Kirjoittaja Aihe: James Bond  (Luettu 36787 kertaa)

Dan-D

  • Vieras
Vs: James Bond
« Vastaus #30 : 08.11.12 - klo:16:00 »
Tom Fordin puku ja Quantum of Solace:



vs

Tom Fordin puku ja Skyfall:



Kummassa puvussa mies vaikuttaisi viihtyvän paremmin? Jälkimmäisessä puvussa takki on liian pieni ja housut liian tiukat, huomaa vetorypyt reisissä. Myös QoS:n puvuntakin leveämmät kauluskäänteet sopii paremmin Craigin leveisiin hartioihin.

Ei tämä lyhyt ja tiukka tyyli oikein aikaa kestä, mutta niin ei kestänyt 70-luvun trumpettihousut Mooren Bondillakaan.

Missä kohtaa leffaa sillä toi oli päällä? Mä muistan vaan sen raidallisen, smokin ja vaaleanharmaan. Enkä mä nyt tästä jaksa vängätä, pidä oma mielipiteesi, "vähemmän korostetut hartiat" ja kaikki.

Krisu

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: James Bond
« Vastaus #31 : 08.11.12 - klo:16:11 »
Missä kohtaa leffaa sillä toi oli päällä? Mä muistan vaan sen raidallisen, smokin ja vaaleanharmaan. Enkä mä nyt tästä jaksa vängätä, pidä oma mielipiteesi, "vähemmän korostetut hartiat" ja kaikki.

Leffassa oli saman malliston samalla kaavalla tehtyjä pukuja, eivätkä ne istuneet niin hyvin kuin ehkä olettaisi. Yritin löytää kaksi suht samannäköistä kokovartalokuvaa eri leffoista. Juu eipä tämä nyt maailman tärkein asia ole vängätä.

Dan-D

  • Vieras
Vs: James Bond
« Vastaus #32 : 08.11.12 - klo:16:34 »
Niinpä.

Itse olisin sinänsä kuvitellut, että ne on ihan Craigille teetettyjä edellisten leffojen tapaan, mutta ei kai sitten.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: James Bond
« Vastaus #33 : 08.11.12 - klo:20:55 »
Alempi setti kaipaisi napalmia. Mikään juttu siinä ei toimi oikein kunnolla, sääli. Pisteet kuitenkin dimplestä noin ohuessa solmiossa. Onkohan Mr. Craig itse solminut vai onko pyytänyt Tomppaa vaatekaapille avuksi.

Lisäys:
^ Olisinpa yhtä dandy, että voisin katsoa aamulla että olenko kiireessä ja pitäisi juosta, jolloin vetäisin päälleni L-koon takin..

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: James Bond
« Vastaus #34 : 09.11.12 - klo:00:51 »
Erittäin hyvät kuvat löysit, Krisu. Niistä näkee loistavasti monta juttua, jotka ovat tärkeitä puvun istuvuudessa ja hyvältä näyttämisessä. Lisäksi kauluskäänteiden ja solmion leveyksien aiheuttama visuaalinen ero on valtava. Miksi tuollaiselle korstolle laitetaan naru kaulaan?

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: James Bond
« Vastaus #35 : 09.11.12 - klo:07:27 »
^ Mikä on "korsto" tässä? Itse olen ymmärtänyt "korston" kuvaavan lihaksikasta, mutta ennen kaikkea erityisen pitkää henkilöä. Daniel Graigin  on 178 cm pitkä, mikä ei käsittääkseni vielä läheskään täytä korston vähimmäispituusvaatimusta.
« Viimeksi muokattu: 09.11.12 - klo:12:27 kirjoittanut Ernst, Max Ernst »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: James Bond
« Vastaus #36 : 09.11.12 - klo:11:29 »
Ei tarvitse lukea Flusserin teoksia, harmoniantaju löytyy jokaiselta: leveämpi rintakehä näyttää oudolta kapeiden kaulusten kanssa - ja sama toisinpäin. Tämähän ei siis estä kapealinjaisen puvun hankkimista, mutta lopputulos on vähemmän harmoninen. 70-luvun takitkin näyttävät ouduilta valtavien kaulusten vuoksi, eikä leikkaus sopinut kellekään, mutta vaikea on kuvitella vuosikymmentä ilman valtavia lahkeita ja hassuja kauluksia. Taikka hippejä sekä rokkailua.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: James Bond
« Vastaus #37 : 09.11.12 - klo:15:09 »
^^

Viittasin siis korstolla lihaksikkuuteen ja yleiseen isokokoisuuteen, mikä ei tarkoita tässä samaa kuin lihavuus.
En ole tiennyt ennen, että korstolla on vähimmäispituus, joten pahoittelut niinkin virallisen ja tarkasti määritellyn sanan kuin "korsto" väärinkäytöstä.

sonswan

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 178
    • Profiili
Vs: James Bond
« Vastaus #38 : 09.11.12 - klo:15:42 »
^ Kannattaa muistaa että Ernst on ylin auktoriteetti näissä (ja muissa) asioissa. Nopeesti tulee mieleen ainakin mummomaiset kengät ja neitimäiset (tjsp) tavat solmia kaulaliina. Pahoittelen jos termit meni hieman väärin, en nyt jaksa kaivaa niitä vanhoista ketjuista.
Give me all the bacon and eggs you have.

Franck Gaultier

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1072
    • Profiili
Vs: James Bond
« Vastaus #39 : 09.11.12 - klo:15:45 »
^+ itkuraivarit, foorumilta lähtö ja paluu uudella nimimerkillä...

Mats

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 395
    • Profiili
Vs: James Bond
« Vastaus #40 : 09.11.12 - klo:16:17 »
Skyfallin liian tiukoista puvuista huomautettiin jo leffaa tehtäessä.

http://thesuitsofjamesbond.com/?cat=72&paged=2

Lainaus
The cut and fit of Daniel Craig’s suits that we’ve seen so far in the released images from Skyfall shows a suit that is a size too small on Daniel Craig. The jacket is too tight through the body and sleeves and too short (it doesn’t completely cover his buttocks), whilst the flat-front trousers are also too tight and have a very low rise.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: James Bond
« Vastaus #41 : 09.11.12 - klo:17:03 »
^ Kannattaa muistaa että Ernst on ylin auktoriteetti näissä (ja muissa) asioissa. Nopeesti tulee mieleen ainakin mummomaiset kengät ja neitimäiset (tjsp) tavat solmia kaulaliina. Pahoittelen jos termit meni hieman väärin, en nyt jaksa kaivaa niitä vanhoista ketjuista.

^+ itkuraivarit, foorumilta lähtö ja paluu uudella nimimerkillä...

Keikarin foorumi nevaforget!
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

MJ

  • Vieras
Vs: James Bond
« Vastaus #42 : 09.11.12 - klo:17:06 »

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: James Bond
« Vastaus #43 : 10.11.12 - klo:08:16 »
Eilen tuli väijyttyä. Kyllähän tämä oli paras Craigin Bondeista.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: James Bond
« Vastaus #44 : 10.11.12 - klo:09:00 »
OT:nä voisin kommentoida, että joutavanpäiväinen nälviminen on hanurista.