Kirjoittaja Aihe: Urbaani elämä  (Luettu 33037 kertaa)

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Urbaani elämä
« Vastaus #30 : 21.05.13 - klo:07:10 »
Berliinihän se omallekkin sydämelle sykkii, melkein päivittäin mielessä. Kymmenet reissut sinne on suuntautuneet ja heti kun varat sallii niin matkaa varaamaan.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Urbaani elämä
« Vastaus #31 : 21.05.13 - klo:10:09 »
Kuinka hienoa onkaan lähteä äijjän kanssa soutuveneellä kalaan kauniina kesäiltana ja paistaa mahdollinen saalis avotulella auringon jo melkein laskettua. Harva puuha on yhtä kuosittavaa.


No oha se hienoa

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Urbaani elämä
« Vastaus #32 : 21.05.13 - klo:10:22 »
Mitäs luulet löydätkö John Lobbin kenkiä kivijalkaliikkeestä helpommin Monacossa (asukasluku rapiat kolkyt tuhatta) kuin Kalkutassa (väkimäärä jotain neljä ja puoli miljoonaa sierainparia)?

Yllättävimmät Lobbit kivijalassa tulivat joskus vastaan Italiassa Veronassa jollain syrjäisellä sivukadulla kaukana turistipoluista. Jos tavoitteena on doppio ja Lobbit, niin ilmeisesti aika moni Italian pikkumesta toimittaa.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Urbaani elämä
« Vastaus #33 : 21.05.13 - klo:10:24 »
Nämä kaupunkiasumisen ja mökkiharrastelun yhdistämiset ovat harvinaista luksusta Suomessa. Hiljattain katselin kuvia Hong Kongista, aika käsittämätöntä kuinka pienissä tiloissa ihmiset oikein asuvat. Eipä tuo arkkitehtuurikaan kovin kaunista ole.

http://www.demilked.com/architecture-of-density-hong-kong-michael-wolf/

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Urbaani elämä
« Vastaus #34 : 21.05.13 - klo:10:31 »
^elo on kuin muurahaispesässä, ihmetyttää mimmoisella tikasautolla noista ihmisiä pelastetaan jos tulipalo yllättää..

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Urbaani elämä
« Vastaus #35 : 21.05.13 - klo:14:09 »
Pelastetaan?
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Urbaani elämä
« Vastaus #36 : 21.05.13 - klo:14:13 »
Ei tarvitse, niitä riittää!

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Urbaani elämä
« Vastaus #37 : 21.05.13 - klo:14:52 »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Urbaani elämä
« Vastaus #38 : 21.05.13 - klo:15:31 »
Kävin syntymässä Helsingin puolella Malminkartanossa. Paikkana se on jäätävä, mutta lapsena tätä ei onneksi tiedostanut. Sitten muutto Vantaalle, jossa ei ole oikeastaan mitään. Köyhä kunta, jonka palvelut tökkivät, paikasta riippuen rauhallinen tai kauhea. Opiskelujen alussa muutin Helsinkiin, joka on omanlaisensa, ainoa Keski-Eurooppalaista kaupunkia muistuttava paikka Suomessa. Muutin nyt Tampereelle, josta en vielä osaa sanoa paljoa. Kaupunki se on siinä missä muutkin. Maaseudulle minua ei kyllä saisi, ei vetoa lainkaan se valintojen vähyys. Ulkomailla on tullut vain matkailtua, ei asuttua, mutta ajatuksena Pohjois-Italia tai Etelä-Ranska lämmittävät mieltä. Italiassa mikään ei toimisi, Ranskassa pitäisi puhua ranskaa, siispä pysyn Suomessa ja harrastan kansanurheilua - valittamista.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Urbaani elämä
« Vastaus #39 : 21.05.13 - klo:17:19 »
Tuohon on pakko todeta sen verran, että Milanossa ei kahviloissa omatoimisuus onnistu, sillä siellä saa palvelua vaiikka väkisin. Kahvikuppia et itse kanna, se tuodaan pöytään. Ja se on hemmetin jees, voisin tottua siihen Suomessa vaikka heti, mutta täällä se ei ole itsestäänselvyys.

Oma lukunsa on hinnoittelu. Täällä maksat kupillisesta kuramokkaa pahvimukiin itse kaadettuna ja itse pöytäänkannettuna enemmän, kuin Italiassa espressosta pöytääntarjoiltuna.

UrbanGentleman

  • Vieras
Vs: Urbaani elämä
« Vastaus #40 : 21.05.13 - klo:17:47 »
Hyviä mielipiteitä ihmiset ovat heittäneet ilmoille. Näitähän on ilo lukea.

Vielä sivuhuomatus noista kahviloista, jotka Maira otti esille.
Minä rakastan sellaista kaupunkilaista kahvilakulttuuria, joka kukoistaa Keski- ja Etelä-Euroopan kaupungeissa. Suomessa kunnon kahvilameininkiä harvemmin näkee. Johtuu varmasti korkeista hinnoista ja palvelun huonosta tasosta.
Sekin on viehättävää, kun käydään hakemassa alakerran leipomosta aamiaisleipä ja kärrätään se nautittavaksi omaan asuntoon kerrosta ylemmäs. Ah.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Urbaani elämä
« Vastaus #41 : 21.05.13 - klo:17:56 »
Tuohon on pakko todeta sen verran, että Milanossa ei kahviloissa omatoimisuus onnistu, sillä siellä saa palvelua vaiikka väkisin. Kahvikuppia et itse kanna, se tuodaan pöytään. Ja se on hemmetin jees, voisin tottua siihen Suomessa vaikka heti, mutta täällä se ei ole itsestäänselvyys.

Oma lukunsa on hinnoittelu. Täällä maksat kupillisesta kuramokkaa pahvimukiin itse kaadettuna ja itse pöytäänkannettuna enemmän, kuin Italiassa espressosta pöytääntarjoiltuna.

Sama pätee Barcelonaan. Suomalaisesta sumppikulttuurista on tuohon aikamoinen matka.
get your kicks on route six six six

domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Urbaani elämä
« Vastaus #42 : 21.05.13 - klo:18:28 »
Kannattaa tyypata Krulla lönkalla jos haikailee keskieurooppalaista kahvilakulttuuria.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Urbaani elämä
« Vastaus #43 : 21.05.13 - klo:18:36 »
Lounaspaikkanakin toimiva.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Urbaani elämä
« Vastaus #44 : 21.05.13 - klo:18:48 »
Jos Tikkurilaan tulee asiaa, eikä käänny kannoillaan asemaympäristön vessakaakelirakennusten edessä, Bouillon on mainio kahvila. Siellä on pöytiin tarjoilu, iloiset omistajat sekä siedettävä hintataso.

http://bouillon.fi/
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/