Mittaajana oli Monofoxin kaveri ja omaan silmääni se näytti menneen ihan oikein. Muistaakseni mittaus vielä tarkistettiin, kun ihmettelin tulosta. En kyllä itsekään ymmärrä sitä.
Sen jälkeen sovitin Allen Edmondsin kenkiä ehdotetussa koossa ja leveydessä: helvetin pitkä kanootti, joka puristi pikkuvarpaan kohdalta.
Toihan kuulostaa ihan mun tapaukselta: Monofixissa mitattiin tulokseksi Brannockilla 13B. Tulos on nähdäkseni ihan oikea, siis Brannockille. Suurin ongelma minun kohdallani on nähdäkseni siinä, että ukkovarpaat on suhteessa poikkeuksellisen pitkät ja instep sekä kantapää aivan olemattoman kapoiset. Eli 13-pitusessa kengässä kaikki muut mitat paitsi kantapää-ukkovarpaan pää menee munilleen.
Tilasin sitten ebaysta AEt 7-lestillä koossa 13B: ihan helevetin pitkät ja väljät ja ukkovarpaat rusentuu, koska jalka seilaa kengässä joka suuntaan. Kun sisään pistää Superfeetin 3/4 dress pohjallisen, niin istuvuus kärjessä muuttuu varsin mukavaksi ja nauhat saa kiristettyä juuri sopivasti – mutta kantapäähän jää liikaa mittaa ts. päkiä-kantapää -mitta on kengässä liian pitkä.
Olen ajatellut, että AE:n kärjestään tilavammat lestit 5 ja 1 koossa 12C voisivat hyvinkin olla mulle sopivat. Voisivat – pitäisi päästä kokeilemaan.
Hommasin paremman puuteessa Loaken Colt-lestiset saappaat koossa UK10.5F (!) – niihin kun pistää Birkenstockin 3/4 tukipohjallisen täytteeksi, että saa nauhat kiinni, niin jalka istuu uudenkarheissa kengissä "ihan ok".