Ihan vakava käytännön kysymys, että kuinka täydellistä fittiä konda nyt havittelee kenkien suhteen (en nyt viittaa esim näihin nimenomaisiin kenkiin, vaan yleisesti tohon odysseiaan)? Ts. yleisemminkin kiinnostaa, kuinka tarkkoja jengi on istuvuuden suhteen.
Itsellä leveyteen verrattuna ilmeisen lyhyt räpylä, sillä Chay yritti tarjota minulle trunkissa kokoa 9. No, esimerkiksi C&J:n lesteissä pääsääntöisesti vasta 10.5 istuu minulle (normaalileveyksissä) ja yleisesti alle kymppikoon brittilestien kanssa ei toivoakaan. JB:ltä testatut ramsayt 9.5 koossa vaikuttivat olevan ihan ookoo, joten nyt pitää testata miten AS:n chukkat samassa koossa natsaavat.
Omassa tapauksessani olen pitänyt ainoana vaatimuksena sitä, että kengän pitää olla jalassa "kohtuullisen" mukava. Lowndesitkin koossa 10.5 alkavat olla jalassani jo aikamoiset kanootit, mutta vaikka pituutta on jalkaani nähden ns. liikaa, ovat ne oikeastaan varsin mukavat jalassa (vaikka eivät istukaan erityisen napakasti). Sama yleensäkin C&J:n lesteillä tuossa koossa. Vastaavasti esim Trickersin 10-koko ei ole minulle mikään ideaali. Tuon ns. nimettömän varpaan kohdalta välillä puristavat hieman, kun taas kantakupissa on kymppikoossa jo liikaa tilaa. Ellen rakastaisi kyseisen valmistajan kenkiä esteettisistä syistä niin paljon, ei eteisessäni olisi varmaan ainoatakaan paria (nytkin kyllä ajattelin että tulevat suede-longwingit saavat olla kyllä viimeinen pari).
Eli ihan hieman kiinnostaisi, kuinka tarkkaa istuvuutta jengi kengiltään vaatii. Tai esimerkiksi onko istuvuus toissijaista kengän ulkonäölle?
edit: itseasiassa tämän olisi voinut poastata johonkin muuhun niistä kymmenistä ketjuista joissa kondan kengäongelmia käsitellään, modet siirtäkööt jos aiheellista.
edit. Siirsin viestin tähän paremmin sopivaan ketjuun, kun kerran otit asian puheeksi.
-Tommi