Kirjoittaja Aihe: Hanskat ja niiden hoito  (Luettu 146820 kertaa)

starsailor

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #285 : 04.01.13 - klo:14:42 »
Ovatkohan Sauson peccary-hanskat kasvis- vai kromiparkittua? Entä nahkahanskat yleensä ottaen?

Väittäisin, että kromi yleensä, eteenkin jossain Sauson mustissa hirvihanskoissa (talvi) näkyy sellainen sinisenharmaa kiilto nahassa, joka kielii mielestäni tuosta kromista. Peccary tulee varmaan valmiina Etelä-Ameriikasta, mutta eiköhän siinä liene sama parkitsemistapa. Kasvisparkki tekee nahasta vähän kovempaa ja joustamatonta, joka ei sovi (minusta) käsineisiin, mutta jalkineisiin, laukkuihin ja lompakoihin kyllä.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #286 : 17.03.13 - klo:14:31 »
Sakari Sauson pekarihanskoista kiinnostuneiden kannattaa poiketa Hattu & Hansikas -liikkeessä Turussa. Hintaa hanskoilla oli 129 euroa, kun muualla muistan törmänneeni vain 149 euron hintaan.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

JHL

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #287 : 19.03.13 - klo:12:51 »
Aiemmin ketjussa jo sivuttiin hanskojen vuorin kestävyyttä tai sen puutetta. Minulla ei tunnu mikään kestävän! Mitään erityisen rasittavaa en edes tee, mitä nyt autoa ajan, mutta kaikista pareista on tähän mennessä vuori hajonnut ensimmäisen talven aikana. Monesti mainittua Sausoa en ole kokeillut, kaikkea muuta 5€-150€ välillä kyllä. Hinta ei tunnu ainakaan korreloivan kestävyyden kanssa. Onko mitään kestävää ratkaisua tullut vastaan?

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #288 : 19.03.13 - klo:13:21 »
Kuten toisaalla mainittua, paularunin vuori ei ihan koko talvea kestänyt. Miten tuommoinen vuorin vaihto, onko kallista puuhaa? Nahka kun on lähes käyttämättömän näköinen.

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 518
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #289 : 19.03.13 - klo:13:42 »
Aiemmin ketjussa jo sivuttiin hanskojen vuorin kestävyyttä tai sen puutetta. Minulla ei tunnu mikään kestävän! Mitään erityisen rasittavaa en edes tee, mitä nyt autoa ajan, mutta kaikista pareista on tähän mennessä vuori hajonnut ensimmäisen talven aikana. Monesti mainittua Sausoa en ole kokeillut, kaikkea muuta 5€-150€ välillä kyllä. Hinta ei tunnu ainakaan korreloivan kestävyyden kanssa. Onko mitään kestävää ratkaisua tullut vastaan?

Minulla on 3 paria villisika-Sausoja, yksi hukassa ja kahdesta on vuori rikki. Autolla ajo on vissiin raskainta mitä olen niillä tehnyt.  Nyt on käytössä kaksi paria Paularunin villisikahanskoja, saas nähdä miten näille käy.
--
-Mars-

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #290 : 19.03.13 - klo:16:41 »
Millä tavalla teillä ne vuorit hajoavat? Minun Sausoistani on hajonnut toistuvasti siitä kuminauhan kohdalta muttei muualta. Reiät olen parsinut umpeen villalangalla ja hyvä on tullut. Neljä talvea ovat jo palvelleet.
Suositellaan täysraittiutta.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #291 : 19.03.13 - klo:18:02 »
Mun sausoista, siis ihan sellaisista stockalta ostetuista, hajoaa vuori yleensä sormista ja mahdollisesti kämmenten kohdalta. Autoa ajan pääasiassa ne kädessä.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #292 : 19.03.13 - klo:18:14 »
Fredan nahkaliikkeestä ostetuista peurannahkakäsineistä puhkesi vuori sormenpäästä, kun oli tehty hieman liian lyhyeksi päälliseen ja sormeeni nähden. Muuten on kashmir kestänyt raskaita kauppakassejakin.

JHL

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #293 : 19.03.13 - klo:19:55 »
Autolla ajo saattaa itse asiassa olla hyvinkin rasittavaa hansikkaille kun asiaa enemmän miettii. Vuori hinkkaa käden ja ratin välissä rattia käännellessä käytännössä koko ajan.

Täytyy varmaan siirtyä pilkkihanskoihin, niissä ainakin on vuori iskussa vielä viidentoista vuoden jälkeenkin.

Valtteri

  • Kisälli
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #294 : 19.03.13 - klo:20:54 »
Melko vähän on ollut tässä ketjussa puhetta Roecklin hanskoista, joten nostetaampa ne esille. Itse ostin alkutalvesta tummanruskeat kashmirvuorella ja olen ollut erittäin tyytyväinen näihin. Vastaavaa malli/väri yhdistelmää en muilta merkeiltä löytänyt Turusta. Seuraavaksi pitäisi kyllä varmaan käydä Hämeenlinnassa vierailulla, koska omaa silmää miellyttäviä hanskoja ei mistään tunnu löytyvän...

http://aijaa.com/qXhrBi

simoz

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #295 : 21.03.13 - klo:22:00 »
Itse ostin tuossa talvemmalla Hestran peurannahkaiset hanskat Helsingin Hestra-myymälästä. Siinä samalla kysyin, onko mahdollista korjata todennäköisesti aikanaan puhkikuluvaa vuoria. Myyjä vastasi, että tuo hanskat liikkeeseen ja he korjaavat ne. Kysyin perään, mitä korjaus maksaa ja myyjä totesi, että se menee Hestran piikkiin. Myyjä tuntui hieman kokemattomalta, joten uskon hänen sanomaansa ehkä 90 prosenttisesti. Mutta aion todella kokeilla, mitä tapahtuu, kun jonain päivänä vien hanskat sinne.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #296 : 10.12.13 - klo:00:40 »
Tietääkö joku netistä ns. älyttömän lämpimiä vuorillisia nahkasormikkaita ja laadukkaita rukkasia sopuhintaan?

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #297 : 10.12.13 - klo:11:58 »
Tietääkö joku netistä ns. älyttömän lämpimiä vuorillisia nahkasormikkaita ja laadukkaita rukkasia sopuhintaan?

Sopuhinnasta ei tietoa, mutta omalla olemattomalla ääreisverenkierrolla ja kylmänsiedolla Liisa Sauson lammasvuorelliset nahkasormikkaat ovat estäneet normaalin sormien jäätymisen, kunnon pakkasille ja rennompaan ulkoiluut on sitten Nippanapasta ostetut tuhdilla lammasvuorella olevat rukkaset.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #298 : 10.12.13 - klo:12:11 »
Yksissä Sausoissa on minulla muuten ne kämmenselkien tikit lähteneet purkautumaan. Varmaan aavistuksen liian pienet alunalkaen olleet, ja sitten nahan venyessä tikit eivät ole tietenkään venyneet vaan ratkenneet, mutta toisaalta yhtään suuremmat olisivat sitten kokemuksieni mukaan venyneet liian suuriksi.

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #299 : 10.12.13 - klo:12:19 »
Bexley on laajentanut valikoimaansa, myös nahkapuolella.  Hanskat, joiden lämpimyydestä en tiedä, mutta näyttää niissä vuori olevan.  Eikä siinä kaikki, hanskoja saa kahta väriä; mustaa ja ruskeaa.
ps. viikonloppulaukku himottaisi ostaa, mutta on aika suolanen hinta kun ei tiedä onko sisällä lokeroinnit sun vuoret.