Keikari > Etiketti

Onko pellavalla vielä tilaisuus?

(1/3) > >>

Sami:
Kysynpä Keikari-kollegoilta, näettekö kovin pahana asiana, jos tulevan viikonlopun syntymäpäiväjuhlien vieraana puen vaalean pellava-villairtotakin (olipa sanahirviö) harmaiden flanellihousujen kanssa. Tänne länsirannikolle on luvattu aurinkoista, joten kesä vielä muistuttaa olostaan. Olen suunnitellut paitaa, taskuliinaa ja kenkiä myöten mielessäni kyseisen yhdistelmän, joten vain tarpeeksi painavat eriävät kommentit saavat ajatukseni muuttumaan. :)

Kutsussa ei ole määritelty pukukoodia ja otaksun pukeutumisen olevan näissä juhlissa melko rentoa. Tummaan pukuun en siis lähde (ja harmaa on vasta ostolistalla). Suomessa en näkisi tätä mokana, vaikka esim. USA:ssa voitaisiin katsoa pellavaa hyvinkin kieroon syyskaudella.

Pyytäisin kommenttejanne, herrat!

Ville:
Uskoakseni eri vuodenajat määritellään säiden mukaan. Syksy kaiketi saapuu, kun lämpötilat pysyvät kahden viikon ajan noin 10 asteen tienoilla. Pellava ei ole virhe, mikäli länsirannikolla vielä lämpöä piisaa.

Mikäli joku tietää vuodenaikojen semantiikasta tarkasti, korjatkoon sanojani.

DandyAndy:
Armeijassa tämäkin oli niin helppoa. Talvi tuli kun kapteeni käski ja silloin ilmestyi karvalakki päähän.. Minä en ainakaan tiedä, että Suomessa olisi mitään erityisiä sääntöjä siitä milloin kesä loppuu tai alkaa. Briteillä ja jenkeillä kaikenlaisia nyrkkisääntöjä asiasta on, mutta ymmärtääkseni niidenkin noudattaminen on nykyisin kokolailla vapaaehtoista.

Näkisin, että Villen ehdottama pragmaattinen lähestymistapa lienee tässä viisautta. Mikäli kelit sen sallivat niin pellavaa päälle vain.

i v y m a n:
Nimenomaan. Itse ajattelin myös laittaa pellava-/villasekoiteirtotakin töihin huomenna. mikäli ilm on kylmempi, tweediä.

Ville:

--- Lainaus käyttäjältä: DandyAndy - 24.09.09 - klo:22:32 ---Armeijassa tämäkin oli niin helppoa. Talvi tuli kun kapteeni käski ja silloin ilmestyi karvalakki päähän.

--- Lainaus päättyy ---

Tähän lauseeseen tiivistyy koko oman asepalvelukseni sisältö.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta