Kirjoittaja Aihe: Smokki Helsingistä?  (Luettu 35940 kertaa)

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Smokki Helsingistä?
« Vastaus #30 : 16.12.12 - klo:02:18 »
takinkin hihat vastaavasti ole liian lyhyet.

Tuskin.

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Smokki Helsingistä?
« Vastaus #31 : 16.12.12 - klo:10:30 »
Suittariinko lopulta päädyit?

Hyvältähän tuo istuvuudeltaan rekkivaatteeksi näyttää! Koetapa vaikka hihastimilla lyhentää hihoja vajaan tuuman verran. Joku saattaisi myös ottaa samaisen vajaan tuuman lahkeista...

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Smokki Helsingistä?
« Vastaus #32 : 16.12.12 - klo:11:07 »
Joo Suittarin smokkihan tuo. Smokkipaita on tulossa Herrainpukimolta, eli tässä testailin smokin istuvuutta. Mutta ilmeisesti takin hihat eivät siis ole liian lyhyet? Täytyy tota lahkeiden pituutta myös vähän testailla.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Smokki Helsingistä?
« Vastaus #33 : 16.12.12 - klo:11:35 »
Ylipäänsä smokin hankintaan liittyen - olen omistanut kaksi smokkia, mustan ja yönsinisen, ja molemmat ostin käytettyinä. Toisen pukuvuokraamon poistoräkiltä (100 mk viime vuosituhannen puolella) ja toisen krunan Play it Again Samista (onkohan vielä olemassa?). Valikoima on toki rajallisempi mutta käytettyjen kunto on usein erittäin hyvä sillä käyttömäärät pääsääntöisesti vähäiset. Korjauksineen tuo jälkimmäinen taisi maksaa minulle n. 90€, eikä sitä voi erottaa itselleni uutena ostetusta ja vähänkäytetystä ellei katso takin povitaskun kohdalla olevaa valmistajan lappua... (40-luvun fontilla joku mikälie Virtasen Vaatehtimo, tms)

Eli satunnaiseen smokkitarpeeseen käytettyjen vaatteiden liikkeet voivat olla edullinen vaihtoehto!

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Smokki Helsingistä?
« Vastaus #34 : 16.12.12 - klo:17:18 »
Joo Suittarin smokkihan tuo. Smokkipaita on tulossa Herrainpukimolta, eli tässä testailin smokin istuvuutta. Mutta ilmeisesti takin hihat eivät siis ole liian lyhyet? Täytyy tota lahkeiden pituutta myös vähän testailla.
Paha sanoa kun paidan hihat ovat liian pitkät, mutta näyttäisi siltä, että oikean mittaisilla paidan hihoilla takin hihat ovat ihan hyvän mittaiset. Ei sekään nyt ihan millin päälle ole, että näkyykö kuinka paljon hihaa. Kannattaa miettiä sitä sitten kun paidan hiha ei ole liian pitkä.

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Smokki Helsingistä?
« Vastaus #35 : 16.12.12 - klo:20:25 »
Farmer: Niin kuin Pasteur sanoikin, lahkeitakin kannattanee lyhentää hiukan (kannattaa varmistaa, että housut ovat pituttaa katsottaessa oikealla korkeudella, nimimerkillä kokemusta on).

Hihojen pituuksista vapa lienee oikeassa.

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Smokki Helsingistä?
« Vastaus #36 : 19.12.12 - klo:18:13 »
Nyt tuli paita Herrainpukimolta ja takin hihat on oikean mittaisten paidan hihojen kanssa oikein hyvät. Vien housut vielä lyhennettäväksi ja liiviä vähän kyljistä kavennettavaksi niin alkaa olla puvustus kunnossa.

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Smokki Helsingistä?
« Vastaus #37 : 19.12.12 - klo:18:17 »
^Kuvia sitten myöhemmin, eikö vain? :)

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Smokki Helsingistä?
« Vastaus #38 : 19.12.12 - klo:18:30 »
^Kuvia sitten myöhemmin, eikö vain? :)

Joo, ehdottomasti kuvia kun on koko paketti valmis. Nyt puuttuu vielä esim. irtonapit paidasta niin ei viitsi tommosenaan pistää esille  :)

oktopus

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: Smokki Helsingistä?
« Vastaus #39 : 22.12.12 - klo:11:32 »
Mistä löysit liivin?

Pitäisi itse hankkia varmaan aika pitkälti sama setti tässä keväällä. Ensi syksynä on omat häät tulossa, ja ne ovat kovin iltapainotteiset joten ajattelin optimoida juhla-asuksi smokin.

Ja kuvia vaan sitten!

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Smokki Helsingistä?
« Vastaus #40 : 22.12.12 - klo:15:00 »
Liivi on Ede & Ravenscroftilta, maksoi helv*tisti (2/3 smokin hinnasta), mutta oli juuri halutunlainen. Itse olen 185cm/82kg, jos olet lähellekään samaa niin mulla voi olla hyvä vähänkäytetty setti myynnissä tammikuussa  ;)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Smokki Helsingistä?
« Vastaus #41 : 22.12.12 - klo:17:31 »
Farmer John, takki näyttäisi istuvan erittäin hyvin, hihat kyllä hyötyisivät pidennyksestä. Housuja voisi lyhentää muutaman sentin tai sitten nostaa niitä hieman ylemmäs Thurstoneilla.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Smokki Helsingistä?
« Vastaus #42 : 22.12.12 - klo:19:49 »
Farmer John, takki näyttäisi istuvan erittäin hyvin, hihat kyllä hyötyisivät pidennyksestä. Housuja voisi lyhentää muutaman sentin tai sitten nostaa niitä hieman ylemmäs Thurstoneilla.

Kiitos, räkistäkin saattaa siis saada hyvää kamaa  :)   Takki näyttää aika paljon paremmalta kun paidan hihat on sopivat. Housut on lyhennettävänä sentin pari ja liivi myös kavennuksessa. Ensi perjantaina pitäisi olla kaikki tarpeet kotona niin silloin pääsee testaamaan kokonaisuutta. Pistetään jotain kuvia niin ehdin vielä saada palautetta ennen H-hetkeä.

oktopus

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: Smokki Helsingistä?
« Vastaus #43 : 22.12.12 - klo:22:37 »
Liivi on Ede & Ravenscroftilta, maksoi helv*tisti (2/3 smokin hinnasta), mutta oli juuri halutunlainen. Itse olen 185cm/82kg, jos olet lähellekään samaa niin mulla voi olla hyvä vähänkäytetty setti myynnissä tammikuussa  ;)

Pituus sama, painoa kymmenisen kiloa vähemmän. Taitaisi vaatia räätälöintiä, mutta katsotaan!

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Smokki Helsingistä?
« Vastaus #44 : 03.02.13 - klo:22:43 »
Tässä kuvia lopputuloksesta. Kiitos vielä todella paljon kaikille vinkeistä, en missään tapauksessa olisi saanut kasattua vastaavaa pakettia ilman täältä saatua apua.

Smokki: Suit Supply "Tuxedo Black Plain"
Liivi: Ede & Ravenscroft "Black evening waistcoat"
Paita: MTM Herrainpukimolta
Kengät: Selected
Henkselit: Albert Thurston
Rusetti: The Cordial Churchman Herrainpukimolta
Taskuliina: Suit Supply
Kalvosinnapit: Kent Wang
Paidan irtonapit: Kent Wang