Kirjoittaja Aihe: Charles Tyrwhitt  (Luettu 369169 kertaa)

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #735 : 16.09.14 - klo:12:48 »
Kokemuksia/näkemyksiä tästä?
http://www.ctshirts.co.uk/men%27s-outerwear/men%27s-blazers-and-jackets/Grey-Donegal-Yorkshire-tweed-slim-fit-jacket?q=gbpdefault||sa083gry|||||||||||||&page=2

Kuinka slimmi onkaan CT:n slimmi takki? Paidoissa ei ainakaan.

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #736 : 16.09.14 - klo:14:04 »
Jos olet aikeissa tilata, kysy ehdottomasti mittoja niiltä etukäteen. Hartiat, rinta, vyötärö.

Ostin kerran rakenteettoman classic fit takin: valtavan reilu mitoitus. Seuraavan kerran classic fit covertin: todella slim fit. Mitoitus saattaa vaihdella runsaasti riipuen takista.

CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #737 : 22.09.14 - klo:10:43 »
Onko joku vielä testannut näitä CT:n donegal crew neckejä? Minkälainen vaikutelma?

http://www.ctshirts.co.uk/Red-Donegal-crew-neck-jumper?q=4iuch3||KD020Red|||||||||||||&t=basket_product_text_basketitem


atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #738 : 22.09.14 - klo:16:57 »
Ostin donegalin koossa XL ja tuntuu istuvan hyvin. Ei ole malliltaan mikään teltta. Raskaanoloinen ja paksuhko mutta ei mikään superlämmin. Aika tiukka pääntie. Struktuuriltaan mukava eli tätä "donegalia" on riittävästi. Esim. Uniqlon viime talvena myynnissä olleessa donegalissa ne näppylät näyttivät tummalla taustalla lähinnä hilseeltä mutta tässä ei tule samaa vaikutelmaa. Pesulappu yllätyksekseni väittää neulee olevan merinovillaa. Ostin oliivinvärisen ja tiedoksenne voin kertoa paidan olevan luonnossa kuvaa tummempi.

Ane

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 251
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #739 : 22.09.14 - klo:18:02 »
Ei tainnut Uniqlo edes väittää että kyseessä on ehtaa Donegal-villaa. 

Vastaako se koko siis normaalia XL-kokoa?

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #740 : 22.09.14 - klo:18:14 »
Olen lähes kaksimetrinen ja paino huitelee siinä 100:n hujakoilla  ja hyvin mahtuu. CT:ltä ostaessa kokoni näissä neuleissa on aina ollut sama XL. Olkasauma-olkasauma 50, kainalo-kainalo 60 cm, resori 55 cm, olkasauma hihansuu 67 cm

jworlin

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 312
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #741 : 22.09.14 - klo:20:16 »
Jarmo kyseli tämän neuletakin istuvuudesta. Oon tosiaan 176 cm pitkä ja tää S-koko oli aikalailla 5/5.
Pidempien kannattaa huomioida, että helma on tässä poikkeuksellisen lyhyt. Suosittelen!


CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #742 : 22.09.14 - klo:20:16 »
Voi olla että olen väärässä, mutta käsittääkseni donegal viittaa kankaan valmistusseutuun Irlannissa (Donegal County), merino taas on lammasrotu. On siis täysin mahdollista, että ko. neule on sekä donegal että merino.

Jarmo

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 374
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #743 : 22.09.14 - klo:20:24 »
Jarmo kyseli tämän neuletakin istuvuudesta. Oon tosiaan 176 cm pitkä ja tää S-koko oli aikalailla 5/5.
Pidempien kannattaa huomioida, että helma on tässä poikkeuksellisen lyhyt. Suosittelen!



Noniin hyvältä kuulostaa. Itse 177, että eiköhän se itsellekin siis sovi!

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #744 : 22.09.14 - klo:20:24 »
Pistätkö fittikuvia? ;)

jworlin

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 312
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #745 : 22.09.14 - klo:20:53 »
Joo voin laittaa tässä joku päivä (:

RexMundi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 314
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #746 : 22.09.14 - klo:21:06 »
Ehdin justiinsa viime viikon lopulla tilata myös tuon neuletakin, ja kooksi arvoin samaten tuon S:n. Helpottava tieto oli tuo siis, kun itselläkin mittaa juuri samat 176  :)

Ane

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 251
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #747 : 22.09.14 - klo:21:18 »
Voi olla että olen väärässä, mutta käsittääkseni donegal viittaa kankaan valmistusseutuun Irlannissa (Donegal County), merino taas on lammasrotu. On siis täysin mahdollista, että ko. neule on sekä donegal että merino.

Juuri näin.

Donegal-villa on villan kehruutapa. Valtaosa aidosta Donegal-villasta tehdään edelleen kotikehräämöissä, joissa vanhat mummelit kehräävät villaa ja värjäävät lankoihin nuppuja luodakseen tuollaisen likaisen värikkään efektin. Värit tehdään yleensä lähipöpelikön kanervoista.

Sääli etteivät Donegalin asukkaat keksineet suojata merkkiään samalla tavalla kuten Harris Tweed teki. Nyt kuka tahansa voi käyttää tuota kehruutapaa ja väittää sen olevan Donegal-villaa vaikkei villa olisi Irlantia nähnytkään.

Pahuksen kaunis lanka. Donegal tweed tehdään tästä, ja se on ihan jumalattoman kaunista.

jworlin

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 312
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #748 : 24.09.14 - klo:18:24 »
Tässä sitä fittikuvaa.



Selkeästi lyhyempi kun mun muut neuletakit, mutta toimii hyvin.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #749 : 24.09.14 - klo:19:51 »
^Tuo on kyllä siisti.

Paljonko pituutta?