Kirjoittaja Aihe: Ongelmavartalot: valmispukuja leveäharteisille hoikille  (Luettu 3416 kertaa)

Divergenssi

  • Kisälli
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Kaipasin tähän threadiin vastaavan ruuminrakenteen omaavien kokemuksia jos jostain on löytynyt kohtuullisesti istuva mittapuku. Muutenkin neuvot ovat tervetulleita.

Olen taas epätoivoisesti etsiskellyt istuvaa pukua. Tarvetta olisi parin viikon päästä joten mittapuku on poissa laskuista, eikä niitä Oulusta taida kovin helposti saada muutenkaan. Enkä ole oikein vielä osannut asennoitua pitkästi yli tonnin hintalappuunkaan.

Ruumiinrakenteeni on hoikka ja urheilullinen. Yleensä ei mistään puvusta saman koon housut ja takki sovi. Ihme kyllä yleensä jostain suht ok sopivat puvunhousut kuitenkin löytyvät, farkuista minulle ei nimittäin sovi mitenkään kuin Gaspit joissa onkin sitten reidessä tilaa vaikka norsulle. Stockmannilla kun viimeksi kävin niin myyjä päätyi Bossin yhdistelmään takki koko 96 housut 48, muuten ok mutta rinnan kohdalta takki nousi ainakin 3 cm irti paidasta normaaliryhdillä. Itse tulkitsen tämän niin että liian kapea hartioista, myyjän mielestä liian paksu rintakehä. Muuten oli kyllä pirun nätti puku, hintalappu tietenkin aika suolainen 550e. Jos tuolla rahalla saisi istuvan niin saattaisin maksaakin nippa nappa.

Omat mittani ovat (suurin piirtein suitsupplyn ohjeiden mukaan)
pituus: 175 cm
hartioiden leveys: 49cm
rinnanympärys: 107 cm
ylävyötärö 89 cm
alavyötärö 88cm
paino noin 85 kg

Konda kertoi että suitsupplyn puvut on tehty leveäharteisille kääpiöille - sopisikohan ne myös allekirjoittaneen vartalolle?

Et sä ole varmaan läski - Suittari vaan tekee takkeja leveäharteisille kääpiöille.

Eli jos omaat samantyyppisen vartalon ja olet jotenkin saanut hankittua itsellesi istuvan valmispuvun niin kerrohan mittasi ja mikä puku sopi, ja millaisia korjauksia piti tehdä.

Kiitos!

JStenfors

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Ongelmavartalot: valmispukuja leveäharteisille hoikille
« Vastaus #1 : 20.08.12 - klo:11:02 »
Kyllä ne suittarin puvut varmaankin sopisivat sulle, jos rintaa päästetään vähän ulos. Lyö mittasi siihen size advisoriin ja ota se regular-vaihtoehto shortin sijaan, jos kätesi ovat vähänkään normaalin pituiset muuhun kroppaan nähden. SS:n hihat ovat yleisesti aika lyhyet ja lisäksi toimivilla napeilla, joten niiden pidentäminen/lyhentäminen on hankalaa. Itsellä ei henk.koht. samanlaista ongelmaa, joten joku samanlaisilla mitoilla voinee vahvistaa vielä tämän.

Turohaltia

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Ongelmavartalot: valmispukuja leveäharteisille hoikille
« Vastaus #2 : 21.08.12 - klo:16:00 »
Moi,
Mulla on ihan samoja haasteita vaatteiden hankinnassa, pituutta 173 cm ja "droppia" n. 25cm mutta toistaiseksi olen pärjännyt ompelijan muokattavina käytetyillä hyllytuotteilla. Pukua hankittaessa lähtökohdaksi hartioista kunnolla istuva takki ja siitä vyötäröä sisään, hihojen lyhennys ja ehkä niskaryppyjen korjausta. Housujen suhteen on helpompaa, varsinkin jos voi valita lähtökoon vapaasti.
 
Pelkkien mittojen perusteella en uskaltaisi takkia lähteä tilaamaan, koska mitat eivät ota huomioon hartioiden mallia ja esim. vähänkään enemmän topatut hartiat eivät yleensä istu kunnolla, vaikka mitat muuten olisivatkin oikean suuntaiset.  

« Viimeksi muokattu: 21.08.12 - klo:16:09 kirjoittanut Turohaltia »

Divergenssi

  • Kisälli
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Ongelmavartalot: valmispukuja leveäharteisille hoikille
« Vastaus #3 : 27.08.12 - klo:20:52 »
Tänään toi kuriiri suittarin paketin.
Suitsupplyn Napoli 50 Regular (dark grey herringbone) istuu hyvin.
Mitä nyt takki ja hihat ovat vähän pitkät mutta Oulusta ei kaupoista löytynyt likimainkaan näin hyvin sopivaa.

Kerrankin näin päin että jostakin löytyy meikälle hyllytavaraa :)

Puvun mitat on mittaketjussa.