Kirjoittaja Aihe: Golf  (Luettu 44567 kertaa)

UrbanGentleman

  • Vieras
Vs: Golf
« Vastaus #15 : 15.05.13 - klo:22:26 »
Tuo olisi kyllä ihan unelma, että voisi työn ohessa harrastaa golfia edes silloin sun tällöin.
En osaa olla kateellinen ihminen, mutta tuossa olisi jo kadehdittavaa.

Itse taidan rangella viettää suurimman osan ajasta näin aloittelijana kuin heti kentällä. Toisaalta pelaamalla varmasti oppii varsinaisen aktin. Varsinkin, jos pelaat enimmäkseen samalla kentällä. Nekin alkaa oppimaan ulkoa.

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Golf
« Vastaus #16 : 16.05.13 - klo:17:46 »
Olen anonyymi golfisti. Golf on riippuvuutta aiheuttava laji. Olen koukussa golfiin. Apua!

Entisessä työssäni tuli mahdollisuus green cardin suorittamiseen. Se oli vakava virhe. Innostuin golfista niin, että nykyään voisin laulaa seuraavin sanoin:"sä kuulut päivään jokaiseen". No, vakavasti puhuen, tein joitakin vuosia sitten melko radikaalin ammatillisen uusiutumisen ja hakeuduin golf-alalle töihin. En ole katunut valintaani hetkeäkään, paitsi tilipäivinä sekunnin tai kaksi. Saan tehdä työtä rakkaiden harrastuksieni parissa ympärivuotisesti. Olisinpa ymmärtänyt tehdä nämä valinnat jo aiemmin.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Golf
« Vastaus #17 : 19.05.13 - klo:19:19 »
Golf on osa pitkän tähtäimen suunnitelmiani. Sitä mukaa kun tämä rahan perässä juoksemiseen käytettävä aika antaa periksi, sitä enemmän aion antaa aikaa golfille. Sitten jonain päivänä, jos Luoja suo ja viskaalit sallii, minulla on maailman kaikki aika käytettävissäni.

Ja mitäs voisin tehdä: Kävellä kymmenen-kaksikymmentä kilometriä rauhalliseen tahtiin. (Fyysinen osa.) Pelata joka kerta eri peli vaikka väylä olisi kuinka tuttu. (Älyllinen osa.) Tavata rangella uusia ihmisiä ja jutella heidän kanssaan niitä näitä. (Sosiaalinen osa.)

Ihan aikuisten oikeesti, golf on täydellinen pappalaji ja siihen pappa -kategoriaan minäkin olen vääjäämättä putoamassa vaikka yritänkin uskotella itselleni ja ympäristölleni (turhaan) olevani jonkinmoinen James Bondin inkarnaatio oikeassa elämässä.

Jos Luoja suo ja viskaalit sallii niin kahdenkymmenen vuoden päästä viimeistään muutan Espanjaan ja omistan elämäni golfille, gastronomialle ja flanööraukselle.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

UrbanGentleman

  • Vieras
Vs: Golf
« Vastaus #18 : 19.05.13 - klo:21:18 »
Golf on osa pitkän tähtäimen suunnitelmiani. Sitä mukaa kun tämä rahan perässä juoksemiseen käytettävä aika antaa periksi, sitä enemmän aion antaa aikaa golfille. Sitten jonain päivänä, jos Luoja suo ja viskaalit sallii, minulla on maailman kaikki aika käytettävissäni.

Ja mitäs voisin tehdä: Kävellä kymmenen-kaksikymmentä kilometriä rauhalliseen tahtiin. (Fyysinen osa.) Pelata joka kerta eri peli vaikka väylä olisi kuinka tuttu. (Älyllinen osa.) Tavata rangella uusia ihmisiä ja jutella heidän kanssaan niitä näitä. (Sosiaalinen osa.)

Ihan aikuisten oikeesti, golf on täydellinen pappalaji ja siihen pappa -kategoriaan minäkin olen vääjäämättä putoamassa vaikka yritänkin uskotella itselleni ja ympäristölleni (turhaan) olevani jonkinmoinen James Bondin inkarnaatio oikeassa elämässä.

Jos Luoja suo ja viskaalit sallii niin kahdenkymmenen vuoden päästä viimeistään muutan Espanjaan ja omistan elämäni golfille, gastronomialle ja flanööraukselle.

Teach me, master!
Tässä on jotain tuttua mun suunnitelmiin verrattuna. Olen tosin aloittanut hieman etuajassa, mutta aikapula iskee pahasti toistaiseksi.

Vemuli, olet oikeassa. Golf koukuttaa.
Haluaisitko enemmän kertoa nykyisestä ammatistasi?

Golf on minusta myös suurta silmänruokaa. Vihreä ja vehreä ympäristö, linnunlaulua, aurinkoinen päivä. Kenties ruoka juomineen klubitalolla kierroksen jälkeen. "Ilmaista" hoitoa myös psyykkeelle.
Voittaa noin satanolla hikisen kuntosalin tai masentavan jäähallin.

pavelimos

  • Kisälli
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Golf
« Vastaus #19 : 03.06.15 - klo:16:22 »
Golf-keskustelu hieman jämähtänyt, mutta lajin ollessa iätön, voinee ketjukin olla iätön. En löytänyt mistään keskustelua golf-pukeutumisesta, tuosta herrasmiesmäisen golfin tärkeimmästä osasta, joten päätin ihan rekisteröidä itseni tänne sitä varten.

Pukeudutteko vanhoihin klassisiin golf-vaatteisiin, rentoihin ulkoiluvaatteisiin vai ianpoultermaisesti värikkäisiin ja kesäisiin kuteisiin, miksei räikeisiinkin kuteisiin?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Golf
« Vastaus #20 : 03.06.15 - klo:16:25 »
Sattuvasti ja sopivasti golfin vaatteille omistettu blogi:

http://www.golfstyle.guru
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

pavelimos

  • Kisälli
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Golf
« Vastaus #21 : 03.06.15 - klo:17:37 »
Sattuvasti ja sopivasti golfin vaatteille omistettu blogi:

http://www.golfstyle.guru

Pitäneepi pureutua, golfmuodille kun ei liikaa blogeja ole omistettu. Aika niukkoja postauksia suurin osa, välineistä onkin enemmän asiaa. Nopeasti osui silmään keskustelunavaus pikeepaitojen hihoista, sillä itseltä löytyy sekä löysiä kyynärpäähän (tai melkein sinne) ulottuvia että tiukkoja ja lyhyitä hauistakorostavia hihoja. Itsellä väljemmät paidat sopivat paremmin väljiin housuihin ja päinvastoin. Myös sortseja tulee käytettyä kuumalla kelillä, mikäli kyseessä on harjoituskierros. Kisoissa ja muissa vähän virallisemmissa tapahtumissa sitten pitkät housut.

AT

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Vs: Golf
« Vastaus #22 : 04.06.15 - klo:08:39 »
Pukeudutteko vanhoihin klassisiin golf-vaatteisiin, rentoihin ulkoiluvaatteisiin vai ianpoultermaisesti värikkäisiin ja kesäisiin kuteisiin, miksei räikeisiinkin kuteisiin?

Luonnollisesti alkuperäisten kaavojen mukaan leikattuihin golfhousuihin...

Jos oikein laskin niin 22. kausi pyörähti käyntiin. Joskohan tänä vuonna onnistuisi aikomus alkaa taas pelaamaan enemmän.
Anteeksi, voitteko kertoa mistä pääsee vuoteen 1936?

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Golf
« Vastaus #23 : 04.06.15 - klo:15:40 »
Itse tosiaan suoritin sen green cardin toissavuonna ja nyt toinen kokonainen kausi siis alkanut. Viime kesänä taisin kiertää reilu 10 kierrosta ja tälle kesälle 15 kierrosta olisi tavoitteena (kaksi jo takana).

Vaatetuspuolella mulla on pari teknistä pikeepaitaa joiden lisäksi olen ihan normaalejakin käyttänyt ilman ongelmia. Housuina on mennyt Uniqlon chinot kun niitä kaapista löytyy tai lämpimällä kelillä shortsit. Suunnitelmissa on katsoa jotkut vähän enemmän liikkumiseen tarkoitetut housut jossa olisi vähän stretchiä mukana. Kengät on muistaakseni Puman lenkkarimalliset joiden kaveriksi ajattelin ostaa jossain välissä jotkin nahkaiset jotka sopisi siistimmin pitkien housujen kanssa.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Golf
« Vastaus #24 : 04.06.15 - klo:20:04 »
Tuli aikoinaan pelattua monta kertaa viikossa. Laji itsessään kaikkine nyansseineen on hieno, mutta paikalliselle pienen paikkakunnan klubille oli pesiytynyt paljon pikkutärkeitä hienostelijoita/teeskentelijöitä. Ilmapiiri alkoi tökkimään ihan toden teolla. Lisäksi, ainakin siihen aikaan oli huutava pula nuorista naisjäsenistä, joten tämän nuorukaisen tie vei lopulta lajin parista pois kun tuli intit ynnä muut kuviot eteen. Tosin, eihän sitä koskaan tiedä vaikka innostuisi uudestaan. 
VASTATUULEEN!

pavelimos

  • Kisälli
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Golf
« Vastaus #25 : 08.06.15 - klo:12:43 »
Itse tosiaan suoritin sen green cardin toissavuonna ja nyt toinen kokonainen kausi siis alkanut. Viime kesänä taisin kiertää reilu 10 kierrosta ja tälle kesälle 15 kierrosta olisi tavoitteena (kaksi jo takana).

Vaatetuspuolella mulla on pari teknistä pikeepaitaa joiden lisäksi olen ihan normaalejakin käyttänyt ilman ongelmia. Housuina on mennyt Uniqlon chinot kun niitä kaapista löytyy tai lämpimällä kelillä shortsit. Suunnitelmissa on katsoa jotkut vähän enemmän liikkumiseen tarkoitetut housut jossa olisi vähän stretchiä mukana. Kengät on muistaakseni Puman lenkkarimalliset joiden kaveriksi ajattelin ostaa jossain välissä jotkin nahkaiset jotka sopisi siistimmin pitkien housujen kanssa.

Tosiaan unohtui mainita, mutta junnuja jo aloitin ja nyt aikuisiällä kierroksia tulee kaudessa kymmenesosa siitä, mitä nuorena (100->10). Tasoitus pyörinyt viime vuodet kymmenen ympärillä.

Kesäkuumalla tulee käytettyä joko rentoa normipikee+sortsit -yhdistelmää tai viilentäviä paitoja ja housuja. Parhaimmat golfhousuni ovat Abacusin sinivalkoraidalliset, suorat housut, joilla on vedetty ongelmitta +30 asteen helteessäkin. Tekniset paidat taitavat olla Nikeä kaikki. Kunnon golfkenkiä on pakko suositella, sillä paremman ulkonäkönsä vuoksi ne myös tukevat lyöntiä tehokkaammin kuin lenkkarimalliset. Aika marginaaliero tosin, mutta mentaalipuolella ero saattaa olla huomattava ;)

Höyryvasara

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Golf
« Vastaus #26 : 08.06.15 - klo:19:33 »
Itse tulee kierrettyä kenttää useimmiten shortseissa ja pikee paidassa. Viileämmällä kelillä sitten chinot ja villapaitaa tai vettäpitävää tarpeen mukaan. Hyviin golf kenkiin kannattaa panostaa. Itsellä nousi peli-ilo uusien hyvin istuvien kenkien jälkeen ihan uudelle tasolle.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Golf
« Vastaus #27 : 07.10.18 - klo:09:55 »
Tekohengitän hienoa aihetta.

Monen vuoden "jonain päivänä tutustun golfiin toden teolla" -mietinnän jälkeen pääsin tänä kesänä maistamaan lajin hienoutta. Avainasemassa olivat kokeneet tutut, jotka opastivat ensin rangella lyönnin perusteissa. Myöhemmin antoivat vielä varasettinsä käyttööni ja veivät kentälle. Hyvä opastus auttaa kiertämään monta hankaluutta joihin yksin päätä seinään hakkaamalla juuttuisi välttämättä.

Hieno laji. Reipasta kävelyä, varsinkin jos opastajasi on hidastelua vihaavan puolijuoksugolfin harrastaja.

Väline- ja yksilöurheilu sopii itsepäiselle ihmiselle, mutta laji muuten vaikuttaa aika sosiaaliselta. Ketjun alussa mainittu mahdollisuus neuvotella työasioita pelin lomassa kiinnostaa. Pitääkö tässä ruveta vielä myyntimieheksi?

Ulkoilu tekee aina hyvää, vaikkei golfkenttää miksikään luonnonpuistoksi voi kutsua. Puutarhaksi kylläkin.


Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Golf
« Vastaus #28 : 29.05.20 - klo:15:02 »
Jokos foorumilaiset ovat avanneet kauden? Itselläni nyt takana kuusi kierrosta. Mukavaa on, mutta lyönnin hiominen aiheuttaa tuskaa.. Oikea puoli pitäisi saada paremmin ns. "vetämään" ja lantiota saada enemmän auki osumahetkellä. Pirun keksimä peli, varsinkin jos pelkkä sunnuntaipelailu ei riitä. Juuri kun saat yhden asian kuntoon, niin varmasti joku toinen alkaa hiertää. Noh, eipä silti, tänä kesänä lupasin ottaa vähemmän vakavasti. Pelata enemmän ja harjoitella vähemmän.
VASTATUULEEN!

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Golf
« Vastaus #29 : 30.05.20 - klo:15:55 »
Avattu on. Niin työssä kuin vapaa-ajallakin 😏

Tunnistan omat puutteeni svingissä ja muissakin osa-alueissa, mutta en ole valmis uhraamaan harjoitteluun aikaani. Golf on nykyisin minulle rentoa ulkoilua ilman tulospaineita. Golf on opettanut nöyryyttä ja jalostanut luonnettani. Ja toivoakseni parempaan suuntaan 😆.