Kirjoittaja Aihe: Design-lamput  (Luettu 206619 kertaa)

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Design-lamput
« Vastaus #345 : 09.05.17 - klo:11:58 »
.......
« Viimeksi muokattu: 09.05.17 - klo:13:08 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Design-lamput
« Vastaus #346 : 09.05.17 - klo:12:27 »
Kerrotko kuitenkin vielä, että mitähän lamppua minä olen kertomasi mukaan hehkuttanut "fetissinomaisesti"? Jos tarkoitat PH5 riippuvalaisinta ja yleensäkin Henningsenin/Poulsenin PH-monivarjostinjärjestelmän valaisimia, niin kerrotko myös sen miltä osin kirjoittamani tekstit eivät pidä paikkaansa? Tarkastetaan sitten faktat uudelleen ja sen jälkeen olen toki valmis muuttamaan kantaani ja korjaamaan virheeni jos sitä korjattavaa löytyy.

Tekstit varmasti pitävät tekniseltä puolelta paikkaansa. Niistä plampuista on kuitenkin vaahdottu n+1 sivua, kun yksi tai kaksi hyvää postausta olisi riittänyt. Samoin kuin käytetyistä huonekalunrohjuista.

Sinällään tuosta vaahdosta tulee se olo, että noista on varmasti luettu kaikki ja muodostettu "ton mä haluan" -obsessio, mutta siihen sisältö jääkin.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Design-lamput
« Vastaus #347 : 09.05.17 - klo:12:53 »
........
« Viimeksi muokattu: 09.05.17 - klo:13:07 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Design-lamput
« Vastaus #348 : 09.05.17 - klo:14:32 »
Lämmitän koko taloa muutenkin sähköllä, ihan hyvin voisin käyttää hehkulamppujakin. Tosiaan, saako niitä jostakin?
Tämä tietysti muuttaa asiaa, itse asun kerrostalossa.

Ja Jussi ja Tumppi: siirtykää privan puolelle jos haluatte sotia. Ei jatketa/aloiteta tässä ketjussa.
« Viimeksi muokattu: 09.05.17 - klo:14:39 kirjoittanut Lh »

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Design-lamput
« Vastaus #349 : 09.05.17 - klo:15:23 »
^ Ei, ei haluta sotia.. (sori että puhun myös Jussin puolesta) Poistin vain omat viestini tästä viestiketjusta ja lupasin olla myöskin jatkossa kommentoimasta millään tavoin enää tätä ja tuota samalla aihealueella olevaa sisustustyylit- viestiketjua. Sieltä tosin en jaksa enkä kiireiltäni ennätä poistaa kaikkea kirjoittamaani, mutta voin toki poistella silloin tällöin, aina kun ennätän/huvittaa, viestejäni sieltäkin.
VASTATUULEEN!

RexMundi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 314
    • Profiili
Vs: Design-lamput
« Vastaus #350 : 09.05.17 - klo:17:29 »
Harmi, että poistit. Niissä oli paljon mielenkiintoista tietoa ja nautittavaa intohimoa

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Design-lamput
« Vastaus #351 : 09.05.17 - klo:18:06 »
Harmi, että poistit. Niissä oli paljon mielenkiintoista tietoa ja nautittavaa intohimoa

Vaikka lupasin olla enää kommentoimatta, niin rikon lupaustani sen verran todetakseni, että Jussihan oli aivan oikeassa. Eli olin perustanut kaiken kirjoittamani tiedon kirjallisuuteen sekä alan muihin, lähinnä kirjallisiin julkaisuihin. (plus tietenkin seitsemän vuoden päivittäiseen omakohtaiseen kokemukseen, sekä itseäni viisaampien loputtoman kärsivällisiin ja täysin pyyteettömiin opetuksiin)

Kaiken saman mitä olen tänne kirjoittanut, (ja tietysti myös valtavan paljon enemmän) löytää kyllä jokainen halutessaan alan kirjallisuudesta, joten väitetystä "ton mä haluan"- obsessiosta, muttei myöskään mistään uniikista/salaisesta tiedosta ole kyse. Sitä omakohtaista kokemusta aiheen parissa voi puolestaan jokainen kerryttää hyppäämällä rohkeasti kuvioihin mukaan jos siltä tuntuu.
« Viimeksi muokattu: 09.05.17 - klo:18:08 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Design-lamput
« Vastaus #352 : 11.05.17 - klo:13:33 »
Mulla on tuosta Hue-järjestelmästä pelkästään hyviä kokemuksia, jos nyt hintaa ei lasketa. Valkoisen eri lämmöt onnistunee sillä halvemmallakin E27-lampulla mutta jos värillisiä haluaa niin kannattaa varmistaa, että lamput on kolmatta sukupolvea sillä kakkoset toistaa vihreän sävyt ja oranssit todella huonosti. Vielä parempi vaihtoehto on hankkia lamput Innr-merkkisinä vaikkapa Saksan Amazonilta. Toimivat Hue bridgen kanssa yhteen ja maksavat muutaman kympin vähemmän kappaleelta. Ledinauhalla hoitaa näppärästi tunnelmavalaistukset listojen ja hyllyjen taakse tai vaikka keittiön loisteputket korvaa suoraan tuolla.

Niitä tap ohjaimia kannattaa sitten samalla hankkia vähän asunnon kokoa miettien useampikin ellei vakavissaan kuvittele, että koko perhe alkaa ohjailemaan valoja kännykällään. Jos virtakatkaisijaa käyttää, ei valoja voi sytyttää tietenkään ohjaimesta tai sovelluksesta vaan ne pitää napsauttaa manuaalisesti päälle ja ne eivät muista väriään. Samalla tietty kaikki ajastus- herätys jne kuviot lakkaavat toimimasta.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Design-lamput
« Vastaus #353 : 12.05.17 - klo:10:13 »
Poistin vain omat viestini tästä viestiketjusta ja lupasin olla myöskin jatkossa kommentoimasta millään tavoin enää tätä ja tuota samalla aihealueella olevaa sisustustyylit- viestiketjua. Sieltä tosin en jaksa enkä kiireiltäni ennätä poistaa kaikkea kirjoittamaani, mutta voin toki poistella silloin tällöin, aina kun ennätän/huvittaa, viestejäni sieltäkin.
En oikein ymmärrä tätä ideaa viestien poiston suhteen. Jos Jussia häiritsee, Jussi voi jättää lukematta.

Itse olen lukenut kirjoituksiasi mielenkiinnolla niiltä osin kun ne koskevat itse asiaa. Toki olen tiedostanut, että olet todella vannoutunut asianharrastaja, ja siksi juttuja täytyy vähän suodattaa jotta niiden opit toimivat parhaiten itselle.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Design-lamput
« Vastaus #354 : 18.06.17 - klo:19:45 »
Onko kellään mielessä tyylikkäitä ja laadukkaita kattovalaisimia, jotka eivät roiku vaan ovat suoraan katossa kiinni? Artekilla Aallon A622 olisi hieno mutta miltei tonnin hinta pistää hieman yskimään.
Suositellaan täysraittiutta.

Sus-100

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Design-lamput
« Vastaus #355 : 22.06.17 - klo:09:48 »

Louis Poulsenilla on myös tyylikkäitä upotettavia ja pinta-asenteisia malleja. Hinta saattaa aiheuttaa yskänpuuskan.

http://www.louispoulsen.com/fi/tuotteet/sisaevalaistus/