Kirjoittaja Aihe: Siivoaminen ja siivouspalvelut  (Luettu 4601 kertaa)

UrbanGentleman

  • Vieras
Siivoaminen ja siivouspalvelut
« : 16.05.13 - klo:12:48 »
Eräässä toisessa aiheessa tällaista ketjua toivottiin.
Ihmiset pitävät siisteydestä ja siisti ympäristö varmasti rauhoittaa jokaisen hermoja.
Itse pidän siitä, että asiat ovat järjestyksessä.

Käyttääkö joku siivouspalveluja? Itse en, eikä sille ole toistaiseksi tarvetta. Kokemuksia olisi silti mukava jakaa täällä.
« Viimeksi muokattu: 16.05.13 - klo:12:52 kirjoittanut UrbanGentleman »

Tommiedvard

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Siivoaminen ja siivouspalvelut
« Vastaus #1 : 16.05.13 - klo:12:55 »
En käytä, ylenpalttinen siisteys on yliarvostettua ja vaaraksi terveydelle. Äitini käyttäisi siivoojaa jos vain löytäisi jostain sellaisen yksityisen joka suostuu toimittamaan jatkuvaa palvelua. Edellinen siivooja muutti paikkakunnalta ja seuraava seurakuntalehden ilmoituksesta bongattu kävi kerran katsomassa ja lupasi palata asiaan.

Exciter

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Siivoaminen ja siivouspalvelut
« Vastaus #2 : 16.05.13 - klo:13:06 »
Eräässä toisessa aiheessa tällaista ketjua toivottiin.
Ihmiset pitävät siisteydestä ja siisti ympäristö varmasti rauhoittaa jokaisen hermoja.
Itse pidän siitä, että asiat ovat järjestyksessä.

Käyttääkö joku siivouspalveluja? Itse en, eikä sille ole toistaiseksi tarvetta. Kokemuksia olisi silti mukava jakaa täällä.

Hep. Omakotitalo, isä, äiti, kaksi lasta. Siivooja käy kerran kuussa, itse hoidamme käyntien välin kevyillä toimenpiteillä. Siivooja pesee vessat, tuulettaa matot, pesee lattiat, pyyhkii pölyt, vaihtaa lakanat jos on sovittu, pyykkää mitä pyykkikorista löytyy, tyhjentää/täyttää tiskikoneen, tiskaa. Olisikohan tuossa suurinpiirtein kaikki? Yhden hengen yritys, joten aina sama niin ei tarvitse etsiä mitään ja avaimen voi jemmata hänelle ettei tarvitse itse olla paikalla. Hän valitti vuosi sitten että joutui nostamaan hintojaan koska alkoi palvelusetelin tuottajaksi eikä niissä hinnastoissa ollut niin alhaista veloitusta kuin hänellä. Itse olenkin laskenut että kovin on alhainen tuntiveloitus, ei matkoja eikä mitään, kuitin kyllä saamme ja verotuksessa vähennykset kulkee.

Olemme tyytyväisiä, käynnit sovitaan vuodeksi kerrallaan koska ylimääräisiä aikoja hänen kalenterissaan ei ole. Ikkunoiden pesu on sovittu hänen kanssaan nyt loppukesälle pahimpien siitepölyjen jälkeiseen aikaan.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Siivoaminen ja siivouspalvelut
« Vastaus #3 : 16.05.13 - klo:13:19 »
Joskus käynyt mielessä mutta toistaiseksi suurempi vaiva on laittaa tavarat, paperit ja vaatteet paikoilleen, mikä voi olla vaikeasti ulkoistettava työ. Sen jälkeen sen pölynimurikierroksen heittää aika nopeastikin. Jos haluisi lattioiden pesuja, mattojen tamppausta, ikkunoiden pesua ym. säännöllisesti niin sitten tuo voisi toimiakin.