Kirjoittaja Aihe: Charles Tyrwhitt  (Luettu 369021 kertaa)

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #345 : 16.02.11 - klo:13:42 »
^ muutama ihan ok tailored fit näyttäisi olevan tarjolla, joten ehkä vertailukohtaa noille saapuneille Lewineille voisi hakea.

Olen ehkä kysynyt aiemminkin, mutta tietääkö / muistaako joku, miten tuo hinnoittelu Lontoon kivijalkaputiikissa menee?

Eli onko siellä voimassa nuo samat "alet" vai mennäänkö noilla "oikeilla" hinnoilla?

Maaliskuun alkuun näyttäisi pärähtävän vkl-reissu Lontooseen ja samalla pääsisi sitten hoitamaan sovitukset pois alta ja säästäisihän siinä hieman myös postikuluissa :)

SL

  • Kisälli
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #346 : 16.02.11 - klo:20:17 »
http://www.ctshirts.co.uk/francis - Tämän linkin kautta avautuu esille 19,95 punnan hintaan suurinosa "perus"paidoista (normal/casual/pique..)
Kiitos. Tilasin kokeeksi 3 kpl "tailored fit" -paitoja. Alle 20 £ vaikuttaa hyvältä hinnalta jos (ja kun) laatu on kohdallaan.

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #347 : 16.02.11 - klo:22:25 »
Olen ehkä kysynyt aiemminkin, mutta tietääkö / muistaako joku, miten tuo hinnoittelu Lontoon kivijalkaputiikissa menee?

Eli onko siellä voimassa nuo samat "alet" vai mennäänkö noilla "oikeilla" hinnoilla?

Kun viime keväänä kävin, niin liikkeiden ikkunoissa oli erittäin näkyvästi esillä näitä "4 paitaa satasella" -mainoksia, vaikka mikään erityinen ale-kausi ei ollutkaan meneillään. Ei näiden nettiketjujen kivijalkakaupoissa joudu siis sitä ns. normaalihintaa maksamaan, pitäisin asiaa melko varmana.

DeLillo

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #348 : 16.02.11 - klo:22:54 »
Sama kokemus minullakin viime kesältä. Liikkeiden valikoima voi tosin olla rajallinen: ainakin minun koossani oli todella heikosti slim fit -malleja tarjolla.

Perustarjousten lisäksi liikkeessä oli erilaisia halpoja poistoja.

P3tt3ri

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #349 : 17.02.11 - klo:09:24 »
Onko lukijakunnalla kokemuksia CT:n chinoista? Laadukkat kankaat? Onko leikkaus minkäoloinen? Tuo slimmimpi malli nyt lähtökohtaisesti kiinnostaa...

Fedora

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 217
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #350 : 17.02.11 - klo:12:35 »
^ Viime keväänä hankin parit vaaleat chinot CT:ltä ja kokemukset on hyvät. Viimeistellymmät ovat kuin esimerkiksi huomattavasti hintavammat Dockersit.
"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown into the sea."

salamander

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 78
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #351 : 17.02.11 - klo:20:42 »
http://www.ctshirts.co.uk/francis - Tämän linkin kautta avautuu esille 19,95 punnan hintaan suurinosa "perus"paidoista (normal/casual/pique..)

Kiitos vinkistä - tulikin heti hyvää käyttöön.
Tuossa noin sivu tai kaksi aiemmin "avauduin" talvimallistossa mukana olleista housuista joita ei enää verkkosivuilta löydä, mutta kyseltyäni CT:n asiakaspalvelusta mahdollisuudesta hankkia myynnistä poistettuja tuotteita ei siinä näyttänyt olevan mitään ongelmaa kunhan vain varastossa tavaraa löytyy - kuten onneksi nyt teki.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #352 : 20.02.11 - klo:00:03 »
Löytyisikö joltakulta paitaa koossa 17''? Jos löytyy, niin voisiko hän ystävällisesti mitata olkasaumojen etäisyyden toisistaan? Palloilen tässä CT:n ja Modern Tailorin välillä ja olisi mukava tietää toimisivatko CT:n paidat alkuunkaan vai laitanko testipaitaa MT:ltä tulemaan. Kiitän ja kumarran jo etukäteen.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #353 : 20.02.11 - klo:09:36 »
51 cm selän puolelta mitattuna. Paita on viitisen vuotta vanha enkä millään osaa sanoa mikä leikkaus paidassa on. Luulen että leikkauksesta riippuen tuo mitta saattaa vaihdella.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #354 : 20.02.11 - klo:10:29 »
51 cm selän puolelta mitattuna. Paita on viitisen vuotta vanha enkä millään osaa sanoa mikä leikkaus paidassa on. Luulen että leikkauksesta riippuen tuo mitta saattaa vaihdella.

Joo eiköhän vaaka painunut juuri MT:n puolelle, kun tuon mitan pitäisi olla lähempänä 43 senttiä.. Mielummin sitten vähän vähemmän paitoja, mutta paremmin istuvia.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

harmaa eminenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 256
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #355 : 20.02.11 - klo:14:27 »
Nyt kun CT-ketjussa on taas aktiivisuutta, haluaisin ihmetellä ääneen kyseisen puljun suosiota. En voi sanoa, että olisi paljon kokemusta CT:stä - yksi Sea Island Quality -paita löytyy ja peruspaitoja olen kokeillut liikkeessä. Vaikutelmani perusteella suosittelisin valmistajaa kuitenkin lähinnä turnajaisiin valmistautuvalle, kankaat ovat hyvin kovia. Peruspaidat vaikuttivat häviävän kaikille muille kokeilemilleni brittivalmistajille ja monelle Stockankin massamyydylle tuotteelle kankaan suhteen. CT:n SIQ on ihan kelpo tavaraa, muttei sekään mitään silkkimäistä ole, Borrellin ja Harvie & Hudsonin lisäksi yksi deluxe Jousipaitanikin on pehmeämpi. Tuon yhden SIQ-paitani perusteella väittäisin, että parempaa vastinetta rahalle saa esimerkiksi M&S:n Luxury-linjasta. Pitäisi kuitenkin vielä sitä 180-sarjaa kokeilla. En epäile, etteikö CT:llä olisi muita hyviä tuotteita kuin paitoja tarjolla. Liikkeessä näkyi kaikenlaista kiinnostavan oloista.

Referenssiksi voisin vielä sanoa, että kokemusta löytyy mainittujen lisäksi mm. New & Lingwoodista ja Thomas Pinkistä. Olen hieman harrastellut koekappaleiden ostoa eri valmistajilta vertaillakseni niitä. Minulle ylivoimaisesti tärkein kriteeri hyvälle paidalle on kankaan laatu - muu ei ole niin tärkeää. Mitä sillä kauniilla neulanjäljellä tai jämäkillä kauluksilla tekee, jos kangas on tasoa haarniska. Tästä on varmasti eri näkemyksiä, ja voisin kuvitella joidenkin pitävän CT:stä nimenomaan sen erittäin vahvojen kaulusten vuoksi.
Lainaus käyttäjältä: SloBo
Parimetrisellä miehellä päällään polvien alapuolella yltävä hyvin istuva tummanharmaa kolttu ja päässään mitä mahtavin todella paksusta huovasta tehty epätasaisen harmaa ja melko korkea trilby.
^ketjusta "Mitä tyylikästä tai kaunista näit tänään?"

Fedora

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 217
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #356 : 21.02.11 - klo:12:07 »
^ Eiköhän yksi pätevä selitys ole hinta.

Kovat kaulukset miellyttävät ainakin minua ja olen erinomaisen tyytyväinen ollut paitojen laajaan kuosivalikoimaan. Päälle kun lisätään itselle sopiva istuvuus slim-mallistossa, niin ei ole tarvinnut arkipaitoja paljon muilta valmistajilta katsella. SIQ kelpaa jo juhlaankin. Haarniskamaisuutta en ole kokenut. Non-ironit on huomattavasti pehmeämpiä, mutta ne ei miellytä lähtökohtaisesti ollenkaan.



 
"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown into the sea."

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #357 : 21.02.11 - klo:21:59 »
Onko CT:n chinot leikkaukseltaan samanlaiset kuin molskit? Chinojen tilaaminen tulee ajankohtaiseksi jossain vaiheessa kevättä, mutta en tiedä pitäisikö ne tilata normaalilla vai tailored-leikkauksella. Olen todennut CT:n molskit hyvin miellyttäviksi leikkaukseltaan, mutta en ole varma kannattaisiko kesä-chinot olla hieman slimmimpää mallia kuitenkin.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #358 : 21.02.11 - klo:22:52 »
Minkälainen vyötärön korkeus noissa CT:n chinoissa on ja vastaako ilmoitettu vyötärön koko housujen todellista sisämittaa?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #359 : 22.02.11 - klo:12:27 »
Minkälainen vyötärön korkeus noissa CT:n chinoissa on ja vastaako ilmoitettu vyötärön koko housujen todellista sisämittaa?

Ainakin tähän asti CT:n housut eivät ole olleet "vanity fit" vaan melkoisen tiukasti true-to-size.
Kaikki villa tottelee rautaa.