Kirjoittaja Aihe: Mustekynät  (Luettu 169799 kertaa)

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Mustekynät
« Vastaus #75 : 28.09.10 - klo:17:20 »
Kokeilin Akateemisessa jotakin Parkerin mallia, jossa myyjä sanoi olevan "medium-terä". Jälki oli turhan paksua makuuni. Onko mustekynien jälki aina selvästi paksumpaa kuin kuulakärkikynissä?

Parkerit tekevät erityisen paksua jälkeä. Parkerin Finekin vastaa useiden muiden valmistajien Mediumia.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Mustekynät
« Vastaus #76 : 28.09.10 - klo:20:02 »
Kokeilin Akateemisessa jotakin Parkerin mallia, jossa myyjä sanoi olevan "medium-terä". Jälki oli turhan paksua makuuni. Onko mustekynien jälki aina selvästi paksumpaa kuin kuulakärkikynissä?

Parkerit tekevät erityisen paksua jälkeä. Parkerin Finekin vastaa useiden muiden valmistajien Mediumia.
Jep, voin vahvistaa. Minulla on suhteellisen normaalikokoinen käsiala ja silti fine on turhan leveäjälkinen.

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Mustekynät
« Vastaus #77 : 04.10.10 - klo:16:06 »
Hero saapui, siitä kiitos JMK:lle. Musteenkin kipasin jo Tampereen akateemiseseta.
Ainakin omaan silmään harakan varpaani saivat heti lisää ulottuvuutta.

Kiitos myös täältä JMK:lle kynistä. Saas nähdä ihmettelevätkö Tampereen Akateemisessa yhtäkkistä musteen menekkiä, kun itsekin kävin siellä vajaa pari tuntia sitten poistamassa purkin mustetta :D Tulipahan mieleen tässä kotosalla, että olisi voinut samalla kysyä Parkerin konvertteria, kun Frontierin omistan ja pari patruunaa olisi vielä jäljellä.

Myös tänne saapui kynä, kiitos ja kumarrus. Erityiskiitos vielä erittäin kauniista käsialasta jolla kuori oli ryyditetty. Taisi olla esteettisin juttu jonka posti on kuunaan ovesta tunkenut.

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Mustekynät
« Vastaus #78 : 04.10.10 - klo:21:55 »
Lupaus olla ostamatta enempää mustekyniä ei yllättäen pitänyt... Nyt on myös Reform 1745 ja Reform P-120 kynät. 1745:n joustava terä ei osoittautunut omaksi jutuksi, tekstauksessa se lähinnä ärsyttää huonompana tuntumana paperiin. Sen sijaan P-120:n on loistava, terä on osittain peitetty eikä jousta läheskään 1745:n määrin. Parker Frontierin jälki on turhan paksua omaan makuun ainakin mediumina, mikä tekee siitä hyvän lähinnä allekirjoituksiin. Parker 51 on vielä hakematta postista, joten en kommentoi sitä.

Sininen Parker Frontier saattaisi olla kaupan.
« Viimeksi muokattu: 04.10.10 - klo:23:47 kirjoittanut Elias »
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Mustekynät
« Vastaus #79 : 05.10.10 - klo:09:53 »
En tiedä mustekynistä mitään, mutta tämän topikin innoittamana (20 min selailun jälkeen) päätin huutaa Parkerin mustekynän. Kaipa tuolla ihan hyvin kirjoittelee ja hyvältä näyttää.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160486058460&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Mustekynät
« Vastaus #80 : 11.10.10 - klo:01:59 »
Hain P51:n postista perjantaina ja kokeilin kynää. Täyttömekanismi toimii, mutta terä oli kuivunut. Laitoin vesilasiin viikonlopun yli, ei toimi edellenkään. Nyt kokeilen upottaa kynän syvemmälle. Ebayn myyjä väitti kynää toimivaksi...

Muita uutisia: löysin Reform 1745:n kauneuden, joustavan terän, kokeillessani kirjoittaa kaunoa. Siihen käyttöön loistava, tekstaukseen ei niin hyvä.
« Viimeksi muokattu: 11.10.10 - klo:15:43 kirjoittanut Elias »
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Mustekynät
« Vastaus #81 : 11.10.10 - klo:23:07 »
Jatka liottamista. Jos edelleenkin koet ongelmia, olet kynälääkärin tarpeessa:

Gunnar Hülphers
Mellanvångsgatan 5
232 34 Arlöv
Sverige

Tämä herrasmies on entisöinyt useita vintage-kyniäni varsin kohtuulliseen, n. 15-20 euron hintaan. Yhteys mieheen saadaan vain kirjeitse, mikä toki onkin soveliain tapa tässä yhteydessä.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Mustekynät
« Vastaus #82 : 15.10.10 - klo:21:26 »
Ketjussa on jonkin verran ollut keskustelua muistikirjoista (journal). Kysynpä kuitenkin, kun olen sellaista hankkimassa, että minkä valmistajan kirjaa kannattaisi harkita? The Journal Shopista olen noita katsellut, olisiko mitään muita hyviä kauppoja?

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Mustekynät
« Vastaus #83 : 15.10.10 - klo:22:53 »
Tällaiseen blogin muistin joskus löytäneeni: http://blackcover.net/

Sivuilla on arvioita erimerkkisistä muistikirjoista. Esim. tässä verrataan Moleskine-klassikkoa puolet halvempaan kopioon, joka osoittautuu esikuvaansa fiksummaksi: http://blackcover.net/?p=30
Keep Calm and Carry On.

VT

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 257
    • Profiili
Vs: Mustekynät
« Vastaus #84 : 28.10.10 - klo:12:47 »
Vielä aiheen vierestä: Onko kellään tietoa, saako Suomesta tai EU:sta ns. legal pad -lehtiöitä? Siis amerikkalaisista elokuvista ja kirjoista tuttuja, viivoitettuja marginaalilla varustettuja keltaisia lehtiöitä. Olen vakuuttunut, että tarvitsen sellaisia lakimiesammatin järkevään harjoittamiseen.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Mustekynät
« Vastaus #85 : 28.10.10 - klo:15:35 »
Ketjussa on jonkin verran ollut keskustelua muistikirjoista (journal). Kysynpä kuitenkin, kun olen sellaista hankkimassa, että minkä valmistajan kirjaa kannattaisi harkita? The Journal Shopista olen noita katsellut, olisiko mitään muita hyviä kauppoja?

Rhodialla on ainakin mustekynille sopivia muistikirjoja (=muste ei leviä paperille). Noita saa nykyään Akateemisestakin. Testaa kuitenkin kynän kanssa ennen ostamista.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Mustekynät
« Vastaus #86 : 28.10.10 - klo:16:18 »
Entä miten olisi sähköisenä versiona?:



Käytän itse kotona paljon iPod Touchia "tietokoneena", ja harkitsen tuota iPadia myös, kunhan Hesarin iPad App tulee käyttöön. iPodin pikkunäytöltä digilehden lukeminen on vähän työlästä, mutta tuolla se onnistuu kivasti. Säästyisi paljolta kierrätyspaperin kantamiselta, kun muuttaisi tilauksen vain sunnuntain lehdeksi digilehdellä. Pahoittelut, meni aihe jo vähän kauaksi mustekynistä.
Keep Calm and Carry On.

Burax

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: Mustekynät
« Vastaus #87 : 28.10.10 - klo:19:17 »
Tuohon on aika hanakala raapustaa mustekynällä.

Tony

  • Kisälli
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Mustekynät
« Vastaus #88 : 05.11.10 - klo:21:12 »
Päivää.

Minulla olisi myynnissä Reform 1745 kyniä joitain kappaleita, jos kiinnostaa. Kynät on mäntä täytteisiä eli tarvitset vain mustepullon mistä imeä mustetta. Suosittelen liukkaampia eli wet tyylin musteita. Esim Parker quink. Toki dry Pelikan 4001 kirjoittaa myös mutta omaan makuun wet on parempi.  
Kynät ovat NOS tavaraa eli uusia ja käyttämättömiä. Kärki on fine ja tekee kapeaa ja tarkkaa viivaa.
Olen huoltanut kynät täydellisesti eli männät ovat silikoonikäsitellyt, samoin kaikki kierteet. Kärjet ovat vesiliotettu.
Kynien kärjet ovat tarkistettu ja säädetty omassa kynässäni ja vesipesty tämän jälkeen.
Eli ostaja saa puhtaan kynän, jonka säiliössä ei ole muste käynyt.
Itsellä näitä on useita käyttökyninä ja mielestäni loistava kynä, tarkka jäljeltään ja siron kokoinen. Nämähän toki ovat makuasioita.
Kynät sijaitsevat Lempäälässä, mutta Posti-pekka kuljettaa ne mielellään Suomessa mihin vaan.
Yhden kynän hinta  on 15 € sisältäen postituksen.
« Viimeksi muokattu: 06.11.10 - klo:11:29 kirjoittanut Tony »

Tony

  • Kisälli
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Mustekynät
« Vastaus #89 : 05.11.10 - klo:21:37 »
Ketjussa on jonkin verran ollut keskustelua muistikirjoista (journal). Kysynpä kuitenkin, kun olen sellaista hankkimassa, että minkä valmistajan kirjaa kannattaisi harkita? The Journal Shopista olen noita katsellut, olisiko mitään muita hyviä kauppoja?

Tässä ostospaikka

ja

Tässä jonkinsortin revikka tai arvostelu Guildhall muistikirjasesta