Kirjoittaja Aihe: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus  (Luettu 261640 kertaa)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« : 02.11.12 - klo:14:57 »
Kun täällä aina ihmetellään näitä firmoja, niin tähän vähä kokemuksia.

Taas tuli esimerkki UPS:n ylivoimaisesta asiakaspalvelusta. Äijä soitti, että olenko kotona (soittaa AINA). Sanoin, että vaimo on ja jos ei ole, niin jätä terminaaliin. Äsken tuli tekstiviesti, että ei ollut kotona ja noudettavissa klo 17 jälkeen. Sama tarina joka kerta. Toimii. UPS:n toimitukset voi muutenkin sopia, jos vaan osaa soittaa tarpeeksi aikaisin ja soittaa niin monesti, että saa aspan kiinni Niittytieltä. Jos puhelu menee Ruotsiin, on toivo menetetty.

Oman kokemukseni mukaan myös DHL ja TNT ovat joustavia toimittajia. DPD joskus. Ylivoimaisesti surkein on FedEx.


Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #1 : 02.11.12 - klo:17:21 »
Minulle UPS ei soita koskaan etukäteen, DPD soittaa usein. Valtaosa firmoista vain kuljettaa nyssäkän aamulla tai aamupäivällä ovelle, vaikka kukaan ei olisi kotosalla. Tavara on kyllä aina kulkenut perille nopeasti.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Markiisi

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #2 : 02.11.12 - klo:17:44 »
UPS:ltä soitettu joka kerta ennen ensimmäistä toimitusyritystä ja kysytty onkon sinä ja sinä ajankohtana ketään paikalla.

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #3 : 02.11.12 - klo:18:05 »
Minulla ei ole ollut koskaan mitään ongelmia yhdenkään kuriirifirman kanssa

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #4 : 02.11.12 - klo:19:29 »
DHL

- Tilaan villapaidan Briteistä.
- Myyjä ei kysele osoitetta kummempia yhteystietoja, mutta sanoo lähettäneensä DHL:n kautta paketin.
- Totean samantien, että nyt tulee ongelmia, koska a) summeriton koodilukko talon alaovessa b) en ole himassa 24/7.
- Soitan DHL:lle, ja kysyn, voinko jättää numeroni liittyen tulevaan lähetykseen, että kuriiri ottaisi yhteyttä ennenkuin tulee paketin kanssa ihmettelemään lukossa olevaa alaovea. Asiakaspalvelija sanoo, ettei näy ainakaan vielä systeemissä yhtään mitään tilauksia osoitteellani, mutta toteaa, että seurantakoodi vois auttaa asiassa.
- Otan yhteyttä myyjään ja saan tältä DHL:n seurantakoodin.
- Otan sähköpostilla DHL:ään yhteyttä, ja totean että tässä olisi nyt tämä seurantakoodi, ja selitän jälleen kerran, että voitteko tähän lähetykseen liittyen ottaa yhteyttä tähän puhelinnumeroon.
- Yllätyksekseni DHL:n asiakaspalvelu vastaa, että lähetykseni on annettu alihankkijan, eli Uudenmaan Pikakuljetuksen (UPK) hoidettavaksi, mutta että DHL välittää puhelinnumeroni UPK:lle.
- Seuraavana päivänä katselen töissä kuumeisesti kännykkää, että koska sieltä soitetaan. Ei soiteta.
- Tulen kotiin, ja loggaan UPK:n omaan lähetysten seurantaan, jonka löysin googlailemalla firman nimellä, ja sieltä saan selville, että kuriiri on käynyt kyseisenä päivänä kello 15.40 seisomassa lukossa olevan alaoven edessä, soittamatta minulle kuitannut, että asiakas ei ole kotona, ja lähtenyt pois.
- Laitan sähköpostia UPK:n asiakaspalveluun, jossa pyydän jälleen, että minulle soitettaisiin, ennenkuin kuriiri lähtee tuomaan pakettia, ja annan jälleen puhelinnumeroni.
- Seuraavaan päivään mennessä UPK ei ole vastannut sähköpostiini.
- Laitan viestin DHL:lle, että UPK:n asiakaspalvelu ei vastaa minulle, eikä myöskään UPK:n kuriiri ole minulle mitään soitellut, vaikka sekä DHL että minä itse olemme laittaneet numeroni heille ja selittäneet tilanteen.
- DHL:n asiakaspalvelu vastaa, että lähetys on tällähetkellä UPK:n Vantaan terminaalissa ja aikaisintaan huomenna saadaan uusi kuljetus.
- Soitan samantien sinne UPK:lle, että eiköhän se ole nyt yksinkertaisinta, että minä tulen itse hakemaan sen paketin sieltä terminaalista.
- UPK:n terminaalista ilmoitetaan, että en voi tulla hakemaan pakettia, koska paketti ei ole siellä, kun kuriiri lähti taas tuomaan sitä toimitusosoitteeseen, ja on jossain tien päällä.
- Kuriiri ei taaskaan soita, vaan käy ilmeisesti jälleen ihmettelemässä lukittua alaovea yrittämättä ottaa minuun yhteyttä.
- Seuraavana päivänä soitan terminaaliin uudestaan, varmistan että paketti on siellä, ja käyn hakemassa paketin.

Eli missään vaiheessa minuunpäin ei ollut kukaan yhteydessä, vaan jouduin kaikki tiedot onkimaan itse, ja aika helkkarin monta puhelinsoittoa, sähköpostiviestiä ja googlella selvittelyä meni siihen, että ylipäätään sain sen lähetyksen itselleni.
« Viimeksi muokattu: 02.11.12 - klo:19:31 kirjoittanut Richard Mutt »

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #5 : 02.11.12 - klo:20:05 »
Minulla on vain työstäni kokemusta näistä firmoista.
TNT toimii euroopasta hyvin, paitsi Italian agentit eivät.
UPS toimii hyvin valtamerten takaa.
Näiden kummankin aikataulut pitävät.
DHL on hankalin. Kuljetuksista ei saa tietoa, kuljetuksen tilaus
on hankalaa. Kuljetuksen aikaista tietoa ei saa.
FedEx, ei kokemusta tarpeeksi sanoa jotain.

Juha

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 593
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #6 : 03.11.12 - klo:11:23 »
UPS ei soita koskaan, eikä toimitusaikataulusta voi sopia.

TNT soittaa ja toimittaa illallakin, halvempi ja nopeampi kuin UPS.

Fedexistä ei valittamista.

Jos ei ole express-toimitus niin mieluummin käytän tavallista postia kuin mitään kuriiria.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #7 : 03.11.12 - klo:11:51 »
^^DHL ei tosiaan aina ole seurattavissa ja en ole oikein oppinut, että milloin näin on. Töissä tulee tilattua silloin tällöin tavaraa Saksasta tällä Saksan Postilla ja vaikka paketti tulee siinä 4-5 päivässä, ei lähetyksissä on trackia. Ärsyttävintä on se, että Global Track & Tracessa ei koskaan näe ETA:aa. UPS sanoo aina ETA:n lähetyksenseurannassa.

Franck Gaultier

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1072
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #8 : 03.11.12 - klo:12:30 »
Kuriiritoimitukset aina duuniin. Ei valittamista.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #9 : 03.11.12 - klo:12:46 »
^ +100. Toi on kyllä 100% asiaa. Toimii aina parhaiten.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #10 : 03.11.12 - klo:14:18 »
Toimii jos on sellaisessa duunissa että toimii.

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #11 : 03.11.12 - klo:14:31 »
Mulle UPS soittaa aina etukäteen ja pyydän tuomaan työpaikalle. Toiminut tähän asti joka kerta. Käytän UPS:ää myös pienten erien toimituksissa ulkomaisilta yrityksiltä yritystoiminnassani.

Asiakaspalvelijat alkaa olla kaikissa firmoissa parempia vuosi toisensa jälkeen. Tosi mukavia tyyppejä nuo pakettien roudaajat! Tosin olen itse heille aina ystävällinen ja pyrin tekemään heidän duunistaan helppoa, liekö sillä vaikutusta siihen sujuvuuteen.

Kondan kokemuksia on vastaavia omalla kohdalla muutama, mutta vähenemään päin ovat. Mulle tulee aika paljon noita paketteja, hyviä kokemuksia on erittäin paljon ja huonoja melko vähän.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #12 : 06.11.12 - klo:10:12 »
Kuriiritoimitukset aina duuniin. Ei valittamista.
Näin. Ongelma ratkaistu.
There ain't no rest for the wicked...

Juha

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 593
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #13 : 06.11.12 - klo:10:56 »
Paitsi jos toimitus on iso/painava ja kuljet työmatkat kävellen.

Sampo

  • Kisälli
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Kuriirifirmojen toiminta ja toimimattomuus
« Vastaus #14 : 06.11.12 - klo:11:28 »
Aika usein tuntuu, että vaikka soitettaisiinkiin toimituspaikan ja muiden sopiminen vaatii lisätyötä asiakkaalta. Usein helpoimmalta vaihtoehdolta tuntuu se lähiposti, josta paketin voi kätevästi käydä noutamassa silloin, kun itselle sopii. Yksityisasiakkaalle nuo kuriirisysteemit ovat usein hankalia juuri tuon lisätyön vuoksi.