Kirjoittaja Aihe: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus  (Luettu 261717 kertaa)

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #90 : 27.09.13 - klo:18:33 »
No, makasihan se koko päivän joko terminaalissa tai kuriirin autossa. 

Meinaat että terminaalilla pitäisi olla rivi äijiä odottamassa että kun juuri sun paketti tulee koneesta niin joku nappaa kyytiin ja ajaa sun osoitteeseen?
Olen pahoillani, että vastaaminen kesti näin kauan.  Kysymys meni ohi silmien.
Asiaan... En tiedä rivistä äijiä, mutta kuriirifirma on kuriirifirma ja kyllä se joutuu joskus heittämään yhdenkin paketin kohteeseen.  Muutoinhan se olisi pelkkä postilaitos joka käyttää vain toista toiminimeä.

watchet

  • Kisälli
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #91 : 05.10.13 - klo:10:50 »
Tämä on aika hyvin (UPS:n tracking):
"Osoite on kaukaisella alueella, jonne ei toimiteta lähetyksiä päivittäin."
Kehä I:n sisäreuna on tietysti kaukaista marginaalialuetta vaikkapa Punavuoreen verrattuna mutta kuitenkin...

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #92 : 05.10.13 - klo:11:16 »
UPS on parhaimmillaan epäonnistuessaan koska silloin joskus laittavat paketin Itellan toimitettavaksi ja sen voi noutaa lähipostista kun ei päivällä kotona tietenkään ole. Valitettavasti tuota ei tietenkään voi itse valita vaan siihen mennään ilmeisesti vain kun kapasiteetti ei heillä riitä. Viimeksi kitisin taas UPS:in asiakaspalveluun iltajakelun puutteesta ja sain vastauksen, että sellaista olisi jopa suunnitteilla.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #93 : 05.10.13 - klo:16:25 »
UPS toimitti perjantaina jälleen mallikelpoisesti suoraan töihin. Eihän se teitä lohduta, mutta onneksi joskus sentään toimii.

sonswan

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 178
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #94 : 05.10.13 - klo:17:49 »
^ Joo-o, se oiskin kummallista jos eivät kykenisi työpaikalle toimittamaan (jos respa löytyy tms.). Ei mullakaan mitään ongelmia ole ollut, kun tilaan kaiken työpaikalle. Mutta hermot menis jos pitäs yrittää kotiin saada...
Give me all the bacon and eggs you have.

Freddie Freeloader

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 177
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #95 : 17.10.13 - klo:15:34 »
Nyt oikeesti näitten 3PL-firmojen kanssa. Ei se voi olla näin vaikeeta. Tällä kertaa Interlink, onneks ei kovinkaan yleinen toimija Suomen toimituksissa. Mikä siinä verkoston hallinnassa on niin hankalaa, ettei niille paikallisille kuskeille voi antaa esimerkiksi mun puhelinnumeroa? Ja kaiken lisäksi parasta on, että sivuilta ei selviä a. kenellä se paketti oikeasti tällä hetkellä on ja b. miten saan yhteyden. Ei puhelinnumeroa, ei osoitetta, ei mitään. Eli joudun vaan toivomaan, että satun olemaan himassa kun pakettia taas yritetään toimittaa. Kaiken kruunaa se, ettei heillä ole minkäänlaista s-posti aspaa, vaan ainoastaa puhelinautomaatti, joka vaatii koodin(jonka kuski jättää jos pääsee postiluukulle asti). Ups, dhl ja nää yleisimmät on siitä hyviä, että löytyy paikallinen aspa, johon purkaa vihansa.

Edit: Löytyhän sieltä lopulta tieto, että DPD hoitaa täällä päin, on tää vaikeeta.
« Viimeksi muokattu: 17.10.13 - klo:15:59 kirjoittanut Freddie Freeloader »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #96 : 17.10.13 - klo:16:25 »
Tänään toi postin kusti lähetyksen seurannalla ihan kotiovelle asti, vaikka se ei perusjakelijoiden hommaan kuulu. Mukavaa palvelua saa aina jakajasta ja ruuhkasta riippuen.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #97 : 17.10.13 - klo:16:25 »
Ja kun ei tuosta DHL:stäkään voi yksiselitteisesti sanoa juuta eikä jaata paketin jakelutavasta. Sen olen oppinut, että jos lähetyskoodissa on 12 numeroa, on se luultavasti Saksasta tulossa ja menee Suomessa ihan reilusti Itellalle, mikä toimii hyvin. Jos se taas tulee muualta tai siinä on 10 numeroa koodissa, voi se olla maalähetys tai lentorahtia. Maalähetys on se, joka viettää viimeisen pitkän leginsä tilassa "Lähtenyt DHL n toimipisteestä BRUSSELS - BELGIUM". Tulee maihin jossain Turussa ja DHL:n depottia koskemattakaan yritetään jakaa muodossa "Itella Express Business Day paketti" eli arkipäivänä, keskellä päivää, ilman rappukäytävän avainta tai hajuakaan vastaanottajan puhelinnumerosta. Tämä jälkeen sen pitäisi mennä lähipostiin, mikä on ihan ok. Kaikista kallein on sitten se DHL:n kuriiripaketti, jota kannetaan ovelle päivästä toiseen ellei prosessiin itse puutu ja jonka voi stopata sinne Vantaan depottiin ja käydä autolla noukkimassa kyytiin. Kallein on tässä siis vaikein vastaanotettava ellei voi duuniin paketteja tilata.

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #98 : 17.10.13 - klo:18:34 »
Kyllä UPS ja Bexleyn yhteistoiminta pelaa.  Tilaus Illalla ja sitten...We inform you that the order you have done on bexley.com the 15/10/2013 at 19:00 has been sent. Tänään noin klo 10 soittivat ups:ä ja paketti olisi tullut, mutta minä en ollut kotona ennenkuin.
Muuten, kun tuo paketti on kurvannut mm.Chilly Mazarin, France kautta, niin tuli mieleen, että tuollako se ruotsalaisten iltapäiväkahvilla nauttima äkkimakea pieni leivonnainen on kehitelty. 

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #99 : 17.10.13 - klo:18:39 »
^Tuo on ripeää! Paljonko maksoi toimitus?

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #100 : 17.10.13 - klo:18:53 »
^Tuo on ripeää! Paljonko maksoi toimitus?
Se oli jotain 12-13 euroa.  Tosin paketti painoi vain 1,5kg.  Siellä on aiemminkin ollut ripeää toimintaa.  Tietysti tämä asuinpaikkani keskustassa auttaa myös saamaan tavarat nopeasti.  UPS auto pörrää lähitienoilla koko päivän. :)

UPS:llä on joskus hämmästyttävän nopeaa toimintaa.  Kerran tuli kaiuttimet jostain Kölnin lähistöltä 1½ vrk kotiin.  Alkavat liikkeiden varastot sijoittumaan lähelle lentokenttiä, mikä tietenkin on vaan positiivista.  Tavaran ja työvoiman vapaata liikkuvuutta -unionin sisällä.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #101 : 24.10.13 - klo:10:59 »
Jälleen FedEx. Jumalauta. Vain FedExillä mahdollista, että paketti tullut tänään maahan, mutta on noudettavissa vasta tiistaina, koska kontteja ei pureta nopeammin. Kuriirien kanssa tekemisissä päivittäin ja en ole tällaista paskaa nähnyt vielä koskaan.

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #102 : 24.10.13 - klo:18:31 »
Jälleen FedEx. Jumalauta. Vain FedExillä mahdollista, että paketti tullut tänään maahan, mutta on noudettavissa vasta tiistaina, koska kontteja ei pureta nopeammin. Kuriirien kanssa tekemisissä päivittäin ja en ole tällaista paskaa nähnyt vielä koskaan.
Tuo alkaa kyllä olemaan huippua.   Omista kokemuksista Schenker on ehdoton pohjanoteeraus.  Perjantaina tuli tiukka ukaasi, että maanantaina jotain 0800- 2100 välisenä aikana kuriiri tuo lähetyksenne ja paikalla on ehdottomasti oltava joko te itse tai joku valtuuttamanne henkilö vastaanottamassa lähetystä.  Joo, arvatkaas mitä, se ei edes tullut maanantaina vaikka maassa olikin.  Toimitus oli seuraavana päivänä.  Lykkäsin puoli arkkia reklamaatiota mukaan ja tein tavaran toimittajalle vielä erillisen reklamaation aikaa ja vaivaa säästämättä. 
Homma meni niin pitkälle, että jos olisin halunnut jatkaa, minun olisi pitänyt haastaa sekä Schenker että tavaran toimittaja (Dell) oikeuteen ja siihen minulla ei ollut enää mahdollisuutta, vaikka kiukku kiehui että korvista savu nousi. 
On joitakin muitakin naurettavia tapauksia, mutta tuossa ym. tapauksessa Schenker munasi itsensä täysin kertomalla satuja kuin C. H. Andersen.  Tosin Andersenin sadut olivat paljon uskottavampia kuin Schenker:n kootut selitykset.

ps.  konda, laita reklamatiota!

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs:
« Vastaus #103 : 24.10.13 - klo:19:35 »
Jälleen FedEx. Jumalauta. Vain FedExillä mahdollista, että paketti tullut tänään maahan, mutta on noudettavissa vasta tiistaina, koska kontteja ei pureta nopeammin. Kuriirien kanssa tekemisissä päivittäin ja en ole tällaista paskaa nähnyt vielä koskaan.

Mistä maasta? Mun AS Alexit on tulossa Fedexillä Englannista. Eipä kyllä käyttöä hetkeen mutta aina se odottaminen ärsyttää...

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #104 : 24.10.13 - klo:20:09 »
..minun olisi pitänyt haastaa sekä Schenker että tavaran toimittaja (Dell) oikeuteen ja siihen minulla ei ollut enää mahdollisuutta..

Miksi ei? (se on muuten H. C. Andersen)