Kirjoittaja Aihe: Suomalaisesta kateudesta  (Luettu 38448 kertaa)

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Suomalaisesta kateudesta
« Vastaus #15 : 03.11.12 - klo:20:43 »
Määrittelykysymys.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Suomalaisesta kateudesta
« Vastaus #16 : 03.11.12 - klo:20:50 »
^ Sulla on jotain vieraita geenejä veressä. Pakko olla.

(olen muuten samaa mieltä kanssasi)
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Suomalaisesta kateudesta
« Vastaus #17 : 03.11.12 - klo:23:02 »
Olen hoitanut omat raha- työ- ja verkostoitumisasiat aina enemmän tai vähemmän huonosti ts. jos olisin ollut ahkerampi/ahneempi/säästäväisempi, uralla kunnianhimoisempi ja jaksanut yrittää hengata enemmän nk. oikeiden tyyppien kanssa, saunoa, pelata golfia, liittyä kauppakamareihin, hankkia talo 'oikealta asuinalueelta' jne. olisin avan varmasti menestynyt (taloudellisesti) paremmin kuin nyt olen. Mutta kun nuo asiat eivät saatana vieköön ole voineet vähempää kiinostaa. Minulle on aina ollut tärkempää (oikeasti) hyvät kaverit, musajutut, tehdä elämässä niinkuin itseä huvittaa ja mennä minne nenä näyttää, toki niin etteivät muut kärsi meikäläisen päähänpistoista. Näitä rättiasioita kenties lukuun ottamatta - ja rätit  ja lumputkin kiinnostavat minua siksi että pidän vaikkapa hyvännäköisistä ja hyvistä kengistä jne eivätkä siksi että haluaisin näyttää kuuluvani johonkin vit... kerhoon - nk. maallisen menestyksen merkit eivät kiinnosta hevon paskaa. En ole kateellinen kenenkään Porschesta, Audi aa kutosesta tairolex-kellosta. Semmoiset eivät yksinkertaisesti kiinnosta koiran paskan koostumuksen vertaa. Minulle täysin yhdentekevää materiaa siinä missä Alepan muovikassi. Joillekin ei ilmeisesti mene kaaliin se, että ihan kaikkia ei nk. menestys tai mammona kiinnosta eikä silti tarvitse olla blossia sauhuttava likainen hippi. Annan toisten mä talletella jii vit... än ee.

Toki pitää myöntää että jostain Barbarossan Lantikasta olen helvetin kateellinen. Mutta en mä silti sitä puukolla mene naarmuttamaan. Sen sijaan koetan kikkailla sen verran rahaa säästöön että saisin hankittua samanlaisen joskus. Time is on my side.

Hyvävelikulttuurille näytän persettä btw.
get your kicks on route six six six

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Suomalaisesta kateudesta
« Vastaus #18 : 04.11.12 - klo:01:02 »
Määrittelykysymys.

Kuiva pieru ei ole määrittelykysymys.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Suomalaisesta kateudesta
« Vastaus #19 : 04.11.12 - klo:08:52 »
Toki pitää myöntää että jostain Barbarossan Lantikasta olen helvetin kateellinen. Mutta en mä silti sitä puukolla mene naarmuttamaan. Sen sijaan koetan kikkailla sen verran rahaa säästöön että saisin hankittua samanlaisen joskus. Time is on my side. 

Olet asian ytimessä, hyvä veli ivyman. Maailma olisi paratiisi jos kaikki ihmiset ajattelisivat asioista kuten sinä.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Suomalaisesta kateudesta
« Vastaus #20 : 04.11.12 - klo:09:55 »
^^^Tätä ei voi kompata liikaa.
Et tuu naarmuttelemaan!! Tosin, siinä on jo valmiiksi niin pajon naarmuja ja iskemiä että ei niitä kukaan edes huomaisi.:-]

Omat jutut FTW!
There ain't no rest for the wicked...

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Suomalaisesta kateudesta
« Vastaus #21 : 04.11.12 - klo:11:37 »
Tällä hetkellä varmasti suurin ongelma on tuloerojen aiheuttama kahtiajakautuminen. Isojen yritysten pomot eivät yksinkertaisesti voi viettää iltaa entrylevel-työntekijän kanssa. Sääli sikäli, sillä ihmisiä tässä kaikki olemme, ja oravannahkojen määrällä määrittelemme itseämme.

Kummallista ajattelua. Usein eivät vietä koska ovat huomattavan eri ikäisiä mutta muuten en ole nähnyt estettä kaveeraamiselle, ainakaan Suomen kokoisessa maassa.

Yhtiön myynnin jälkeen setäni jäi eläkkeelle alle 60-vuotiaana. Nyt vain kukaan ei soitellut perään. Ei tullut kutsuja, ei kuulumisten kyselyjä, ei bisnesvieraita. Kaikki niin sanotut kaverit katosivat, kun sedän tapaamisesta ei enää voinut saada hyötyä. Onneksi hänellä on vaimo, koti ja lapsenlapsia, muuten en tiedä missä jamassa mies olisi. Huipulla on yksinäistä.

Ei kai setä luullut, että liikekumppanit ja muut ovat oikeita ystäviä? Rahathan hänelle jäisi joten puhtaan oman edun tavoittelijat varmaan pyörisi ympärillä edelleen jos ne niitä olisivat olleet mutta muuten eläkkeellä oleva johtaja muuttuu eläkeläiseksi ilman sen kummempaa glamouria paitsi jos oli ns. oikeasti iso pomo.

MJ

  • Vieras
Vs: Suomalaisesta kateudesta
« Vastaus #22 : 04.11.12 - klo:13:01 »
tuloerojen aiheuttama
Tuloerot kasvavat kun taloudessa menee hyvin ja kaventuvat kun taloudessa menee huonosti.

Ja kun taloudessa menee hyvin, niin myös ne heikompiosaiset hyötyvät (ja varakkaat vielä enemmän). tl;dr Tuloerojen vastustaminen on idioottien typerää vouhotusta.

johannesv

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Suomalaisesta kateudesta
« Vastaus #23 : 04.11.12 - klo:13:17 »
Niin no esim. tuloerojen tutkijat on eri mieltä tuosta, että vähän mä kyseenalaistaisin tän sun absoluuttisen totuuden. Aiheesta esim. täällä.

MJ

  • Vieras
Vs: Suomalaisesta kateudesta
« Vastaus #24 : 04.11.12 - klo:13:28 »
Siinähän kyseenalaistat. Tampereen vassaritutkijat ovat varmasti eri mieltä, mutta tuloeroista ei ole miksikään yhteiskunnallisiksi mittareiksi.

anon

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 292
    • Profiili
Vs: Suomalaisesta kateudesta
« Vastaus #25 : 04.11.12 - klo:13:33 »
Politiikkaa. Aihe lukkoon.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Suomalaisesta kateudesta
« Vastaus #26 : 04.11.12 - klo:14:33 »

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Suomalaisesta kateudesta
« Vastaus #27 : 04.11.12 - klo:15:58 »
tuloerojen aiheuttama
Tuloerot kasvavat kun taloudessa menee hyvin ja kaventuvat kun taloudessa menee huonosti.

Ja kun taloudessa menee hyvin, niin myös ne heikompiosaiset hyötyvät (ja varakkaat vielä enemmän). tl;dr Tuloerojen vastustaminen on idioottien typerää vouhotusta.

Tuota, suosittelisin ottamaan asioista ensiksi selvää ja sitten vasta rupeamaan mouhostamaan tuollaista...

MJ

  • Vieras
Vs: Suomalaisesta kateudesta
« Vastaus #28 : 04.11.12 - klo:16:00 »
Tuota, olen ottanut asioista selvää.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Suomalaisesta kateudesta
« Vastaus #29 : 04.11.12 - klo:16:23 »
Ivymanin kanssa samaa mieltä. Land Rover olisi myös kiva, mutta kun se ei toimi ainoana autona taloudessa, niin ei voi mitään. Ehkä joskus, jos on joku eräpaikka korvessa, jossa autoa voisi myös säilyttää.

Muuten tuo tuloverouutisointi alkaa riittää - eikö olisi jo jotain muuta kirjoitettavaa? Kenenkään tulot eivät ole minulta pois ja siksi minulle on aivan sama mitä joku muu tienaa. Itse yritän elää hyvää elämää (subjektiivinen käsite). Jos niistä tuloista ja muista maksetaan veroa ja jos niillä rahoilla tehdään, jotain järkevää, ollaan oikeilla jäljillä.

Ai mutta täällä oli politiikka ja muu vastaava ääneen ajattelu kielletty.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta