Kirjoittaja Aihe: Tumman puvun elävöittämisen rajat?  (Luettu 21498 kertaa)

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Tumman puvun elävöittämisen rajat?
« Vastaus #30 : 19.09.09 - klo:13:47 »
VMP: Kyllä, yksi täysmusta puku, sileällä kankaalla löytyy.. Samoin sitten yksi teräksenharmaa, jota pidän ja luokittelen erittäin monikäyttöiseksi. Väriasteikolla se on hieman keskiharmaata tummempi, mutta ei kuitenkaan missään nimessä ole aivan tummanharmaakaan.
VASTATUULEEN!

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Tumman puvun elävöittämisen rajat?
« Vastaus #31 : 19.09.09 - klo:14:50 »
Taskumalleista minulla olisi myös kysymys, johon haluaisin kuulla arvon herrojen asiantuntevia näkökantoja ja mielipiteitä:

Eli ns. kahden kantin tasku ilman kanttahan on kaikkein formaalein taskumalli kyllä...
Mutta olisiko kuitenkin turvallisempaa valita kahden kantin taskut kannella??

Nimittäin nykyäänhän kanneton kahden kantin tasku alkaa olla yhä enemmän ja enemmän harvinaisempi näky... Ja muistan pariinkin otteeseen esimerkiksi Arman Alizadin kehottaneen visusti välttämään kannetonta taskumallia... Itseasiassa nykyiseltäkin Pukustudion sivuilta vielä löytyy tuo kehoitus/varoitus.

Toki myönnettäköön että itse kyllä pidän kannettomasta kahden kantin taskusta, enkä pidä Alizadin sanaa "jumalan" sanana, vaikka taidokas räätäli onkin ja vieläpä mestarikin sillä saralla...
Mutta muistui vain mieleen nuo varoituksen sanat, joten olisi mukava saada myös keskustelua aikaiseksi noiden taskumallejen suhteen...

Liiviin olen jokatapauksessa valitsemassa kannettomat taskut, joten onko silloin luonnollinen valinta että myös takissa on samanlaiset taskut??
VASTATUULEEN!

Uri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Vs: Tumman puvun elävöittämisen rajat?
« Vastaus #32 : 19.09.09 - klo:16:08 »
Pitäisittekö tollaista windowpanea, kuten kuvassa, esim finanssialalla työskennellessänne? Itse en pitäisi.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Tumman puvun elävöittämisen rajat?
« Vastaus #33 : 19.09.09 - klo:16:27 »
Tumppi$, mitä enemmän viestejä tämä ketju kerää, sitä enemmän vaihtelevia mielipiteitä tulet saamaan. Kymmenien eri suuntaan ajavien mielipiteiden ristiaallokossa täytyy tehdä päätöksiä. Liika pohdinta ajaa ojaan - oma maku ratkaisee. Aina.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Tumman puvun elävöittämisen rajat?
« Vastaus #34 : 19.09.09 - klo:16:49 »
Ville: Aika hyvin minulla päätökset ovat jo päässäni syntyneetkin. Tuo kysymykseni liittyen taskumalleihin oli lähinnä tarkoitettu yleismaailmalliseksi kysymykseksi, eli ajoin takaa sitä, millaisena foorumilaiset ja ylläpitäjä eli sinä näet erilaiset taskumallit laajemmasta vinkkelistä katsottuna??

Mutta tokihan eri taskumallien formaaliusastekin kertoo jo todella paljon, sekä toimii vastauksena ainakin osittain.

Ja lisäksi halusin tiedustella lähinnä myös sitä, että onko tuo Alizadin kehoitus vain hänen mielipide, vaiko fakta siitä että kanneton kahden kantin tasku on kuollut ja kuopattu lopullisesti, koska niitä näkeekin entistä harvemmin...
Hyvänä, mutta kärjistettynä verrokkina vaikkapa näin;  en minä knalliakaan käytä, vaikka se hyvin formaali onkin.

Vaikka tarkoitus onkin teettää nimenomaan juuri formaali puku, niin silti haluan välttyä olemasta "ukki" puku päällä.
VASTATUULEEN!

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Tumman puvun elävöittämisen rajat?
« Vastaus #35 : 21.09.09 - klo:10:15 »
Tosin itse olen sitä mieltä että vaaleiden pukujen kanssa on oltava ostettaessa todella tarkkana värin tai varsinkin sävyn suhteen, ettei tule vahingossa malli "ukkia". Heh!

Olen taipuvainen uskomaan, että pikemminkin 'pappatyylin' ongelma on 'pappapukujen' huonossa istuvuudessa ja kokonaisuuden yleisessä ontuvuudessa kuin puvun värissä / kuviossa. Toisin sanoen, huonosti istuva puku yhdessä linttaan astuttujen pehmiskenkien, kuvioltaan mauttoman kravatin ja halpispaidan kanssa on yhtälö, joka muodostaa tällaisen 'pappatyylin'. Todettakoon, että olen kohdannut vanhoja pukuherroja, joissa ei ole 'pappatyylin' häivääkään eli puku on istunut erinomaisesti, kengät olleet kunnolliset, kunnossa jne. ja koko olemus on huokunut tiettyä arvokkuutta. Harvinainen näky tosin näillä leveysasteilla..  Tai itse asiassa ihan kaikkialla.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Tumman puvun elävöittämisen rajat?
« Vastaus #36 : 21.09.09 - klo:10:16 »
3/2-roll tullee löytymään omasta räätälinpuvustani, jos joskus hamassa ja näkymättömissä olevassa tulevaisuudessa teettämiseen on taloudelliset mahdollisuudet. Se on rouhea.

Nyt olet ytimessä. Asia on nimen omaan näin.
get your kicks on route six six six

JMK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 289
    • Profiili
Vs: Tumman puvun elävöittämisen rajat?
« Vastaus #37 : 21.09.09 - klo:15:32 »
Aivan loistava tuo windowpane. Semmoinen!

Mutta en kyllä välttämättä sitä finanssimiehenä käyttäisi, ainakaan ennen osakkuutta. Onneksi en olekaan finanssimies vaan muuten vaan käsienheiluttelija :D.
If I am occasionally a little overdressed, I make up for it by always being immensely overeducated.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Tumman puvun elävöittämisen rajat?
« Vastaus #38 : 21.09.09 - klo:15:43 »
Ivyman: Puhut kyllä jälleen asiaa...

Mutta kyllä ainakin omasta mielestäni tietynlainen "hiirenharmaa" puku, mikä on joka kohdasta lähes tasapaksu ja jossa on vaatimattoman näköiset lovikaulukset on aikamoinen "pappamalli". Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni...
VASTATUULEEN!

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Tumman puvun elävöittämisen rajat?
« Vastaus #39 : 21.09.09 - klo:19:59 »
Ivyman: Puhut kyllä jälleen asiaa...

Mutta kyllä ainakin omasta mielestäni tietynlainen "hiirenharmaa" puku, mikä on joka kohdasta lähes tasapaksu ja jossa on vaatimattoman näköiset lovikaulukset on aikamoinen "pappamalli". Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni...

Jos puku on hyvin leikattu ja istuu niin mielestäni ei. Kaikki on istuvuudesta - ja detaljeista - kiinni. Ja kokonaisuudesta, superkomea pukukokonaisuus on varsin helppo pilata vaikkapa kornilla solmiolla, yliampuvilla värivalinoilla tai huonoilla kengillä.

Toisaalta, nämä ovat maku- ja näkökulmakysymyksiä joista ei vältämättä edes pidä päästä yksimielisyyteen. ;)
get your kicks on route six six six

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Vs: Tumman puvun elävöittämisen rajat?
« Vastaus #40 : 21.09.09 - klo:23:01 »
Tosin itse olen sitä mieltä että vaaleiden pukujen kanssa on oltava ostettaessa todella tarkkana värin tai varsinkin sävyn suhteen, ettei tule vahingossa malli "ukkia". Heh!

Olen taipuvainen uskomaan, että pikemminkin 'pappatyylin' ongelma on 'pappapukujen' huonossa istuvuudessa ja kokonaisuuden yleisessä ontuvuudessa kuin puvun värissä / kuviossa. Toisin sanoen, huonosti istuva puku yhdessä linttaan astuttujen pehmiskenkien, kuvioltaan mauttoman kravatin ja halpispaidan kanssa on yhtälö, joka muodostaa tällaisen 'pappatyylin'.

Täysin samaa mieltä. Edes vaaleampi "hiirulaisen" harmaa ei ole lainkaan hullumpi, kunhan se vain istuu kuin nakutettu.

Tumppi, en näe lovikauluksissakaan pappamaisuutta, kyllä niitä näkee geriatrian pkl:n ulkopuolellakin. Vakavammin, eiköhän 95% (oma täysin epätieteellinen arvio) puvuista ole lovikauluksisia. Pystykaulukset ovat taas poikkeuksetta juhlavammat, vähemmän arkiset (ja 2-rivisissä lähes pakollinen detsku). Mutta kun puhumme niistä jo edellämainituista vaaleanharmaista Pomarfinn-loufereista... sitten alkaa polttaa!
« Viimeksi muokattu: 21.09.09 - klo:23:04 kirjoittanut Sami »

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Tumman puvun elävöittämisen rajat?
« Vastaus #41 : 21.09.09 - klo:23:10 »
Niin, unohdin mainita: olen 2-rivisten, ja niitäkin enemmän yksirivisten pystykauluksisten vannoutunut vihaaja!  ;) Aivan liiallaista erikoisuudentavoittelua, sanona ma.
get your kicks on route six six six

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Tumman puvun elävöittämisen rajat?
« Vastaus #42 : 21.09.09 - klo:23:50 »
ivyman: Heh! Niinpä, makunsa kullakin... Itse en vain enää ole kelpuuttanut lovikauluksia omiin takkeihini varmaan kahteen vuoteen.
VASTATUULEEN!

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Tumman puvun elävöittämisen rajat?
« Vastaus #43 : 22.09.09 - klo:00:03 »
Toiset on dandyja, toiset agentteja -- niin se menee!  ;D

Hmm.. pitäisiköhän vtäytyä levolle nyt, alkaa mopo karata mulla.
get your kicks on route six six six

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Tumman puvun elävöittämisen rajat?
« Vastaus #44 : 22.09.09 - klo:19:33 »
No, jaa nyt kyllä sanoin turhan jyrkästi... Ei voi sentään sanoa, ettenkö kelpuuta lovikauluksia, mutta olen vain suosinut viime aikoina muita kaulusmalleja.  ;)
VASTATUULEEN!