Kirjoittaja Aihe: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus  (Luettu 263654 kertaa)

Höyryvasara

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #225 : 22.09.14 - klo:10:51 »
Hacico ja kuriirina DHL. Tilaus sisään 16.9. ja paketti hyppysissä 22.9. klo 10.45. Kivasti tuntuu toimivan DHL tällä hetkellä.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #226 : 03.10.14 - klo:22:15 »
Tilasin englantilaisesta firmasta viikko sitten lauantaina yhtä aikaa kaksi pakettia: toisen Turkuun ja toisen Ouluun. Turun paketti painoi 3kg ja Oulun 5kg. Kuriirina toimi UPS.

Turun paketti oli perillä tiistaina, eli alle 2 arkipäivässä. Oulun paketti on kiertänyt kaikki Herne-Boerigit. Glostrupit, Helsingit ja ties mitkä, ollen nyt viikkoa myöhemmin Tampereelle.

Hieman on erikoista tämä tällainen.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #227 : 03.10.14 - klo:23:04 »
Tilasin englantilaisesta firmasta viikko sitten sunnuntaina yhden paketin: Helsinkiin. Helsingin paketti painoi 3kg. Kuriirina toimi UPS.

Helsingin paketti on kiertänyt kaikki Herne-Boernigit, Glostrupit, Helsingit ja ties mitkä, ollen nyt viikkoa myöhemmin perjantaina seurannan mukaan jo toimituksessa Helsingissä alkuperäisen aikataulun mukaisesti. Kesken päivän sen tila kuitenkin muuttui seuraavaksi: "Paketti siirretään määränpääkaupungin UPS:n toimipaikkaan." Toivottavasti määränpääkaupunki on edelleen Helsinki, jonne se nyt siis siirretään Helsingistä.

Hieman on erikoista tämä tällainen.
Suositellaan täysraittiutta.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #228 : 03.10.14 - klo:23:18 »
^ Vantaa taitaa olla.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #229 : 04.10.14 - klo:01:23 »
Arskalle tulossa vissiin samoja laukkuja. On kyllä melkoinen lottokone tuo UPS.

Edit: Turkuun oli päätynyt ihan ehtaa tavaraa. Ehkä sitä hyvää jaksaa odottaa... tai sitten ei. :D
« Viimeksi muokattu: 04.10.14 - klo:01:25 kirjoittanut SloBo »

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #230 : 06.10.14 - klo:17:47 »
Saaga jatkuu: UPS on perjantaina jättänyt paketin Itellan jaettavaksi. Tästä ei seurannassa ollut mitään mainintaa vaan asia selvisi vasta soitettuani UPS:lle.

Itellan seurannassa paketin paikka on tänään "ITELLA VOTTO Vantaa ja Turku".
Suositellaan täysraittiutta.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #231 : 06.10.14 - klo:18:48 »
No huhhuh. Omani tulivat sentään tänään.

Amazonilta / Austin Reediltä tuli takkitilauksen jälkeen linkki seurantaan, mitä en viitsinyt tarkistaa, sillä arvelin tavaran tulevan postitse. Eipä tullut, vaan tuli DPD:llä. DPD ei päässyt porraskäytävään, joten eivät ne voineet saapumisilmoitustakaan jättää, ja paketit menivät sitten jakelukeskuksen hyllyyn ihan tietämättäni. Siellä ne olivat viikon lojuneet, kunnes tajusin tarkistaa, missä toimitus luuraa. Asiakaspalveluun oli ävhän jonoa, mutta tavara kohdannee huomenna onnellisen omistajansa.

Mitä opin tänään? Ihan sama mitä tilaat ja mistä, tilaa se töihin.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #232 : 11.10.14 - klo:21:02 »


DHL ei näköjään toimi aina Saksassa.

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #233 : 18.10.14 - klo:21:30 »
UPS kusee ekaa kertaa isosti. Torstaina piti tulla Suittarin lähetys, mutta ei tullut koska puuttui (muka) ovikoodi ja/tai puhelinnumero. Soitin UPS:lle ja annoin koodin ja puhelinnumeron, he lupasivat toimittaa perjantaina. Lähetin myös suittarille kyselyä ja he vastasivat että varmistivat että ovikoodi ja puhelinnumero on UPS:llä ja toimitus tulee lauantaina. No nyt on lauantai-ilta ja pakettia ei ole kuulunut.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #234 : 18.10.14 - klo:23:48 »
^^ täytyy muistaa että DHL on Saksan posti.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #235 : 03.11.14 - klo:17:23 »
Soitto tullut klo 9 aamulla yksityisestä numerosta, johon en pystynyt juuri sillä sekunnilla vastaamaan. Päättelen, että kyse on varmaan Fedexin lähetyksestä ja soitan heidän aspaan, josta varmistetaankin, että lähetys on lähenyt osoitteeseeni, ja kuriiri on varmaan soitellut sopiakseen tarkemmin toimituksesta.

Tietäen miten homma yleensä menee, totean samantien, että vaikka olen koko päivän osoitteessa, niin sitten kun kuriiri illalla tulee takaisin varikolle sen mun paketin kanssa, jota se ei ole minulle onnistunut toimittamaan, koska ovella on ovikoodi, niin voisiko sanoa, että jättää sen sinne varikolle ja tulen itse huomenna hakemaan.

Aspa toteaa, että eikun kyllä se sinulle toimitetaan, kuski kyllä soittaa sitten uudestaan, kun on siellä ovella, ja voitte sopia ovikoodit, ja että kyllä se nyt varmasti tänään saadaan hoidettua! Olen skeptinen, mutta aspa näin vakuuttelee.

Odotteluksihan se sitten meni, kännykkä ei inahdakaan, ja reloadaan Fedexin tracking sivua aikani kuluksi pitkin päivää, kunnes viimein vähän yli viisi sivuille on ilmestyy:

14.37 Toimituspoikkeus Asiakas ei ole saatavilla tai yritys on suljettu

Ja juuh, olin kyllä 14.37 paikalla, puhelin auki, odottamassa, että kuski soittaa, jotta voin tulla avaamaan oven. Mutta ei. Ei ikinä. Ei koskaan.
« Viimeksi muokattu: 03.11.14 - klo:18:17 kirjoittanut Richard Mutt »

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #236 : 03.11.14 - klo:18:15 »
Postnord eli DPD toimitti Uniqlon pakein päivää etuajassa.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #237 : 03.11.14 - klo:18:41 »
Tietäen miten homma yleensä menee, totean samantien, että vaikka olen koko päivän osoitteessa, niin sitten kun kuriiri illalla tulee takaisin varikolle sen mun paketin kanssa, jota se ei ole minulle onnistunut toimittamaan, koska ovella on ovikoodi, niin voisiko sanoa, että jättää sen sinne varikolle ja tulen itse huomenna hakemaan.

Jahas, ja nyt sitten oli tullut sähköpostia, että koska tänään ei toimitus onnistunut, niin yrittävät huomenna uudestaan.


konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #238 : 03.11.14 - klo:20:02 »
Mikä kuriiri? Onko numeroa? Miksi eivät soita?

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #239 : 03.11.14 - klo:20:52 »
Mikä kuriiri?

Fedex

Lainaus
Onko numeroa?

Soitto tullut klo 9 aamulla yksityisestä numerosta

Lainaus
Miksi eivät soita?

Sen kun tietäisi.