Kirjoittaja Aihe: MTOP-challenge "Blue x Grey" - Anna äänesi, kuka oli paras?  (Luettu 27470 kertaa)

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Ymmärrän Kondan pointit täysin mitä tässä haetaan, tietynlainen homogeenisyys on vallannut foorumin jo aikaa sitten. Esim. katsotaanpa jenkkien puolelta Styleforumin MTOPia, on kirjo siellä paljon suurempi kuin täällä. Ei kaikkien tarvitse pitää kaikesta.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Kondahan vois vaikka postailla esimerkkejä, omia tai toisten, joissa erikoisempia vaatteita on käytetty hyvin.

Jos challenge laitetaan käyntiin niin eiköhän niitä kuvia netistä löydy. Ihmeellistä kiemurtelua tuo rahasta valittaminen. Tekosyitä. Ei se siitä ole kiinni kuten Lh hieman ajateltuaan viimeisessä virkkeessään huomasi. Jos kaikki muu paitsi aiempana postauksessani listattu on spesiaalia niin on aika hukassa.

No en kai sanonut, että kaikki listan puolella oleva olis todella spessua? On jännä, kun halutaan että porukat tulis ulos keikarilaatikosta ja käyttäis jotain muuta ku internetshyväksyttyä kamaa ja toisaalta ruskeat housut on sit todella jees. Mää kun ajattelin, että nyt puristaa kenkä siitä, että ihmiset täällä käyttää tylsiä vaatteita. Että pitäis ostaa jotain värikkäämpiä paitoja tai rotseja niiden perus sinisten sijaan. Silloin rahankäyttö on ongelma. Kyllä määkin haluaisin jonkun härskin ruutuirtorotsin kesäksi, mutta sen edelle menee aika moni muu hankinta.

Jossain Styleforumilla meno onkin todella usein tänne(kin) verrattuna hiton jäätävää. Ehkä joku homogeenisyys on siinä mielessä ihan hyvästä.

Ei tarvi kauaa selailla tumblereita huomatakseen, että hyvät setit pohjaa usein siniseen, harmaaseen, ruskeaan ja valkoiseen. Ei niitä värejä ihan turhaan tuputeta kaikille. Paita näissä on liki poikkeuksetta sininen tai valkoinen.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Konna, laatikon ulkopuolelta ajatteleminen on hyväksi, mutta siitä ei saa tulla itse tarkoitus. Se on oikeastaan sama asia koko pukeutumisen kanssa: tilanne, jossa pukeutumisesta tulee itse tarkoitus, ei ole mitenkään ihanteellinen.

Mielestäni saman asian ajaisi haaste nimellä "Inspiraatio" tai jotain muuta sellaista. Ei tarvittaisi mitään keinotekoisia rajoituksia. Laissez-faire.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

sonswan

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 178
    • Profiili
Jos haluaa välttämättä käyttää räväkkiä värejä, kannattaa mielestäni ottaa inspiraatiota vaikka Rose & Bornin blogista. Sanoisin että on setit kasattu hyvällä värisilmällä, ei tylsää, mutta ei mitään Luca/Lapo tyylistä happoilua hirveesti.
Give me all the bacon and eggs you have.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Siinähän tuo kondan haasteen haaste onkin, kun "perusvärit" on kielletty. Itse ainakin aloin heti ajatella ruskeaa, oliivinvihreää yms. murrettuja värejä sekä raidallista OCBD-paitaa.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Siinähän tuo kondan haasteen haaste onkin, kun "perusvärit" on kielletty. Itse ainakin aloin heti ajatella ruskeaa, oliivinvihreää yms. murrettuja värejä sekä raidallista OCBD-paitaa.

Itse rajoitushan on sellainen "toinen jalka laatikosta ulkona" tyyppinen.

Sen sijaan selitykset rajoitukselle tuntuvat viittaavan johonkin happotrippihakuisuuteen.

Sinällään mustan, harmaan ja sinisen kieltäminen on hyvä idea.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Itse ihmettelen moisia rajoituksia, ovat aika keinotekoisen oloisia. Parempi olisi, että jokainen osallistuu haluamallaan kokonaisuudella, oli se sitten vaikka sumovyö. Se, että nämä tiettyjä värejä sisältävät kokonaisuudet saavat enemmän hyväksyntää, johtuu siitä, että ne ovat oikeasti toimivia, eikä yksittäisen kantajan subjektiivisia 'mutta kun mä tykkään' mutinoita. Kondakin voisi ennen vaikeuskertoimen lisäämistä postata yhden toimivan peruskokonaisuuden.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Parempi olisi, että jokainen osallistuu haluamallaan kokonaisuudella

Käytännössä siis teemojan tai minkäänlaisen haasteen asemesta katseltaisiin vain MTOP-ketjun kuvia...
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

starsailor

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Miten olisi teema yhden kevään värin ympärille. Jokainen saa valita värinsä itse, mutta kokonaisuus on koostettava tämän ympärille. Ja mitkä ovat kevään värit? "Keltapohjaisia, puhtaita ja raikkaita värisävyjä, kukkaan puhkeavan keväisen luonnon värejä. Esimerkiksi luonnonvaalea, kameli, puhdas lämmin punainen, persikat, sitruunankuorenkeltainen, omenanvihreä, lämmin turkoosi."

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
^^Ei suinkaan, kyllähän teema voisi olla, vaikka työasu, casual friday, helleasu tms. Jokainen postaa settinsä ja muut arvioivat asua teemaan liittyen.
« Viimeksi muokattu: 25.03.13 - klo:13:36 kirjoittanut MrMan »

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Itse ihmettelen moisia rajoituksia, ovat aika keinotekoisen oloisia. Parempi olisi, että jokainen osallistuu haluamallaan kokonaisuudella, oli se sitten vaikka sumovyö. Se, että nämä tiettyjä värejä sisältävät kokonaisuudet saavat enemmän hyväksyntää, johtuu siitä, että ne ovat oikeasti toimivia, eikä yksittäisen kantajan subjektiivisia 'mutta kun mä tykkään' mutinoita. Kondakin voisi ennen vaikeuskertoimen lisäämistä postata yhden toimivan peruskokonaisuuden.

Rajoitukset ovat paikallaan lähinnä siksi, että edes teoriassa voitaisiin arvostella samalla asteikolla kokonaisuuksia. Karkeasti kärjistäen homma ei toimi, jos osa laittaa katusettiä NB:t jalassa ja loput siniharmaata kulmahousua ja irtotakkia. Osa äänestää vain tietystä tyylillisestä katergoriasta siksi, ettei toisesta liiemmin perusta. Lisäksi rajoitukset tekee kisasta kiinnostavamman kunhan eivät ole liian tiukkoja kun pääsee näkemään mitä kaikkea muut keksivät samoissa puitteissa. Sinisen ja harmaan korkealle arvostettu toimivuuskin on lopulta vain hyvin pienen ryhmän juttu. Aika harvoin sitä kadulla tai työpaikoilla näkee.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Saturday Night Fever -haaste, eli vapaa-ajan pukeutumista. "Nämä vaatteet päällä menen lauantaina baariin" ja yleisö voi sitten arvioinnin lisäksi arvailla vaikka että mihin baariin (onko päällä navy klubitakki ja suuntana cocktail-baari, onko kyseessä maaseutularppaaja pubikierroksella tai mitä voidaan päätellä postaajan koppalakista ja nahkarotsista ilman paitaa).

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
^Tämä kelpaisi hyvin

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Hakukenttään "best use of denim"

« Viimeksi muokattu: 25.03.13 - klo:17:09 kirjoittanut ChuckBass »

Franck Gaultier

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1072
    • Profiili
Hakukenttään "best use of denim"

Ei kannata. Aika jäätävää matskua...