Kirjoittaja Aihe: M: Boglioli, SuitSupply, KJP  (Luettu 6234 kertaa)

Suavo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: M: Boglioli, SuitSupply
« Vastaus #15 : 28.02.13 - klo:18:51 »
En näe miksi tässä tulisi tehdä mitään erityistä hyväntekeväisyyttä

Indeed, käsittämätöntä kitinää selvästä asiasta. Markkinatalous vastoin monien käsitystä ulottuu keikarin foorumille asti.
Larppaus sallittu

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: M: Boglioli, SuitSupply
« Vastaus #16 : 28.02.13 - klo:18:51 »
En näe miksi tässä tulisi tehdä mitään erityistä hyväntekeväisyyttä. Jos saat mahdollisuuden ostaa jotain halvalla, onko moraalitonta myydä se vastaavalle tuotteelle normaaliin hintaan pois? Alhaisen ostohinnan ei kaiken järjen mukaan tarvitse vaikuttaa tuotteen hintaan alentavasti, jos se jo on varsin reilu. Ja mielestäni tuo hinta on ihan reilu kyseiselle takille. Jos taas olen väärässä, takki jää myymättä, niin yksinkertaista se on. :)

Jos vaikka itse ostaisit uudehkon parin Aldenin lonkkuja 50 dollarilla, en minä ainakaan olettais sun lähtevän myymään niitä samaan hintaan pois. Kyseisten kenkien arvo on kuitenkin selvästi korkeammalla. Teit hyvät kaupat, hyvä sulle, jos saan itse mielekkään tuotteen sulta hyvään hintaan, en näe miksi se olis minulta mistään pois?

Tämä, tämä.

Kun pyyntihintansa asettaa sopivalle tasolle, diilistä ei tule kusettamista. Esimerkkinä vaikkapa nuo Aldenin pitkäsiipiset. Uusina noin $500 plus postit, alvit, tullit. Jos parinsa löytää 50 dollarilla ja pistää vähän käytettynä myyntiin vaikka 200 eurolla, pyyntö on yhä sopivalla tasolla. Vaateleikit täytyy rahoittaa.

Nämä sivusta huutelut ja heittolaukaukset voisi ylipäätään jättää kokonaan pois muiden ilmoituksista. Jos ei ole asiallista kirjoiteltavaa, voi olla hiljaa tai kirjautua toiselle foorumille.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: M: Boglioli, SuitSupply
« Vastaus #17 : 28.02.13 - klo:20:53 »
Pienen piirin vaatefoorumilla voi olla hyvä pitää tavallista korkeampaa myyjän moraalia siinä mitä myy ja miten myy. Joidenkin markkinatalouskatsomukseen sellainen ei tietenkään sovi, eikä siitä sen enempää.

Jk. Omat harrastukseni rahoitan käymällä töissä, on osoittautunut ihan toimivaksi ratkaisuksi.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: M: Boglioli, SuitSupply
« Vastaus #18 : 28.02.13 - klo:22:29 »
^ Vahva komppaus.
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: M: Boglioli, SuitSupply
« Vastaus #19 : 01.03.13 - klo:01:11 »
^^Tietysti markkinatalouteen kuuluu sekin, että jos Uunottaja toimillaan ärsyttää ihmisiä täällä, he eivät osta hänen tuotteitaan. Toki nämä takit menevät sitten jossain muualla kaupaksi, mutta siinä häviää loppujen lopuksi vain foorumilaiset.

^^^Vaikka tietysti tyyli on ollut mitä on ollut, on muutamat huomautukset joistain Uunottajan myymistä tuotteista olleet ihan asiallisia ja hyviä tietoja ostajalle.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: M: Boglioli, SuitSupply
« Vastaus #20 : 01.03.13 - klo:01:48 »
Kiitos.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: M: Boglioli, SuitSupply
« Vastaus #21 : 01.03.13 - klo:07:59 »
Myyntityössä on hyvä muistaa se, että asiakkaat eivät ole mikään loputon luonnonvara, eikä pettynyt tai petetty asiakas palaa. Vain osa antaa palautetta myyjälle, mutta sitäkin suurempi jakaa kokemuksensa oman verkostonsa kanssa.
Täällä pohjantähden alla myös liike-elämän piirit ovat hämmästyttävän pienet ja hyvä maine näin ollen kultaa kalliimpaa. Tulette huomaamaan.

Ja tämä ei sitten kohdistunut kehenkään erityisesti.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: M: Boglioli, SuitSupply
« Vastaus #22 : 01.03.13 - klo:11:03 »
Työn teosta sekä viimeisen viestisi sisällöstä olen täysin samaa.

Sitten. Jos mielestäsi esimerkiksi tämän takin myyminen reilulla satasella on moraalitonta ja väärin, on pakko myöntää olevani hieman eri mieltä. Takin ollessa minulle noin 60e+pk+räätälin tekemä pesutyö, on se jo minullekkin kolmenumeroisen hintainen. Ei minulle ole mikään pakko myydä kyseistä vaatetta, joten miksi lähtisin myymään tolkuttoman halvalla? Ainahan voi muutenkin tarjota vähemmän. Ja taas, jos myyjä saa tuotteestaan voittoa (paljon tai vähän), onko se sinulta pois, jos saat itse hyvän diilin? Mielestäni hinnasta ei kannata ärsyyntyä, ja jos joku on ilmoituksestani pahoittanut mielensä niin pyydän anteeksi.

Yleisesti on minusta hieman erikoista, että tietty porukka harrastaa joka käänteessä minusta lähes mustamaalaamiselta vaikuttavaa toimintaa, vaikka kukaan ei ikinä edes ole minulta mitään ostanut. Olen tehnyt kauppoja foorumilla kymmenien ihmisten kanssa viimeisen parin vuoden aikana, ja tiettävästi ihmiset ovat olleet tyytyväisiä. Monet ovat kiittäneet jälkeenpäin, moni ostanut useita kertoja. Olen myös monesti tarjonnut esimerkiksi palautusoikeuden, mikä ei välttämättä ole itsestäänselvyys.

Se siitä.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: M: Boglioli, SuitSupply, KJP
« Vastaus #23 : 01.03.13 - klo:11:51 »
Ranneke lisätty.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: M: Boglioli, SuitSupply, KJP
« Vastaus #24 : 01.03.13 - klo:13:36 »
Sitten. Jos mielestäsi esimerkiksi tämän takin myyminen reilulla satasella on moraalitonta ja väärin, on pakko myöntää olevani hieman eri mieltä. Takin ollessa minulle noin 60e+pk+räätälin tekemä pesutyö, on se jo minullekkin kolmenumeroisen hintainen. Ei minulle ole mikään pakko myydä kyseistä vaatetta, joten miksi lähtisin myymään tolkuttoman halvalla? Ainahan voi muutenkin tarjota vähemmän. Ja taas, jos myyjä saa tuotteestaan voittoa (paljon tai vähän), onko se sinulta pois, jos saat itse hyvän diilin? Mielestäni hinnasta ei kannata ärsyyntyä, ja jos joku on ilmoituksestani pahoittanut mielensä niin pyydän anteeksi.

Nuo perusteet myynti-ilmoituksessa olisivat selventäneet asiaa. Sinun tai kenenkään muun saama mahdollinen voitto ei tietenkään ole minulta pois.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

JJV

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Re: M: Boglioli, SuitSupply, KJP
« Vastaus #25 : 01.03.13 - klo:13:48 »
Turhaa marinaa taas, ei se ole tyhmä ketä pyytää jne! Bisnis on bisnistä sano johtaja Turhapuro

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: M: Boglioli, SuitSupply, KJP
« Vastaus #26 : 01.03.13 - klo:14:15 »
Nuo perusteet myynti-ilmoituksessa olisivat selventäneet asiaa. Sinun tai kenenkään muun saama mahdollinen voitto ei tietenkään ole minulta pois.

Noi on lukenut myynti-ilmossa koko ajan. Ihme valitusta täällä porukalla. Mun mielestä Uunottajan hinnoittelu on ihan reilulla pohjalla, ei täällä tarvitse mitään hyväntekeväisyyttä harrastaa.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: M: Boglioli, SuitSupply, KJP
« Vastaus #27 : 01.03.13 - klo:15:09 »
Jos nyt mietitään ihan tuota myymistyötä niin kyllähän idea on siinä, että ostetaan eurolla ja myydään kahdella. Onko se sitten kusetusta ja jos joku myy klassikkoautoa tai VTG Florsheimeja halvemmalla kuin on siitä itse joskus ostanut.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: M: Boglioli, SuitSupply, KJP
« Vastaus #28 : 01.03.13 - klo:15:18 »
On minusta eri asia esittää tuote paremmassa valossa kuin se on (ns. automyynti), kun myydä tuote markkinahintaan. Jälkimmäisessä ei minusta ole mitään vikaa, ei kaikista kiertävistä räteistä tarvi tehdä tappiota. Minusta on kuitenkin tarpeen, että ostaja saa oikeaa informaatiota, eikä koe tulleensa petetyksi. Täällä kohta joku myy lyhyeksi jotain Smedleyn outlet-tavaraa kusetushinnoin ilmoittaen hinnan perusteluna alkuperäisen hinnan.

Olen saanut täydet refundit viallisista ferragamon pennyistä ja yhdestä erittäin hyväkuntoisesta, mutta pahoin myöhästyneestä USA-Brooksista. Ei tulisi mieleen näitä viidellä eurolla lähteä myymään. Pyysin myös ilmaiseksi saamastani fedorasta kaksikymppiä.

Hinnan pitää perustua tuotteen arvoon (tähän vaikuttaa saatavuus, markkinahinnat, rehellinen kunto ymv.). Näiden takkien tapauksessa en näe itse ongelmaa.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: M: Boglioli, SuitSupply, KJP
« Vastaus #29 : 01.03.13 - klo:15:21 »
Jokainen tyylillään. Olin mieltänyt näitten ilmaisten myyntipaikkojen, joita ei ole tukotettu mainoksillakaan, arvoiksi avoimuuden ja reiluuden ja että se voiton tavoittelu ja trokaus pidetään muualla. Toisaalta onhan täällä nähty pienimuotoista liiketoimintaakin jo lähinnä noiden puhdetöinä näperreltyjen taskuliinojen merkeissä. Ja se on kyllä ihan ok.

Minulle ei tulisi mieleenkään myydä tuplahintaan plus postikulut jotain, jonka alkuperäisen hinnan kaikki täällä ovat nähneet, erityisesti kun tavaraa on käytettykin niin, että napit on sinkoilleet. Omat pois postikuluineen ja mahdolliset lisäpostikulut päälle on ihan reilua jostain halvalla saadusta jos vaatetta ei juuri ole käytetty.