Kirjoittaja Aihe: Miesten kynät  (Luettu 49411 kertaa)

Major Tom

  • Kisälli
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Miesten kynät
« : 18.12.12 - klo:12:06 »

Tuli tässä mieleen kynät ja niiden osuus miesten vakiovarusteista. Normina pukeutumisessa kellojen, kalvosinnappien ja sytkäreiden kanssa mutta täällä en löytänyt mainintaa.
Eli minkälaisia kyniä pukujen takintaskuissa on? Ja nyt en sitten tarkoita mainoskyniä koska vaikka niitäkin on jokaisella ns paremmalla merkillä, niin en kyllä toisen logoa halua omaan kynääni vaikka kuinka hieno se onkaan (tämä on varmaan jokun mielestä huvittavaa mutta olkoon).

Itse olen hakemalla hakenut "sitä Oikeaa" vielä vaikka näitä jo on (ja ollut) hopeaa, kultaa, Crossia, Rotringiä, MontBlanc'ia, Parkeria, Watermannia jnejne...

Vaikeusasteena on mieltymys rollerballiin ja metallinen kestävyys/ulkonäky...


Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Miesten kynät
« Vastaus #1 : 18.12.12 - klo:14:41 »
Tuossa vähän vanhaa asiaa noista: http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=315.0

Itse en varsinaisia mustekyniä ole vaivautunut oikein edes ajattelemaan mutta muuten olen kyllä mieltynyt Graf von Faber Castellin malleihin. Anello-sarjasta minulla on rollerball ja lyijytäytekynä sekä vhildiltä ostamani Perfect Pencil.




Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Miesten kynät
« Vastaus #2 : 18.12.12 - klo:16:08 »
Tauno, rolleri on todella mielyttävä kirjoittaa ja sen käyttö hiukan helpompaa kuin perinteisen mustekynän. Rollerissa on sama muste, kuin täytekynissä, joten sen jälki hakkaa mennen tullen perus kuulakärkikynän. Rollereita saa kutakuinkin kaikilta merkeiltä. Eli kunnon kynää vaan joulupukilta toivomaan ;)

Mitä refillejä käytät? Itse olen ostanut ihan Akateemisesta Crossin rollerirefillejä geelillä ja ne tuntuvat kuivuvan turhan nopeasti vaikkei niitä käyttäisi.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Miesten kynät
« Vastaus #3 : 18.12.12 - klo:16:30 »
Graf von Faber Castellissa on tiukkaan ruuvattava tuo korkki ja toisaalta avaamattomissa refilleissä on sinetti mutta jotenkin ne tuppaavat vaan usein kuivahtamaan. Ne on minulla pöydällä tuollaisessa puulaatikossa joten valo ei ainakaan suoraan kuumottamaan pääse:


_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Miesten kynät
« Vastaus #4 : 18.12.12 - klo:21:25 »
Hukkaan normaalin työpäivän aikana noin neljä kynää. Tämän vuoksi mainoskynillä mennään. Ymmärrän kyllä panostuksen tähänkin osa-alueeseen.

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Miesten kynät
« Vastaus #5 : 18.12.12 - klo:22:19 »
Hyvä HB-lyijykynä puukolla terotettuna.
Siinä se.

Hyvää ja helppoa "mustekynää" en ole löytänyt.
Kalliitkin merkit joita on, ovat osoittautuneet
huonoiksi käytössä.
Eivät sovi käteen, ovat liukkaita jne.
Toki ovat tavallisia täytekyniä.

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Miesten kynät
« Vastaus #6 : 19.12.12 - klo:08:14 »

Pakko kompata puuta, jos kerran puhutaan otsikon mukaisista kynistä:



Meidän keikareiden kynät on sitten erikseen.

Ukki

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Miesten kynät
« Vastaus #7 : 19.12.12 - klo:09:30 »

Pakko kompata puuta, jos kerran puhutaan otsikon mukaisista kynistä:



Meidän keikareiden kynät on sitten erikseen.

Mutta avaruudessa Miehet käyttivät avaruuskynää (graffitia ei voi olla paloturvallisuuden vuoksi):
http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Pen

Tuo Parkerin Space Pen on kyllä hyvä ja käytännöllinen (menee pieneen tilaan/taskuun/muistion kulmaan) ja mustetta tulee aina ja kyllä kynä on "ikuinen" (no olen kaksi jo hävittänyt mutta ei tuo niin kallis ole...).

Major Tom

  • Kisälli
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: Miesten kynät
« Vastaus #8 : 19.12.12 - klo:11:39 »
Kiitos näistä vastauksista!

Yllättäen Faber-Castell on täälläkin esillä kuten myös omalla listallani! Kiitos Barca tuosta Aurora merkistä! Nopea vilkaisu herätti kyllä mielenkiinnon!
Huomasin että muidenkien kynien, kuin omieni, on taipumus kadota... itse ajattelin yrittää pitää hinnan jossain sopivasti "vähan enemmän kun nomaalisti" ja "kovan €-kirpaisun" välillä!
Surffailtuani netin kynäviidakkoa on tässä muutama mielenkiinnon kohde:

Atlantin takaa:

Tyylikäs!

Faber-Castellin Ondoro

Hieman erillainen muotoilu mutta joudun tinkimään metallista...

Caran d'Ache mallejahan löytyy... esim:

Metallia mutta ei Rollerballina ellei vaihda patruunaa...

Co-re, tuon Anello sarja on muotoilukieleltään ehä kaikkein silmää hivelevin!!! Näin tuon Perfect Pencilin myyntililmoituksen ja kiinnostuin mutta kun ei lyyjykynälle tarvetta! Mutta se löysi näköjään serkuksia sinun pöytälaatikostasi!!

Huhuh.. etsintä jatkuu...

Edit:

Tässä on vielä linkki josta löytyy muutama kynä... http://www.cultpens.com/index.html

« Viimeksi muokattu: 19.12.12 - klo:11:43 kirjoittanut Major Tom »

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Miesten kynät
« Vastaus #9 : 19.12.12 - klo:13:03 »
There ain't no rest for the wicked...

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Miesten kynät
« Vastaus #10 : 19.12.12 - klo:13:27 »
Aurora, Montblanc, mustesäiliöllä (ei patruunalla) kuuluvat repertuaariin.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Ari

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Miesten kynät
« Vastaus #11 : 19.12.12 - klo:13:30 »
Permanent-markeriin ja lyijykyniin liittyen:

Juhlakäyttöön tällaiset?



Ei siinä, oma käsiala on niin kammottavaa että se ei parane vaikka koittaisi kirjoittaa kuuden miljoonan kynillä. Tosin, hienojahan nuo ovat, varsinkin viimeinen kuva Major Tomin postauksessa.

/Edit: osasin ja aluksi lainasin omaa postia. Hyvä Ari.

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Miesten kynät
« Vastaus #12 : 21.12.12 - klo:11:53 »
Auroralle peukku, omani on rollerina, en ole oikein lammennyt noihin fountaineihin, mita ne suomeksi ovatkaan. Hieman kesti tottua sen paksuuteen.
Great minds think alike - fools never differ.

no mitäs se massimo osti

  • Kisälli
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: Miesten kynät
« Vastaus #13 : 09.02.13 - klo:12:57 »
Onko arvon keikareilla vinkkejä mistä kannattaisi lähteä hankkimaan perus(tylsää) Montblanc Meisterstuckia? Merkin oma verkkokauppa kiinnostaa ilmaisen kaiverruksen takia mutta tilaus pitää hoitaa UK proxyn kautta. Amazonin arvosteluja lueskellessa moni tuntuu ostaneen kynänsä noin puoleen hintaan jostain muualta, ja tämän hintaluokan kynässä tuo säästö on jo aika merkittävä.


konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Miesten kynät
« Vastaus #14 : 09.02.13 - klo:13:16 »


Vaikeusasteena on mieltymys rollerballiin ja metallinen kestävyys/ulkonäky...



Tämä on hyvin pieni ongelma, koska lähes kaikki luksuskynät tehdään myös rollereina. Itse tykkään tästä Cross Townsendistä sinisenä rollerina:



Kelpasi muuten Barack Obamalle allekirjoituskynäksi vuonna 2009 ensimmäisiin executive ordereihin.

Muista:
Parkerista alle 100 € kynissä olen kokeillut jokaista, mutta jotenkin Parkerista puuttuu "se juttu" ja prestiigi. Watermanissa tuo Hemisphere voisi olla mielenkiintoinen kokeilla.