Kirjoittaja Aihe: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus  (Luettu 261649 kertaa)

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #15 : 06.11.12 - klo:14:19 »
DHL:n kuski päätti tehdä klassiset kun lähetin läppärini takuukorjaukseen ja odotin sitä saapuvaksi kotiin. Ei soittoa, ei ilmoitusta - läppäri oli jätetty pahvilaatikossa kerrostalokäytävälle oveni eteen. Onneksi ko. osoitteessa asui paljon ns. "hyvää sakkia", ettei kukaan vienyt pakettia. Aivan mahtavaa jos kaikki arkaluontoiset tiedot olisivat päässeet varkaiden käsiin! :O Onkohan tässä tilanteessa kuljettaja itse kuitannut(väärentänyt) lähetyksen vastaanotetuksi - tehnyt siis rikoksen?

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #16 : 06.11.12 - klo:16:01 »
^ Kaverilla kävi niin, että UPS oli jättänyt paketin naapurille, kun ei itse ollut ollut kotona. Ilmoituksessa: "Annettu ovimiehelle." Onneksi oli hyvät välit naapurin kanssa.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #17 : 06.11.12 - klo:16:31 »
Fedexin "Jaskalle" terveiset ja kiitokset. Soitteli päivällä, en ollut kotona, sovittiin että katsotaan tilannetta myöhemmin iltapäivällä, muutaman tunnin kuluttua sovittiin joustavasti treffit paikkaan joka sattui sekä hänen reitilleen että minun kotimatkalleni, kuittasin paketin kouraan bussipysäkillä. Loistavaa.

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 517
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #18 : 08.11.12 - klo:12:39 »
Aivan mahtavaa jos kaikki arkaluontoiset tiedot olisivat päässeet varkaiden käsiin! :O

[OT] Voidaanko tästä päätellä, ettei jäsen Hypno ole suojannut arkaluontoisia tietojaan? Esim. koko kovalevyn kryptaus on helppoa ja pitää ainakin tavalliset varkaat pois tiedoista. Mm Win 7:ssa on mukana Bit Locker. [/OT]
--
-Mars-

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #19 : 08.11.12 - klo:19:57 »
^ Offtopicciin hieman vastausta: Ei ollut suojannut ei, olen noita kryptaussoftia kokeillut ja suurin ongelma siinä on vaivalloisuus:
1. Jos koko kovalevyn kryptaa, pitää kone sammuttaa kokonaan, jotta salasanaa kysyttäisiin, käytän hibernatea 99% ajasta kotona.
2. Kryptatun kovalevyn korruptointi, meneekö kaikki uusiksi? En halua kokeilla miten eri kryptaukset kestävät badsectoreita jne :). Tietty jos kryptaa vain pienen osan, XX määrä dataa tai kansion tms. voisi olla järkevämpi ratkaisu asiaan. Tämä ratkaisu taas ei suojaa esim. nettiselainta, jossa on kaikki salasanat tallennettuna ym. pääsy helposti eri palveluihin jnejne..

tsitsikov

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #20 : 12.11.12 - klo:12:00 »
UPS oli käynyt yli viikko sitten ensimmäistä kertaa lukitun rapun oven takana ilman soittoa, tänään kävivät taas ja soittivat jälkikäteen.  Vaihdettiin nyt työpaikalle osoite, mutta ei tännekään ilman soittoa saa pakettia tuotua. Onkohan jotain kikkaa millä saisi soiton etukäteen tai viimeistään ovelta? Paketissa on yksi halpa neule, niin ei viitsisi hirveästi efforttia käyttää sen saamiseen, mutta onhan se harmi jos paketti jää kokonaan saamatta.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #21 : 12.11.12 - klo:13:09 »
Onkohan jotain kikkaa millä saisi soiton etukäteen tai viimeistään ovelta?

Ainakin DHL:n kanssa tämä oli sula mahdottomuus, kuten tuosta omasta selostuksestani voit lukea. Lupauksia kyllä sain siitä, että numeroni välitetään kuriirille, ja kun viimein itse hain paketin terminaalista, niin kyllähän se numero siinä paketin päälle oli merkittynä, mutta eipä se kuriiri koskaan minulle soittanut.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #22 : 12.11.12 - klo:19:22 »
Tänään poistuin suihkuun klo 14:10. Suihkun jälkeen Keltainen Kuljetus 14 lappu eteisessä, "noudettavissa postista..". Perskekkele, toimitus klo 14:00 mennessä - niin varmaan!

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #23 : 12.11.12 - klo:20:11 »

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #24 : 12.11.12 - klo:22:35 »
Tänään poistuin suihkuun klo 14:10. Suihkun jälkeen Keltainen Kuljetus 14 lappu eteisessä, "noudettavissa postista..". Perskekkele, toimitus klo 14:00 mennessä - niin varmaan!
KeKu on jotain aivan järjetöntä paskaa. Ehdottomasti huonoin palvelumuoto mitä on. Ei ole toiminut kertaakaan.

Muey

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #25 : 13.11.12 - klo:11:15 »
Juu, postin hoitamat kotiinkuljetukset tuntuvat olevan vähän niin ja näin. Kerran olen jopa saannut kotona olleessani sen "et ollut kotona, pakettisi on noudettavissa kello 16 jälkeen postista" -kortin suoraan luukkuun - Ilmeisesti ovikellon soittaminen oli liikaa vaivaa kantajalle, tai jotain. Itse asiassa tuo ylläoleva kuva lienee melko täydellisen osuva kuvaus tapahtumista.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #26 : 15.11.12 - klo:01:32 »
Kerran olen jopa saannut kotona olleessani sen "et ollut kotona, pakettisi on noudettavissa kello 16 jälkeen postista" -kortin suoraan luukkuun

Useamman kerran käynyt näin. Välillä on tehnyt mieli avata ulko-ovi ja kysyä suoraan jakajalta, että no missäs se paketti nyt sitten on, kun en muka ole kotona, mutta olen todennut, että siitä, jos vit... naamatusten postinjakajalle, voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Joskus otin Postiin yhteyttä tuommoisen tapauksen jälkeen ja sain jotkut pomon pahoittelut.

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #27 : 15.11.12 - klo:08:15 »
Itse asun omakotitalossa ja useasti on käynyt niin, että ovikello on soinut ja postinkantaja ollut paketin kanssa oven takana.

Kuriirifirmoista on vaihtelevia kokemuksia; olen ihmetellyt, että paketin lähdettyä jakeluun sen jakeluosoitetta tai -ajankohtaa ei voi vaihtaa, koska kuriiriin ei saa enää yhteyttä. Mutta jollain telepaattisella tavalla kuriirille voidaan kuitenkin viestittää, että paketin voi jättää esim. takapihan terassille. Kerran tätä ihmettelin puhelimessa asiakaspalvelijalle sillä seurauksella, että pakettia ei voinut enää sinä päivänä toimittaa. En ole sen jälkeen enää viitsinyt kaivaa verta nenästä.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #28 : 15.11.12 - klo:08:57 »
KeKu. Keltainen kuljetus. Tuo Itellan yksityisyrittäjille ulkoistama kuluttajakuljetusvaihtoehto. Usein kuskeina Virolaiset, jotka eivät soita toimituksesta senkään vuoksi, että eivät osaa kieltä. Eivät kyllä osaa asiakaspalveluakaan, mutta voiko näin edes olettaa. KeKu:ssa pitäisi AINA soittaa ja sopia kuljetusaika etukäteen. Olen tasan kerran saanut puhelun. Lisäksi tänään postitettu paketti on KeKu:lla jakelussa vasta 2-3 päivän kuluttua, vaikka toimitaan PK-seudulla. Palvelu on aivan järjetöntä paskaa. Jos on kiire, älkää ottako. Ei koskaan yrityskuljetuksia KeKulla, vaan aina Itella Express Business Day:llä.

Schenker Express. Tullakko vai eikö tulla. Keski-Suomeen (varauksella Oulun tasolle) toimitus yhdessä päivässä (tänään nouto, huomenna jaossa). Lappi se 2, joskus 3 päivää. Jos on todella tärkeä lähetys, niin Schenkeriä kannattaa välttää. Itella vaan yksinkertaisesti toimii parhaiten Suomessa. Schenker Expressissä tavara katoaa terminaaliin ja viivästyy ainakin kerran 20 kuljetuksessa. Ei hirveän vakuuttavaa.

DPD, UPS, DHL, TNT, LiittovaltioPika Suomen sisäisissä kuljetuksissa. Ei kannata vaivautua. Kuriirifirmat sanovat avoimesti itsekin, että ei toimi ja on kallista.
« Viimeksi muokattu: 15.11.12 - klo:09:01 kirjoittanut konda »

kb

  • Kisälli
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #29 : 12.12.12 - klo:13:37 »
FedEx.

Kiina->Vantaa: 3 päivää.

Vantaa->Jyväskylän keskusta: 6. päivä menossa (ja tuossa siis ei mukana noita kolmea ekaa päivää). Kaksi soittoa FedExin asiakaspalveluun takana (aspa otti asian vakavasti, ongelma taitaa olla alihankkija joka yrtää täällä Jyväskylässä saada siirrettyä paketin terminaalista keskustaan).