Kirjoittaja Aihe: Matkavinkki Reinin rannoilta klassiseen tyyliin liittyen  (Luettu 2193 kertaa)

Schuhwerk

  • Kisälli
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Olen nyt itse työn puolesta viettänyt vajaan kuukauden Koblenzissa, Saksassa. Todella upea ja pitkän, Rooman valtakunnan ajalle ulottuvan historian omaava kaupunki, suosittelen lämpimästi kaikille!

Sitten se syy, miksi tätä kirjoitan: kävin tänään Jacob Schnellin (Nachf.) hattukaupassa. Liike on perustettu 200 vuotta sitten, ja sen nykyinen omistaja on 96-vuotias saksalainen sotainvalidi, jonka molemmat jalat on ammuttu Ranskan-sotaretkellä poikki. Tämä vanha herra seisoi puku päällä tammipaneloidun liikkeensä tiskin takana kuumana kesäpäivänä. Liikkeen sisustus on arvatenkin 1930-luvulta aina kassakonetta myöten. Juttelin omistajan kanssa, ja hän tosiaan kertoi paitsi oman historiansa, myös liikkeen taustaa. Liikkeen perusti 1805 hänen isoisoisänsä, ja se on kulkenut suvussa. Hän on sukunsa viimeinen, ja työskentelee edelleen liikkeessään iltaisin, päivisin asiakkaita palvelee palkattu myyjä. Kunnioitan!

Jutustelun lomassa herra myi minulle erittäin laadukkaan aidon panamahatun Mayserin valikoimista. (http://www.mayser-kopfbedeckungen.de/) Hintaa kaikkiaan 98 euroa. Halutessani olisin löytänyt liikkeestä myös solmioita, baskereita jne.

Muistelen kohtaamista lämmöllä ja toivon, että liike löytää arvoisensa jatkajan, kun omistajan kutsu käy. Suosittelen lämpimästi käyntiä paikalla!