Kirjoittaja Aihe: EU:n ulkopuolelta tilaaminen  (Luettu 11133 kertaa)

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: EU:n ulkopuolelta tilaaminen
« Vastaus #15 : 22.11.12 - klo:14:49 »
Bensa-asemalta ostamastani dieselin hinnasta on suuri osa veroja, pitäisikö minun tankata salaa polttoöljyä tai jotain?

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: EU:n ulkopuolelta tilaaminen
« Vastaus #16 : 22.11.12 - klo:14:52 »
usassa asuvalta myyjältä ostamani bootsit jäivät tulliin. olisiko mun pitänyt pyytää myyjää merkkaamaan paketin hinnan alle tullirajan tai jotain?

Myös pizzaa kebuloista ostaessa kannattaa sanoa, että käykö ilman kuittia käteisellä ja 10 pinnaa alennusta.

Työntekijöille kandee maksaa palkka käteisellä ilman kuittia. Ja tupakat saa virolaisilta ja venäläisiltä duunareilta suoraan auton takaluukusta halvalla. Itse asiassa helpoiten omaa elintasoa nostaa sillä, että vie mummoilta käsilaukkuja tai perustaa yrityksen, joka suoramarkkinoi puhelimitse nettipalveluja aloittaville yrittäjille.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

swag

  • Kisälli
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Vs: EU:n ulkopuolelta tilaaminen
« Vastaus #17 : 22.11.12 - klo:16:05 »
ostin siis käytetyt bootsit yksityiseltä myyjältä enkä mistään nettikaupasta. kuvittelin että selviäisin ilman tullausta kerran hän on niistä jo alvit maksanut mutta olin ilmeisesti väärässä.

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: EU:n ulkopuolelta tilaaminen
« Vastaus #18 : 22.11.12 - klo:16:08 »
ostin siis käytetyt bootsit yksityiseltä myyjältä enkä mistään nettikaupasta. kuvittelin että selviäisin ilman tullausta kerran hän on niistä jo alvit maksanut mutta olin ilmeisesti väärässä.

Selkeästi käytettyyn kamaan pitäisi mun mielestä saada joku poikkeus lakiin. Vanhan kenkäparin verottaminen on ihan höhlän hommaa. Harmi, kun tuo järjestelmä on niin kankea.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: EU:n ulkopuolelta tilaaminen
« Vastaus #19 : 22.11.12 - klo:16:16 »
swag, osa myyjistä merkkaa hinnan alemmaksi pyytämättä. Myös yritysmyyjät, jotka olettavat maailman toiselle laidalle kulkevan paketin olevan merkityksetön. Tällä ei piakkoin ole mitään väliä, sillä ALV-raja laskee olemattoman pieneksi ja melkein kaikesta joutuu jatkossa tuon maksun suorittamaan. Olikohan muutos nyt alkuvuodesta 2013.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: EU:n ulkopuolelta tilaaminen
« Vastaus #20 : 23.11.12 - klo:14:10 »
Lainaus
EU ja Yhdysvallat suunnittelevat keskinäisen kaupan vapauttamista kokonaan. Vapaakauppaneuvottelut on Reutersin mukaan tarkoitus aloittaa keväällä.

Yhdessä Yhdysvallat ja EU vastaavat noin puolesta maailmantaloudesta ja lähes kolmanneksesta maailman kaupasta. Mutta Euroopan velkakriisi ja Yhdysvaltojen heikentyminen ovat saaneet talousmahdit halkitsemaan kauppamuurien murtamista.

Reutersin mukaan sopimus voisi antaa Euroopan taloudelle 122 miljardin euron kasvupurskahduksen vuodessa ja kasvattaa euroalueen bruttokansantuotetta 0,52 prosentilla pitkällä aikavälillä. Sopimus hyödyttäisi teollisuudenaloja kemiateollisuudesta autovalmistajiin.

Talouselämä 17.10.2012 15:15 päivitetty 17.10.2012

Vuoden päästä voipi nettikauppa käydä Atlantin yli ihan uuteen malliin. (Voip' olla käymättäkin.)
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Vs: EU:n ulkopuolelta tilaaminen
« Vastaus #21 : 26.11.12 - klo:08:08 »
^Melkoisen toiveikas arvio! Jos tuo joskus toteutuu, aikajänne lienee lähempänä 10 vuotta. Mutta olen mielelläni väärässä.