Kirjoittaja Aihe: Taas yksi käyttökelvoton paita (Tailors Mark)  (Luettu 6673 kertaa)

zipzap

  • Kisälli
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Njoo, tilasinpa Facediilin innoittamana kokeeksi taas yhden mittapaidan. Aina noissa menee jotain pieleen. Tällä kertaa se on hihansuut (wrist).

Syötin arvon jostain vanhasta tilauksesta tarkistamatta juuri heidän tapaansa mitata asia:

https://www.tailorsmark.co.uk/pdf/CombinedMeasurementDocs.pdf

Tuonne olisikin pitänyt mitata koko hihansuun leveys, sen sijaan että mitattaisiin napin ja napinläven etäisyys! Tuohan on ihan hullua.. Plääh.. :-/

Ari

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Taas yksi käyttökelvoton paita (Tailors Mark)
« Vastaus #1 : 12.04.13 - klo:13:35 »
Mittasin väärin. Sain vääränlaisen paidan. Yllätyin.

Tuota, mikä oli ketjussa ideana? Ei pahalla, mutta nyt vähän ihmetyttää kyllä.

zipzap

  • Kisälli
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Taas yksi käyttökelvoton paita (Tailors Mark)
« Vastaus #2 : 12.04.13 - klo:14:05 »
Olette tietenkin oikeassa, vuodatan typeryydestäni johtunutta harmia :)

Mutta eikös tuo mittatapa ole vähän hassu? Se napin ja napinläven välihän sen hihan halkaisijan määrittää. Onko sitten niin että sen ulkopuolelle jäävän kankaan määrä on jotenkin vakio, että siihen voi luottaa?

Edit: niin ja varoituksena toki muille, etteivät tee samaa mokaa.
« Viimeksi muokattu: 12.04.13 - klo:14:07 kirjoittanut zipzap »

starsailor

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: Taas yksi käyttökelvoton paita (Tailors Mark)
« Vastaus #3 : 12.04.13 - klo:14:33 »
Tuo ei ole oikea tapa mitata hihansuun mittaa, joten valitat aiheesta. Kuten sanoit, niin on mahdotonta tietää ylimääräisen kangasmäärän mittaa, joten valittaisin asiasta ja vaatisin uutta paitaa.

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Taas yksi käyttökelvoton paita (Tailors Mark)
« Vastaus #4 : 12.04.13 - klo:14:48 »
Tuota, mikä oli ketjussa ideana? Ei pahalla, mutta nyt vähän ihmetyttää kyllä.

Ketju on ihan paikallaan, tämä tuo hieman vastapainoa ylenmääräiseen mittapaitahypetykseen. Itsekin olen kämmännyt ensimmäisen ja viimeisen mittatilauspaitani, maalausrätti siitä piti tehdä. Kaikki ei mene aina kuin Jussilla. Jos mittapaitoja vielä kaipaan, niin menen suosiolla ammattilaisen luokse.


zipzap

  • Kisälli
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Taas yksi käyttökelvoton paita (Tailors Mark)
« Vastaus #5 : 12.04.13 - klo:14:59 »
Voisihan tuosta tietty reklamoida, mutta nolona, koska dokumentaation mukaan virhe on kiistatta minun.

Toinen näihin liittyvä ongelma minulla on ollut se, ettei voi tietää paljonko kangas pesussa kutistuu. Edellinen paita oli ennen pesua sopiva, ja laitoin siihen n. 5% kutistumisvaraa, joka on aiemmissa puuvillapaidoissa pitänyt kutinsa. Se olikin kuitenkin sekoitetta ja kutistui huomattavasti enemmän -> rätti. Muutenkin kangas nyppyyntyi heti.

Itsekin olen käyttänyt näihin varmasti enemmän, kuin menemällä suoraan ammattilaiselle, mutta onhan tämä eräänlainen (masokisti)harrastus.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Taas yksi käyttökelvoton paita (Tailors Mark)
« Vastaus #6 : 12.04.13 - klo:15:04 »
Minun asiointini Modern tailorin kanssa on sujunut erinomaisen kivuttomasti.
Suositellaan täysraittiutta.

zipzap

  • Kisälli
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Taas yksi käyttökelvoton paita (Tailors Mark)
« Vastaus #7 : 27.04.13 - klo:13:24 »
Päivitystä... reklamoin noista hihansuista, ja vaikka virhe oli minun, he sanoivat, että koska tilaus on ensimmäiseni, saan uuden paidan. (Heillä on 100% satisfaction guarantee) Eli tältä pohjalta uskallan suositella paikkaa ainakin asiakaspalvelun puolesta. Hyvää kevättä!