Keikari > Kaunis elämä

Mustekynät

<< < (38/38)

Partasuti:

--- Lainaus käyttäjältä: Partasuti - 18.04.20 - klo:19:16 ---Tämä ei varsinaisesti liity tarinaasi, mutta aiheeseen kyllä. Sattumalta sain luettua juuri John le Carrén romaanin The Constant Gardener, jonka takasivulla kirjailija itse poseeraa hienomman kynän kera.



Kuvatekstiin on laitettu: "John le Carré on board a UN Buffalo supply plane over South Sudan".

Mielestäni on hienoa (tai imperialistista) kun hän omii tunnelmia siellä Jumalan selän takana parempilaatuisen muistiinpanovälineen kanssa. Kirja tuli ulos 2001, jolloin le Carré oli jo seitsenkymppinen. Ajattelin hänen jo aikoja sitten menehtyneen, mutta tarkistin Wikipediasta ja mitä vielä. Edelleen elossa ja kirjojakin on tuupannut ulos parin vuoden välein. Wikipedian kuvassa hänellä niinikään on parempi kynä kädessä. Lieneekö sama mitä pidellyt avustuskoneessa kymmenen vuotta aiemmin. Hyvät välineet kestävät pitkään.

--- Lainaus päättyy ---

Tämä ei varsinaisesti liity ketjun aiheeseen, mutta kulmikas-John on poissa keskuudestamme.

https://news.avclub.com/r-i-p-john-le-carre-novelist-and-former-spy-1845874325

Ehkäpä pitäisi lukea Tinker Tailor uudestaan.

Argonnessen:
Just luin että Mitsubishi Pencil Company on ostanut LAMYn. Varmaan sen toiminta jatkuu aika lailla samanlaisena kuin ennenkin, välillä tulee joitakin limited-malleja. Mulla on näitä muutamia, lähinnä Safareita. Kokonaan musta ("Batman-kynä") on mulla aina latingissa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta