä.

Tämän vuoden aikana kelloista on tullut itselleni todella tärkeä harrastus. Laskin tuossa, että olen tavannut uusia kello-harrastajia henk.koht. noin 30 ja suurinman osan kanssa heitän juttua viikoittain. Ei voi sanoa kuin että joukossa älyttömyys sen kuin tiivistyy (mutta senhän kaikki tällä foorumilla tietävät jo pukeutumisen puolelta muutenkin), kynnys tehdä ostoksia ja toisaalta löytää hyviä kelloja on pienentynyt oleellisesti. Onneksi vaimoke ei ole vielä valittanut ;).

Makuasioita, mutta mun mielestä uusi malli on hienompi vaikka vähän se päivyri alussa tökkikin. Hieman isompi koko ja teräsrannekkeen uusi muotoilu pistää vaakakupin kallistumaan nykyisen mallin puolelle.

Pilotti teräsrannekkeella? No ei vaan. Mielestäni uusi Mark XVII on aivan erilainen kello kuin XVI tai XV. Uusi kello on selkeä rento casual-kello joka sopii oikeastaan minne vaan. XVI ja XV ovat huomattavasti juhlallisempia - etenkin XVI orkkis krokorannekkeella. XVI on myös "puku"-kokoa. Huomionarvoista on, että IWC:llä ei ole enää yhtään ovh. < 5k alle 40mm kelloa, lukuunottamatta perus portofinoa (joka on hieno kello). Nyt kun kellomaailmassa aletaan kiipimään takaisin kohti 40mm kelloja, niin tuosta XVI:stä tullee erittäin kysytty kello (tai itseasiassa se on sitä jo nyt).
« Viimeksi muokattu: 19.12.12 - klo:09:59 kirjoittanut joekok »