Kirjoittaja Aihe: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus  (Luettu 262986 kertaa)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs:
« Vastaus #105 : 24.10.13 - klo:21:51 »
Jälleen FedEx. Jumalauta. Vain FedExillä mahdollista, että paketti tullut tänään maahan, mutta on noudettavissa vasta tiistaina, koska kontteja ei pureta nopeammin. Kuriirien kanssa tekemisissä päivittäin ja en ole tällaista paskaa nähnyt vielä koskaan.

Mistä maasta? Mun AS Alexit on tulossa Fedexillä Englannista. Eipä kyllä käyttöä hetkeen mutta aina se odottaminen ärsyttää...

Carminalta eli Mallorcalta Espanjasta. Se pakettu tulee katsos tietyllä palvelutasolla ja jakopäivä on ensi tiistai. Nyt se on kuitenkin tullut maahan nopeammin, mutta ei ole jakohyllyssä vaan tiistaina purettavassa kontissa.

Mä ohjeistanut töissäkin lähettäjiä lähettämään jollain muulla kuin FedExillä jo jonkin aikaa... Se ja GLS on jotain aivan hirveetä.

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #106 : 24.10.13 - klo:22:38 »
Keep Calm and Carry On.

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #107 : 25.10.13 - klo:09:14 »
...
« Viimeksi muokattu: 02.11.13 - klo:12:00 kirjoittanut MrMan »

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #108 : 25.10.13 - klo:09:39 »
Se odottaa siellä kuorman täyttymistä. Ei sieltä noilla pakettihinnoilla yksi laatikko liikahda.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #109 : 25.10.13 - klo:10:12 »
...
« Viimeksi muokattu: 02.11.13 - klo:12:00 kirjoittanut MrMan »

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #110 : 25.10.13 - klo:20:56 »
TNT:n kuriiri kävi tänään kylässä.  Soitti ennen tuloa, ja pian ovikello soi.  Siisti kaveri TNT työasussa ojensi minulle ison siistin paketin ja todettuani, että paketti on moitteettomassa kunnossa, kiitti ja pyysi kuittauksen.  Mukava välillä asioida hyvin toimivan kuriirifirman kanssa.   TNT toimii luotettavasti, harmi kyllä sitä tapaa Helsingissä harvemmin.  No, ainahan voi tilatessaan esittää toiveen firmasta.  Käytännön syistä se ei aina toteudu, mutta firmalle + merkintä tavaran lähettäjän papereihin. 

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #111 : 29.10.13 - klo:17:59 »
FedExin paketin toi tällä kertaa Schenker, jolle ei ollut välittynyt tietenkään FedExin aspan kanssa sovitut jutut. Onneksi suostui jättämään oven taakse kun olin itse 30 minuutin päästä tulossa kotiin. Nyt olis taas UPS:ää putkessa eikä voi olla ottamassa vastaan sen enempää kotona kuin konttorillakaan. Tiputtaisikohan postiluukusta jos antaa luvan kun taitaa olla sopivan litteä paketti?

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #112 : 30.10.13 - klo:08:59 »
...
« Viimeksi muokattu: 02.11.13 - klo:11:55 kirjoittanut MrMan »

Ari

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #113 : 31.10.13 - klo:12:54 »
Itellalla taas kolmesti kuukauden sisään käynyt kaveri toimittamassa pakettia ja "vastaanottaja ei ole ollut kotona", kumma juttu kun en ole itse huomannut arvon postimiestä. Oon ollut siis ihan kotosalla, etätöitä tekemässä. Jos en itse kuule niin yleensä koira havaitsee henkilön.

Ärsyttää aina vängätä näistä Postin aspan kanssa, kun sielläkin varmaan vit... kuunnella sitä ainaista napinaa tästä.

Onkos muilla havaintoja valtavasta erosta palvelutasossa riippuen siitä että onko maakuljetus itse kuriiriyhtiön vai Postin hyppysissä?

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #114 : 31.10.13 - klo:19:51 »
Aiemmin tykkäsin aina, että mieluummin Itella kuin kuriiri, mutta sen jälkeen, kun viimeaikoina on useampaan kertaan ollut näitä tapauksia, että meidän postiluukusta on tungettu kolmen eri saman rapun naapurin postit kerralla, ja joskus jopa ihan viereisen talon posteja, ja lisäksi jotkin omat lähetykset eivät ole koskaan tulleet perille (olisiko naapurit olleet liian laiskoja palauttamaan meikän paketit postiin tai kiikuttamaan meikän ovelle?), olen alkanut suhtautua positiivisemmin kuriireiden toimintaan tuosta naurettavasta "käytiin kolme kertaa kuiskaamassa lukossa olevalla alaovella" meiningistä huolimatta.
« Viimeksi muokattu: 31.10.13 - klo:19:56 kirjoittanut Richard Mutt »

RexMundi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 314
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #115 : 01.11.13 - klo:10:19 »
Kuriirienkin kanssa menisi hermo, kun toimitukset tulee ihan random aikoina ettei juuri koskaan osaa olla kotona väijymässä milloin sattuvat olemaan tulossa. Onneksi noi saa tilattua työpaikalle, jossa iloinen vastaaottohenkilö kuittailee nuo lähetykset (tosin olivat kerrankin vähän nyreinä, kun kuriiri oli kipannut sisään 4 SS:n ruumisarkkua). Tähän asti postitoimituksina tulleet lähetyket ovat päätyneet ihan siististi lähipostiin ja sieltä pakettilappu omaan postiluukkuun eikä mitään ole jäänyt tulematta. Toisinaan valtiollinen kusti polkaisee paketit nopeammin perille kuin jokin super-saver-extra-cheap, incredibly slow delivery -kuriiriratkaisu. Toivottavasti Richard Muttin kokemukset eivät ole itellan uusi palvelustandardi.

Ari

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #116 : 01.11.13 - klo:10:41 »
^ Kyllähän se paketti sinne postiin löytää ja tietysti lappu laatikkoon, omalla kohdalla ainakin kyse on siitä että kotiinkuljetuspalvelu ei toimi: eli sitä toimitusta kotiovelle ei edes yritetä, vaan suoraan laitetaan postilaatikkoon se "et ollut himassa, tuu hakee pakettis postista"-lappu.

Muey

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #117 : 01.11.13 - klo:11:16 »
^ Kyllähän se paketti sinne postiin löytää ja tietysti lappu laatikkoon, omalla kohdalla ainakin kyse on siitä että kotiinkuljetuspalvelu ei toimi: eli sitä toimitusta kotiovelle ei edes yritetä, vaan suoraan laitetaan postilaatikkoon se "et ollut himassa, tuu hakee pakettis postista"-lappu.
Tuttu juttu.

Kieltämättä pistänyt mietityttämään näissä tapauksissa josko sitä koko pakettia ollaan edes viitsitty ottaa mukaan jakokierrokselle, eli olisiko tämä "et ollut kotona koska ei jaksettu koputtaa" -meininki vain tapa kantajille päästä vähemällä. Ts. urakkapalkka ja sitten suoraan kotiin suorituksen jälkeen, ei haittaa jos vähän 'ulkoistetaan' duunia asiakkaille. Ääretön kiire noilla vissiin ainakin pukkaa, mitä nyt touhua on joskus tullut sivusta seurattua.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #118 : 01.11.13 - klo:11:30 »
Joo tuttua toi. Minkähän verran tuosta on reklamoitu Itellalle.

RexMundi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 314
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #119 : 01.11.13 - klo:11:33 »
Ehkei ne peruspostinjakajat jaksa tai edes voi ainakaan isompia laatikoita roudata mukanaan niissä kärryissä siltä varalta, että vastaanottaja vastoin odotuksia sattuisikin olemaan kotona, siispä valmis lappu mukaan ja loota postin hyllyyn odottamaan. Eriasia sitten, jos on tilattu ja myyty kotiinkuljetus niin kyllähän silloin pitäisi hypätä transportteriin ja kuskata se laatikko sinne ovelle asti ainakin kerran.