Kirjoittaja Aihe: laadukas duffelitakki  (Luettu 60724 kertaa)

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: laadukas duffelitakki
« Vastaus #30 : 12.02.11 - klo:14:53 »
Vaimollani on kamelinvärinen Gloverall, jota käyttänyt viimeksi joskus yli 10 v sitten. Nykyään käyttää lähes yksinomaan mustia vaatteita?! Mutta tuo on ainakin ihan tyylikäs ja melko tyköistuva malliltaan. Mukavan paksua materiaalia.

Countryattiren kanssa kannattaa ehkä kokeilla vielä sitä live chat -toimintoa. Sillä sain itse nopeasti yhteyden ja asiani hoidettua.
Keep Calm and Carry On.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: laadukas duffelitakki
« Vastaus #31 : 12.02.11 - klo:15:06 »
^^ laitoin privaviestiä aiheesta.

jk

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: laadukas duffelitakki
« Vastaus #32 : 04.02.12 - klo:19:44 »
Katutyylin puolella oli puhetta duffelitakeista ja joku kysyi yksityisviestillä kehaisemastani British Dufflesta että mitenkä vertautuu laadun puolesta Gloveralliin. No, täytyy sanoa ettei ole kokemusta Gloveralleista mutta omasta BD:stäni ei ole nokan koputtamista tässä suhteessa. Varsin laadukkaan oloinen takki ja erittäin lämmin. Villakangas on paksua ja pitää jopa vettä tiettyyn rajaan asti ja nuo "togglet" vaikuttaisivat olevan jonkun eläimen sarvea. Varsinkin tuohon hintaan millä niitä myydään (180 puntaa) erittäin hyvä hankinta.

William

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: laadukas duffelitakki
« Vastaus #33 : 04.02.12 - klo:23:12 »
Mites, onko kuinka väljä leikkaus? Olen tuota Navya katsellut jonkin aikaa sillä silmällä, ja kyllähän tässä on näillä keleillä vähän alkanut ostopäätöksen sumpliminen kaduttamaankin jo. Jos nyt sitten ensi talvea silmällä pitäen tilailisi vaatehuoneeseen komeilemaan.

jk

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: laadukas duffelitakki
« Vastaus #34 : 04.02.12 - klo:23:42 »
Mites, onko kuinka väljä leikkaus? Olen tuota Navya katsellut jonkin aikaa sillä silmällä, ja kyllähän tässä on näillä keleillä vähän alkanut ostopäätöksen sumpliminen kaduttamaankin jo. Jos nyt sitten ensi talvea silmällä pitäen tilailisi vaatehuoneeseen komeilemaan.

Sanotaan näin että ei noi mitään ihan slim fit kamaa ole. Ostin itse normikokoni ja alle mahtuu puvun takki mukavasti (kuten oli tarkoituskin). Ei tuo kuitenkaan mikään säkki ole, vaan käytän myös ihan "normaalina" ulkotakkina.

vallaton

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: laadukas duffelitakki
« Vastaus #35 : 04.02.12 - klo:23:57 »
Jos nyt sitten ensi talvea silmällä pitäen tilailisi vaatehuoneeseen komeilemaan.

Kesällä on perinteisesti ollut hyviä tarjouksia etenkin poistuvista malleista, joten ensi talvea varten kannattaa hankintaa lykätä. Itse maksoin £ 70  omastani (ruskea).

Leikkauksesta olen samaa mieltä kuin jk. Hihat ovat omaan makuuni turhan lyhyet, mutta niiden pidentämiseen on kohtuullisesti materiaalia ja se on helppo tehdä itsekin.




William

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: laadukas duffelitakki
« Vastaus #36 : 05.02.12 - klo:00:32 »
Allright, kiitokset molemmille vastauksista! Josko sitten kesällä takki tilaukseen, pidetään silmät auki.

jk

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: laadukas duffelitakki
« Vastaus #37 : 05.02.12 - klo:10:07 »
Jos nyt sitten ensi talvea silmällä pitäen tilailisi vaatehuoneeseen komeilemaan.

Kesällä on perinteisesti ollut hyviä tarjouksia etenkin poistuvista malleista, joten ensi talvea varten kannattaa hankintaa lykätä. Itse maksoin £ 70  omastani (ruskea).

Leikkauksesta olen samaa mieltä kuin jk. Hihat ovat omaan makuuni turhan lyhyet, mutta niiden pidentämiseen on kohtuullisesti materiaalia ja se on helppo tehdä itsekin.


Jep, hihoista unohtui sanoa että ovat tosiaan aavistuksen lyhyet. Pitääkin viedä pidennettäviksi...

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: laadukas duffelitakki
« Vastaus #38 : 05.02.12 - klo:18:05 »
Kiitoksia jk takin kuvauksesta! Täytyy laittaa vakavaan harkintaa itselle tämä takki. Rouva ehti hankkia Countryattire.comista itselleen Montgomery-duffelin naurettavalla 89 punnalla. Kertoilen täällä sitten kokemuksia (ei täysin omakohtaisia...), kunhan takki saapuu.

Kadenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 166
    • Profiili
Vs: laadukas duffelitakki
« Vastaus #39 : 29.10.12 - klo:20:47 »
Nostoa tälle ketjulle.

Olen kytännyt ebay.co.uk:sta itselleni duffelitakkia korvatakseni vanhan villakangastakkini. Joku on myymässä Gloverallin takkia jonka koko on 38, ja valmistajan kokotaulukon mukaan sen pitäisi vastata mediumia. Voisiko joku auttaa minua tulkitsemaan takin mittoja?

Lainaus
Pit to pit - 23
top of arm/shoulder seam to other arm/shoulder seam - 20
total length - 38
outer arm length - 22

Total length-mitan mukaan pituuden pitäisi olla sopivahko minulle, mutta tuo pit to pit mietityttää. Tarkoittaako se, että leveys kainalosta kainaloon on 23 tuumaa? En tiedä mittaanko itseäni oikein, sillä omien kainaloideni välinen mitta on siinä 15-16 tuuman paikkeilla.

Kiitos!

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: laadukas duffelitakki
« Vastaus #40 : 29.10.12 - klo:21:22 »
^Kai mittaat jotain nykyistä takkiasi, et siis suoraan itseäsi? Päällimmäinen takki ei voi olla ns. makkarankuori.

Constant

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: laadukas duffelitakki
« Vastaus #41 : 29.10.12 - klo:22:37 »
Nostoa tälle ketjulle.

Olen kytännyt ebay.co.uk:sta itselleni duffelitakkia korvatakseni vanhan villakangastakkini. Joku on myymässä Gloverallin takkia jonka koko on 38, ja valmistajan kokotaulukon mukaan sen pitäisi vastata mediumia. Voisiko joku auttaa minua tulkitsemaan takin mittoja?

Lainaus
Pit to pit - 23
top of arm/shoulder seam to other arm/shoulder seam - 20
total length - 38
outer arm length - 22

Total length-mitan mukaan pituuden pitäisi olla sopivahko minulle, mutta tuo pit to pit mietityttää. Tarkoittaako se, että leveys kainalosta kainaloon on 23 tuumaa? En tiedä mittaanko itseäni oikein, sillä omien kainaloideni välinen mitta on siinä 15-16 tuuman paikkeilla.

Kiitos!


Ko. koon takki kokeiltavissa Helsingissä (keskusta). Valitettavasti Tanskan maalla paripäivää, mutta viikonloppuna onnistuu jos asut/oleskelet lähettyvillä. Mitat pitävät suurinpiirtein paikkansa, ilmoittele mikäli tarvitset tarkempia. Mutta vastannee juu pientä, tai tarkemmin ehkä, kapeaharteista mediumia. Loppuosahan takista nyt kuitenkin vaan on.

« Viimeksi muokattu: 29.10.12 - klo:22:40 kirjoittanut Constant »

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: laadukas duffelitakki
« Vastaus #42 : 29.10.12 - klo:22:47 »
Mielipiteeni voi olla "ennakkoluuloinen" mutta tämän viestiketjun
otsikosta kyllä tuli ensimmäisenä mieleen, että eikö se kuitenkin
ole vähän neitimäinen asu miehelle.

Itse en pukisi päälleni mistään hinnasta.

Toki voi olla sukupolvikysymyskin?


Ron Burgundy

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1030
    • Profiili
Vs: laadukas duffelitakki
« Vastaus #43 : 30.10.12 - klo:00:23 »
eikö se kuitenkin ole vähän neitimäinen asu miehelle.

Mielenkiintoinen näkemys.


Lainaus
Toki voi olla sukupolvikysymyskin?

Tuskin. Duffeleita näkee niin kahdeksankymppisten pappojen kuin parikymppisten hipsterien päällä.
Kaulahuivi on tarpeen aina kylmemmillä ilmoilla, kun kaula jää paljaaksi. -Ylellinen Elämä
Ihan nyt ystävällisesti sanon että unohda tän foorumin aivopesu ja astu pois siitä muotista mihin sut on näemmä hakattu. -konda

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: laadukas duffelitakki
« Vastaus #44 : 30.10.12 - klo:07:45 »

ole vähän neitimäinen asu miehelle.




Jonka alkuperä on Iso-Britannian laivastossa. Laivaston standardi kansitakki kymällä ilmalla. Jonka El Alameinin voittaja Monty lanseerasi tunnetuksi (hence: monty coat), ja jota myytiin armeijan ylijäämätavarana tuhansittain sodan jälkeen.

Marsalkka Montgomery ja brittilaivasto: ämmiä ja homojahan ne.

Duffeli on erittäin asiallinen takki jos hakee hillittyä, rentoa tyylikkyyttä tyyliin Yhdysvaltain Eliittiyliopistojen Opiskelijat (ei itsenäisten valtioiden yhteisö eikä edes itä-saksa, toim. huom.), ranskalaisen uuden aallon / les minets- vibaa tai vaikka italialaisen vasemmistoälymystön tyyliä ((Umberto Eco ja nk. bolognan koulukunta - ei paljoakaan tekemeistä samannimisen spagettiaterian kanssa, joka oikeesti on ragu, toim. huom.).

Toki jas haluaa pullistella kuin Iso-Arska ja pitää rasvaisia rautakourahaalareita tai toisaalta päteä umpitopatuissa hartioissa kuten Nalle Wahlroos duffeli ei varmaan ole kauhean osuva valinta.

Olen omistanut oman Gloverallin nyt 24 vuotta eikä ole ollut akkamainen olo kertaakaan.

get your kicks on route six six six