Kirjoittaja Aihe: Charles Tyrwhitt  (Luettu 369447 kertaa)

Oliver Twist

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #795 : 08.07.15 - klo:16:55 »
Voiko Suomeen tilata CT:n tuotteita puljun nettisivujen Saksa-versiosta? Hinnat ovat euroissa ja nykyisellä kurssilla jonkin verran halvemmat kuin brittiversion.

CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #796 : 08.07.15 - klo:17:01 »
Itse asiassa parin tuotteen otannan perusteella näyttäisi UK-kaupan hinnat olevan vähän alemmat, esim.

http://www.ctshirts.de/herren-jacken-and-m%C3%A4ntel/herren-m%C3%A4ntel/Regenmantel-Classic-Fit-Einreiher-blau?q=dmdefault||rc063blu|||||||||||||
229€

vs

http://www.ctshirts.co.uk/mens-outerwear/mens-coats/Blue-single-breasted-Classic-fit-raincoat?q=gbpdefault||rc063blu|||||||||||||
£159 eli n. 221€

Mutta kokeile ihmeessä ja raportoi tännekin päin.

Oliver Twist

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #797 : 08.07.15 - klo:19:18 »
Juu, neuleita katselin ja siellä oli nuo multi-buy-tarjoukset euroissa 99 €/2 kpl ja punnissa 80 £ samat tuotteet.

jackiechan8

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #798 : 16.07.15 - klo:20:28 »
Osaisiko joku sanoa, miten CT:n extra slim fit vertautuu Uniqlon slim fit paitoihin? Itselle Uniqlon slim fit M-koossa on juuri sopiva, mutta kaipisin hieman laajempaa valikoimaa. Mahdollisesti myös TM Lewin kiinnostaisi, jos joku osaa niiden fitistä kertoa (slim, fitted, super fitted)?

laamanto

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #799 : 19.07.15 - klo:13:42 »
Osaisiko joku sanoa, miten CT:n extra slim fit vertautuu Uniqlon slim fit paitoihin? Itselle Uniqlon slim fit M-koossa on juuri sopiva, mutta kaipisin hieman laajempaa valikoimaa. Mahdollisesti myös TM Lewin kiinnostaisi, jos joku osaa niiden fitistä kertoa (slim, fitted, super fitted)?

CT:n extra slim fit on liioitellusti nimetty, isoin extra slim fit mihin itse olen törmännyt. Eli Uniqlo on selvästi slimmimpi.

jackiechan8

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #800 : 19.07.15 - klo:14:34 »
Osaisiko joku sanoa, miten CT:n extra slim fit vertautuu Uniqlon slim fit paitoihin? Itselle Uniqlon slim fit M-koossa on juuri sopiva, mutta kaipisin hieman laajempaa valikoimaa. Mahdollisesti myös TM Lewin kiinnostaisi, jos joku osaa niiden fitistä kertoa (slim, fitted, super fitted)?

CT:n extra slim fit on liioitellusti nimetty, isoin extra slim fit mihin itse olen törmännyt. Eli Uniqlo on selvästi slimmimpi.

Milloin sun paidat on ostettu, ilmeisesti ovat tämän vuoden puolella muuttaneet leikkauksiaan slimmimmäksi?

Ainakin tämän artikkelin mukaan mennyt aika paljon slimmimmäksi http://www.shirtdetective.com/charles-tyrwhitt-review/

laamanto

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #801 : 19.07.15 - klo:14:44 »

Milloin sun paidat on ostettu, ilmeisesti ovat tämän vuoden puolella muuttaneet leikkauksiaan slimmimmäksi?

Ainakin tämän artikkelin mukaan mennyt aika paljon slimmimmäksi http://www.shirtdetective.com/charles-tyrwhitt-review/

Joo kauluspaidat on muutaman vuoden takaa, eli ehkä asiat ovat muuttuneet. Keväällä ostin Jermyn Streetin liikkeestä "slimmin" neuleen, siinä oli ainakin mitoitus edelleen reilu. Eli S-koko minulle, kun Uniqlolta menee M.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #802 : 18.08.15 - klo:10:48 »
Tästä kokemuksia/näkemyksiä? Hartiat ovat kysymysmerkki, toppausta ainakin näyttää hieman olevan. Tweediä pitäisi saada ja leikkaus näyttää omaan silmään kohtuulliselta.

http://www.ctshirts.co.uk/mens-outerwear/mens-blazers-%26-jackets/Blue-herringbone-Shetland-tweed-Slim-fit-jacket?q=gbpdefault||sa234blu|||||406,||||||||

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #803 : 12.09.15 - klo:16:57 »
^ Minulla on tuosta tuo ruskea versio kokoa 38L. Se on parhaiten istuvat irtotakki, mitä olen kuunaan päälläni pitänyt, enkä usko, että parempaa voi räkistä löytyä. Jos sitä jotenkin parantaisin, leventäisin selkää hartian kohdalla sentillä, ja kaventaisin vastaavasti etupuolelta, mutta eiköhän kangas tuon verran ajan kanssa muotoudukin. Koska ruumiinrakenteeni on hieman erikoinen, tämä ei välttämättä ole hyvää informaatiota kaikille muille, ja hihoissakin riittää, näissä L-mitoitetuissa. Tilasin tietenkin hyvän istuvuuden kunniaksi myön sen navyn.

Toppausta ei ole. Takissa on kuitenkin rakennetta, joten olkapäässä erilaisia kankaita on jokunen kerros välissä. Rakenne ei kuitenkaan ole millään muotoa jäykkä tai paksu. Sen verran noita kankaita sain irrotettua eri kohdissa toisistaan, että uskaltaisin olettaa, ettei tätä ole liimalla pilattu.

Kädentiet ovat mukavan pienet, eli käsiä voi liikutella eteen ja ylös ilman, että takki nousee ja näyttää aivan naurettavalta. Soisin kädenteiden olevan ympärysmitaltaan sentin pari ehkä pienempi, mutta nyt aletaan jo hifistelemään. Pääntie on aika kapoinen, eli keskihuonoryhtiselläkään pillikaulallekaan ei synny collar gapia.

Kangas ei ole järin inspiroiva, mutta menettelee. Vähän on sellaisia 70-luvun viboja ilmassa, mutta sieltähän minäkin olen kotoisin.

Minulla ei ole aavistustakaan, missä päin maailmaa pienet kätöset ovat tämän loihtineet. Nappien ompelu täyttää Tyrwhittin laatukriteerit, eli joku nappi tippuu varmasti parin käyttökerran jälkeen, mutta sehän on pientä.
« Viimeksi muokattu: 12.09.15 - klo:17:43 kirjoittanut SloBo »

snowie

  • Kisälli
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #804 : 25.11.15 - klo:12:06 »
CT:n paidoista slim fit XL sopii parhaiten ja kaapissa on pari rentoa neuletta kokoa XL, mutta kannattaisiko esim. merinoneuleista valita koko L? Istuisikohan paremmin vai menisiköhän liian tiukaksi?

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #805 : 29.11.15 - klo:16:23 »
CT:n neuleiden koot heittelevät siihen malliin, että helpointa on tilata nippu eri kokoisia ja palauttaa ylimääräiset takaisin. Palautukset toimivat hyvin, mitä nyt joutuu maksamaan postituksen ulkomaille. Neuleiden kulutuskestävyys esim. John Smedleyhin verrattuna on heikko, mutta kyynärpäät nyt on onneksi kohtalaisen helppo korjata.

Yleispätevänä ohjeena kaikille neuleiden ystäville toimiikin pienen kyynärpääpaikkavaraston ylläpito.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #806 : 29.11.15 - klo:16:46 »
...tai sitten voi vältellä kyynärpäihin nojailemista, näin säästyy paikkojen vaivalta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #807 : 29.11.15 - klo:19:39 »
Mikä ei esim. tietotyössä onnistu, kun pitää lepuuttaa käsiä pöydällä tai kyynärnojilla.

Edit:
Tosiaan, pidän töissä neuletta käytännössä joka päivä. Viimeisen n. viiden vuoden aikana olen käyttänyt säännöllisesti niin Tyrwhittin, Barbourin, John Smedleyn ja muutamien muiden valmistajien neuleita.

John Smedley on uskomaton. Siinä, missä lähes kaikki muut neuleet ovat kuluneet kyynärpäistä puhki, yksikään John Smedleyn neule ei ole kokenut tätä kohtaloa, vaikka ne ovat suosikkineuleitani. Jopa ohuenohuet John Smedleyn neuleet kestävät vuodesta toiseen ilman minkäänlaista kulumisen merkkiäkään. Vastaavasti joka ikinen Tyrwhittin säännöllisesti käytössä ollut neule on mennyt kyynärpäästä puhki, sekä paksut että ohuet. Parhaimmat ovat kestäneet pari vuotta, mutta keskimäärin puhkeaminen tapahtuu alle vuodessa. Barbourin neuleet ovat jossakin välimaastossa, vaikka ovatkin järeydessään aivan toiselta planeetalta. Yhdessä Smedleyn neuleessa on sen sijaan vyötärönauhasta alkanut roikkua pari langanpätkää, mutta tämä on onneksi helppo korjata. Väittäisin, että siinäkin syynä on jokin terävän esineen aiheuttama vahinko eikä kuluminen.

Kyynärpään puhkeaminen ei tietenkään ole mikään katastrofi, ja neuleita nyt yleisesti voi paikata vaikka loputtomiin asti. Kyllä Tyrwhittin neuleet antavat rahalle kovaa vastinetta, mutta John Smedley on se neulemerkki, johon rahat kannattaa sijoittaa tietääkseen, miten hyviä neuleet voivat oikeasti olla.
« Viimeksi muokattu: 29.11.15 - klo:20:05 kirjoittanut SloBo »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #808 : 29.11.15 - klo:20:42 »
Smedley on siitä harvinainen, kun se ostaa villansa valikoiduilta tuottajilta ja kehrää sekä värjää lankansa itse. Lopulta kutovat vielä neuleet omin konein. Näin koko prosessi on yhden valmistajan hallussa alusta loppuun, kun valtaosa valmistajista teettää neuleita pätkittäin tai alihankkii. Myös Johnston's of Elginillä on samanlainen perinpohjainen tuotanto - ja kova laatu. Harmillisesti kaikki Smedleyn neuleet reagoivat hikeeni ikävästi, joten myin pois kokoelmani. Vastaavaa ei ole tapahtunut muiden kanssa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

chr

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 419
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #809 : 29.11.15 - klo:21:08 »
Mikä on fiilis koon suhteen CT vs. Smedley? Minulla on noita CT:n merinoneuleita useampi, koska S-koko on juuri oikean kokoinen.