Kirjoittaja Aihe: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus  (Luettu 261672 kertaa)

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #285 : 18.12.15 - klo:22:10 »
Edit:

Paketti on ollutkin DHL:n sijaan Postin kuljetuksessa. Ei ihme, että homma kusi.

4.12. lähti paketti Saksasta DHL:n kyytiin. Aloin ihmettelemään, kun ei kuulu. Jakelua on yritetty 10.12., mutta minkäänlaista lippalappua ei ole jätetty, joten ilmeisesti ei ole päästy alaovesta sisään. On se nyt ihme hommaa, jos pitää itse kyylätä kuriirifirman sivuilta, missäköhän se paketti luuraa. Siinä nyt ihan takuuvarmasti on meikäläisen puhelinnumerokin.

Valittamista on. Ei kovin tasalaatuista.
« Viimeksi muokattu: 21.12.15 - klo:10:22 kirjoittanut SloBo »

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #286 : 18.12.15 - klo:22:14 »
Minulla ei mitään valittamista mutta
Netherlands post on nyt viisi päivää ilmoittanut:
Paket nicht gefunden

Ei niiden pitäisi sitä mielestäni fundetakaan
vaan toimittaa tänne päin.

JVP

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 65
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #287 : 25.12.15 - klo:22:04 »
UPS on kyllä ihan vitsi. Jos kuljettaja soittaa, tapahtuu se maksimissaan 5 minuuttia ennen kun hän olisi ovella. Yleensä ei tosin kuulu yhtään mitään, ja neljän jälkeen soitellaan etten ollut kotona. No en varmaan ollut, eikä viiden minuutin varoitusajalla sitä pakettia ehdi kukaan muukaan mennä hakemaan. UPS ei myöskään tarjoa ollenkaan iltajakoa, mikä on ihan käsittämätöntä. Luulisi, että ne paketit saa illalla toimitettua vähän tehokkaammin kun keskellä päivää.

Fedex on jo vähän parempi, koska soittavat sentään lähes aina, ja voin päättää toimitusajan. Se on sitten ihan toinen asia, että onko kuski paikalla lähelläkään sitä aikaa. Iltajakomahdollisuus plussaa.

DHL:stä en jaksaisi edes aloittaa, koska se on niin paskaa kun olla ja voi. Viimeisimmällä kerralla saivat Hollannista Suomeen tulevan lähetyksen toimittamiseen käytettyä melkein kaksi viikkoa. Joskus kamat tosin liikkuu todella nopeastikin, ja voi vaan arvailla mistä se johtuu. DHL on kyllä pyrkinyt skarppaamaan, ja maksamalla enemmän (=paljon) saat kamat lähes aina nopeasti. Itse tosin vältän tän firman käyttöä, koska ei ole mitään järkeä maksaa noille kun parempaa saa halvemmallakin.

Pääkaupunkiseudulla ehdottomasti paras on TNT. Yksityisille on tosin harvoin tarjolla, mutta jos mahdollisuus on käyttää niin suosittelen. Saat soiton aamupäivällä päivänä, jolloin paketti saapuu. Voit siinä samalla päättää toimituspäivän ja ajan (päivä - ilta). Samalla voit kertoa ovikoodit jne. mitä ikinä haluat. Niitä numeroita muuten ainakin TNT:n puolesta etsitään ihan numeropalveluita ja nettisivuja myöden, jos niitä ei ole jostain syystä pakettiin liitetty. Lisämaksusta tietty nopeemmin.

uuno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #288 : 26.12.15 - klo:14:06 »

Olen todennut jo kauan sitten, että kuriirifirmoja ei kannata käyttää, jos ei aio viettää viikkoa kotona odottamassa ovikellon soittoa.  Ne on suunniteltu kuljettamaan paketteja vahtimestarilta toiselle, joten jos ainoa toimitusvaihtoehto on kuriiri, annan työpaikan osoitteen.

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 517
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #289 : 26.12.15 - klo:20:58 »
^ Just näin. Ainoastaan laskettelusukset olen tilannut kotiin, kun arvelin niiden olevan hankalan isot. Ja huonekaluja.
--
-Mars-

Cisne36

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #290 : 04.01.16 - klo:13:31 »
Paketti on ollutkin DHL:n sijaan Postin kuljetuksessa. Ei ihme, että homma kusi.

Sama vika täällä, urpona seurasin DHL:n sivuja ja äsken ihmettelin, kun mukamas yritetty toimittaa. Soitin DHL:n ylihintaiseen serviceen, ja väittivät ettei edes heillä ole puhelinnumeroa (miten se voi olla mahdollista?), ja että toisekseen Posti hoitaa heidän kuljetukset. Siis se sama posti joka pääsee joka arkipäivä kulkemaan rappuun.

Tekisi mieli laittaa jatkossa Adress Line 2 kohtaan puhelinnumero ja "SOITA!". Ehkä silloin toi puhelinnumero välittyisi perille.

Kenen kansantaloutta tämmöiset pösilöinnit parantavat? Isot kaappiautot ajaa tuhatta ja sataa ja eivät voi soittaa saadakseen ovikoodia?
Ja ovikoodia ei voi kirjoittaa tilaukseen, koska kun tilaus tulee noin +/- 6 päivää jostain randomarviosta, niin ei voi tietää kotona oloaan.

Cisne36

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #291 : 06.01.16 - klo:05:26 »
... väittivät ettei edes heillä ole puhelinnumeroa (miten se voi olla mahdollista?)...

Tiistaina DHL (jolla siis "ei ole meikäläisen puhelinnumeroa" sikahintaisen "asiakaspalvelun" mukaan) lähetti seuraavat tekstiviestit:
- klo 09.43 "Forwarded for delivery - details expected"
- klo 09.55 "Forwarded for delivery - details expected"
- klo 09.58 "Delivery attempted - consignee premises closed"
- klo 10.05 "Forwarded for delivery - details expected"
- klo 10.11 "Forwarded for delivery - details expected"

Hain lähetyksen postista noin kello 14.50.

- klo 15.33 "Shipment delivered"

Kuusi tekstiviestiä firmalta, jolla ei ole mun puhelinnumeroa. Foliohattua päähän?

JVP

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 65
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #292 : 06.01.16 - klo:17:05 »
DHL:n puolelta riippuu miten paljon on maksanut / minkä servicen ottanut. Se paskin on kutakuinkin sama kuin posti, koska DHL on Saksan postin omistama --> ts. paketti voi päätyä postin kuljetettavaksi. Jos maksaa enemmän (=paljon), niin se paketti tulee varsinaisen "DHL:n" toimittamana. Tässä tapauksessa saatat jopa saada paketin postia nopeammin, joskin epäilen sitä. Muistaakseni tää on express-nimikkeellä. Tai ainakin joskus ollut.

Ralph

  • Kisälli
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #293 : 19.01.16 - klo:21:20 »
vit... UPS. Saatanan vit.... Viime viikon maanantaina UPS sai paketin matkaan, ja innoissaan sitä pakettia on tässä tullut venattua. Tänään piti tulla, mutta yhtäkkiä seurannassa lukeekin ettei toimituksen tiedot ole saatavilla. Tunti sen jälkeen oli päivittynyt seurantaan että paketti siirretty jo klo 11 UPS:n toimipaikkaan. Päätin lähteä hakemaan pakettia Vantaalta asti sieltä toimipisteestä, ja kaveri sieltä sanoo että paketti on pistetty postiin kun kuriireilla niin kova kiire. Nyt ei postikaan näytä vielä mitään seurantatietoja, ja paketti on taas sen pari päivää jossain postin perseessä kunnes saan sen hakea itse postikonttorista. Tästäkö sitä ollaan maksettu?

Cisne36

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #294 : 20.01.16 - klo:02:47 »
Tästäkö sitä ollaan maksettu?

En tiedä mistä sinä (tai minä) ollaan maksettu, mutta epätoivoista toi on.

Viime viikolla odottelin UPS:ltä pakettia, ja vaikka olin rekisteröitynyt asiakkaaksi yhteystietoineni, niin toimitusyritys oli bumerangi "kun ei ole puhelinnumeroa tai ovikoodia".
Lisäksi seurantasivujen päivitys matasi noin vuorokautta myöhässä, postin noutolappu oli luukussa ennen kuin edes toimitusyrityksen tiedot näkyivät.

Nyt viikon sisällä DHL ja UPS touhua seuranneena: olisi paaljon parempi jos ne suosiolla suoraan luovuttaisivat pakettini postille. Posti sentään tietää, missä asun ja miten minuun saa yhteyden. Menkööt sitten loppulogistiikka itsepalveluksi.

Höyryvasara

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #295 : 01.02.16 - klo:20:43 »
DHL tuntuu toimivan loistavasti. Italiasta paketti neljässä päivässä ja Saksasta kolmessa päivässä perille.

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #296 : 14.03.16 - klo:18:56 »
[Avautuminen]

Ei juma="#€*! voi olla näin vaikeaa tää pakettien kanssa pelaaminen. LG:n kundit kunniakkaasti veivaa uutta paitaa kentälle ja posti kusee hommat totaalisesti. Viimeinen merkintä että viime torstaina paketti "siirretty johonkin" ja nyt 45min postissa odottelun jälkeen lopputulos että kenelläkään ei ole hajua missä paketti on tai miten sitä voisi selvittää. Yksi ongelmista oli että minä en tiedä kuka on merkitty lähettäjäksi ja mihin osoitteeseen lähetetty (he eivät kuulemma seurantakoodilla näe ja mulla on kristallipallo just huollossa) eikä heillä ole prosessia jolla tällaista voisi selvittää.

Tulen jatkossa ostamaan vain sellasilta toimittajilta ketkä tarjoavat (lisämaksulla) kuljetuspalvelua jossa paketti kannetaan meidän vastaanottovirkailijan käteen josta se siirtyy mun työpöydälle. Ei vaan pysty sijoittamaan aina tuntia tähän saatanan sekoiluun kun kukaan ei tiedä että olisiko se paketti edes pitänyt toimittaa perille vai ainoastaan postiin saakka.

[/Avautuminen]

JVP

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 65
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #297 : 10.06.16 - klo:20:51 »
Fedexillä meni taas ihan päin helvettiä. En voi väittää olevani yllättynyt.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #298 : 11.06.16 - klo:11:48 »
Joopa.

Uniqlolta tuloillaan paketti UPS:n kautta. Mikäli seurantasivun tiedot pitävät paikkansa, on kuriiri käynyt eilen kahdesti alaovella toteamassa että ovikoodiahan tässä tarvittaisiin, näin vapaasti tulkittuna. Soittaahan heidän ei olisi varmaankaan kannattanut, ovat lujia uskossaan että joku päivä alaovi olisikin auki.

Mutta mitään yllättäväähän tässä ei ole.

KimErik

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #299 : 11.06.16 - klo:17:25 »
Itse sain torstaina pakettini joka oli 2 viikkoa sitten lähetetty Uniqlolta, keskiviikkona jouduin soittaa että missä paketti mahtaa mennä kun seurantasivujen mukaan oli ollut kokonaisen viikon Tampereella ja sielähän se edelleen oli, lähdössä takaisin Helsinkiin? noh lopulta se saapui sitten tänne Vaasaan.