Kirjoittaja Aihe: Barba Napoli  (Luettu 4194 kertaa)

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Barba Napoli
« : 10.05.12 - klo:02:02 »
Olen sen verran tyytyväinen ostoksiini, että annanpa hyvää palautetta ja mietteitäni - halusitte tai ette. Toivottavasti myös auttaa ostopäätöksessä, jos löydätte eBaystä sopivan kappaleen.

Omistan tällä hetkellä kolme Barban paitaa, jokainen slimmeintä mallia. Kankaina yhdessä on seos 74% puuvilla/23% polyamidi/3% elastaani, muissa 99% puuvilla/1% elastaani. Omistan muutaman muun saman hintakategorian (250-350 usd ovh) paidan, mutta noin puolen vuoden käytön jälkeen olen valinnut Barba Napolin ehdottomaksi suosikikseni.

Kangasseokset ovat mielestäni aivan erityisen pehmeitä ja miellyttäviä, hengittävät vähintään yhtä hyvin (ehkäpä vielä hiostavimmissa ja haastavimmissa olosuhteissa) mielestäni paremmin kuin muissa paidoissa tapaamani paksummat pelkät puuvillaiset kankaat. Paras ominaisuus on kuitenkin oikeastaan olematon ryppyyntyminen. Napit ovat huomattavan paksua helmiäistä, mutta paksuus ja napinreiän koko eivät tuota ongelmia kumpaankaan suuntaan. Yleisesti aika samanlaisia kuin Borrellini napit, ja esimerkiksi Kent Wangin nappeihin verrattuna aivan eri tasoa - kiilto on syvempi, väri valkoisempi ("helmiäisempi") ja paksuus noin 2mm isompi. Kaulukset rollaavat mielestäni yhtä lailla ylistyssanoja vaatien. Lisättäköön tähän vielä, että omat paitani ovat sieltä halvimmasta sarjasta. Kalleimmat ovat ilmeisesti 100% käsin tehty (Ville varmaan korjaa) ja esim kovikkeet on käsinommeltu.

Loppujen lopuksi ainoaksi kritiikiksi keksin hinnan. Täyden hintansa väärtejä eivät ole, etenkin kun valikoima halvemmalla on ihan ok. Omani olen poistanut eBaystä noin 150 dollarilla, mitä en pidä ollenkaan pahana. Käyttökokemusteni mukaan olen tehnyt päätöksen kerätä kaikki perusvaihtoehdot tältä merkiltä, tuskin tulen katumaan.

Huomiona vielä, että ennen olen käyttänyt lähinnä Tyrwhittin parempaa sarjaa, mutta näitä käyttäneenä paluuta ei ole. Suurin ero Borrelliin on, että Barban slimmi istuu päälleni paremmin kuin räätälin minulle vartavasten tekemä vaatekappale Borrellin ollessa hieman isohko ja 'pulskampi' leikkaukseltaan.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9277
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Barba Napoli
« Vastaus #1 : 10.05.12 - klo:14:13 »
Yhden halvemman malliston (valkoinen lätkä) Barba-paidan olen omistanut ja päädyin myymään sen. Napinreiät kun olivat konetyötä. Hintavamman sarjan (musta lätkä) paidat sen sijaan ovat yhtä kovan luokan käsityötä kuin Borrellit, mutta näitä ei ole kovin yleisesti tarjolla.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Barba Napoli
« Vastaus #2 : 10.05.12 - klo:17:26 »
^ Omani ovat mustalätkäisiä, mutta Styleforumin analyysin mukaan tulin siihen tulokseen, että eivät ole parhainta mallistoa?

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Barba Napoli
« Vastaus #3 : 10.05.12 - klo:18:28 »
Onko ko. paitoja saatavilla eri pituisilla hihavaihtoehdoilla vai onko mentävä paidan kanssa ompelijalle?

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Barba Napoli
« Vastaus #4 : 10.05.12 - klo:20:39 »
Onko ko. paitoja saatavilla eri pituisilla hihavaihtoehdoilla vai onko mentävä paidan kanssa ompelijalle?

Eri pituuksia löytyy. Omani ovat 15"/34.25" joka on itselleni täydellinen, joten ei ole ollut tarvetta.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9277
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Barba Napoli
« Vastaus #5 : 10.05.12 - klo:21:42 »
Uunottaja, en nyt jaksa kaivaa lähdettä, mutta luin SF:n puolelta mustalätkäisen olevan tasokkain valmismallisto. Käsin ommellut napinreiät, kiinnitetyt hihat jne.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Barba Napoli
« Vastaus #6 : 11.05.12 - klo:02:12 »
^Itse luin täysin päinvastaista. Täytyypä tarkistaa ja tutkailla paitaa tarkemmin.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Barba Napoli
« Vastaus #7 : 11.05.12 - klo:04:15 »
Jahas, no nyt tutkittuani näissä tosiaan on käsin kiinnitettyjä ja ilmeisesti kovikkeetkin ovat käsinkiinnitetyt (mitenköhän tämän saan parhaiten todettua?), jota kyllä hieman epäilinkin, koska tuntuivat tasaisemmalta ja jotenkin paremmin asetetuilta kuin halvemmissa paidoissani.

En ollut edes katsonut asiaa tarkemmin (napinläpiä lukuunottamatta), koska ensimmäistä ostaessani luin jostain vanhemmasta SF:n ketjusta mustien olevan budjettimalleja.

harmaa eminenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 256
    • Profiili
Vs: Barba Napoli
« Vastaus #8 : 11.05.12 - klo:10:17 »
Mitään kokemusta valmistajasta ei ole, mutta muistelen lukeneeni, että Gold Label olisi Barban laadukkain sarja, musta keskitaso ja valkoinen heikoin.
Lainaus käyttäjältä: SloBo
Parimetrisellä miehellä päällään polvien alapuolella yltävä hyvin istuva tummanharmaa kolttu ja päässään mitä mahtavin todella paksusta huovasta tehty epätasaisen harmaa ja melko korkea trilby.
^ketjusta "Mitä tyylikästä tai kaunista näit tänään?"

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Barba Napoli
« Vastaus #9 : 11.05.12 - klo:10:20 »
http://www.styleforum.net/t/121318/barba-napoli-shirt-label-quality-differnces

Mielenkiintoinen tieto sisänsä, jos pitää paikkaansa (poimittu keskustelusäikeestä):

I wear only barba napoli, i have one Borelli shirt which is the same then Barba Napoli black label, they say that borelli is the same company then Barba, same factory.
« Viimeksi muokattu: 11.05.12 - klo:10:22 kirjoittanut mairaksinen »

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Barba Napoli
« Vastaus #10 : 29.09.12 - klo:10:47 »
Kenelläkään kokemusta Barban Dandylife (heh) -mallistosta? Laatu, fitti etc.?