Kirjoittaja Aihe: Tykkiveneet  (Luettu 156223 kertaa)

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #390 : 14.09.14 - klo:17:16 »
Ei niitä enää niin paljoa ole, kun sain myytyä kolmet jo poiskin, olisiko viitisenkymmentä paria. Vähän hamsterihenkistä on touhu kyllä ollut, ja nyt olisi ehkä viisasta jäädyttää vaikka tilanne tähän toistaiseksi.

Suurin osa on kumipohjaisia, niin voisi ehkä toisaalta pitää nämä viimeiset nyt nahkapohjaisina. Hankala kysymys siksi, kun molemmissa vaihtoehdoissa on puolensa ja jakaa mielipiteetkin aika lailla tasan.
Keep Calm and Carry On.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #391 : 14.09.14 - klo:17:57 »
Minkä kokoisina nuo Kenmoorit hankit, ja vastaako koko mielestäsi ilmoitettua?

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #392 : 14.09.14 - klo:18:27 »
Minulla on 28 paria (laskematta mukaan lenkkareita, lantsareita, tohveleita ja liian pieniksi todettuja pareja, jotka ovat myynnissä). Tuntuu, ettei enää montaa paria tarvitse; mitään kriittisiä puutteita ei ole. Graftoneitakin on viisi paria.

Jos sinulla, U-Haul, on jo paljon kumipohjaisia kenkiä, kannattaa minusta pitää nahkapohjaiset nahkapohjaisina ja laittaa vain kärkiraudat, jos kärjet tahtovat kulua muuta pohjaa nopeammin. Nahkapohja on tyylikkäämpi, ääni parempi (paitsi hiekoitusaikaan) ja kävelytuntuma mielenkiintoisempi.
Suositellaan täysraittiutta.

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #393 : 14.09.14 - klo:18:36 »
^^Otin kokoa 10 E ja tuntuu olevan UK 9,5 F -jalkaan juuri sopiva. Päädyin kokoon tällä sivulla, kokovalikon alta löytyvän melko tarkan oloisen kokotaulukon avulla: http://www.florsheim.com/shop/style/17109-03.html . Jalkani mitat antoivat tuon tuloksen.

Pituutta tuntuisi olevan kokonumeroon nähden melko reilusti. Näin muistaakseni sanottiin myös monissa arvosteluissa. 10 E:n pituus sama kuin UK 9,5-kengissäni. E-leveys ei erityisen leveä päkiästä, tuntuu siis UK F:ltä, mutta kantapäässä tuntuisi olevan kuitenkin ehkä aavistus tavallista enemmän tilaa.

^Luulen että kallistun pitämää nämä tosiaan ihan vaihtelunkin vuoksi nahkapohjaisina. Säilyisivät ikään kuin originaaleina.

Typerintähän tämän varaston kanssa on se, että lopulta ehkä vain noin kymmenen paria on aktiivisessa käytössä. Fiksua olisi ehkä laittaa hetkeksi sellainen koon 9,5 pop up -store jonnekin sopivalle paikalle.
Keep Calm and Carry On.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #394 : 14.09.14 - klo:19:00 »
Kyllä se vaan on niin kuin Maira sanoo: valtaosa foorumin jampoista ei ihan oikeasti tarvitse vain lisää tavaraa, vaan laadukkaampaa, tarkemmin valikoitua tavaraa. Silti kaman omistaminen on kivaa, tätä ei käy kieltäminen.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #395 : 14.09.14 - klo:20:06 »
Graftoneitakin on viisi paria.

Huh helpotus! Huolestuin jo myynti-ilmoituksesta, mutta jäi sinulle vielä Graftoneita :)

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #396 : 14.09.14 - klo:20:15 »
Tämäpä on hyvää vertaistukea. Minä kun luulin että n. 20 kenkäpariani (ml. purkkarit ja tennarit) on paljon.

Olen luopunut nahkapohjakenkien puolipohjaamisesta, ja jos ostan talvikäyttöön kenkiä niin niissä on kumipohja valmiiksi.  Olen huomannut että kastuminen itsessään ei näemmä johda kuin nahkapohjien esteettiseen haittaan, mutta kävely- ja jalkatuntuma on niissä niin paljon mukavampi. Ja, kuten yllä todettiin, nahkapohjien luoma äänimaailma niin sisällä kuin ulkona on paljon mukavampi.

Viimeisimmät hankkimani tykärit eli Florsheim Imperialit (käytetyt vintaget) jätin pohjaamatta, vaikka aiemmat hankintani olenkin. Tosin niillä ei ole tarkoituskaan mennä talvisin ulos.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #397 : 23.08.16 - klo:17:00 »
Suosituksia alle 200€ lonkkareista?

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #398 : 23.08.16 - klo:17:49 »
Meermin? Vaihtoehtoja ei taida ihan hirveästi olla.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #399 : 23.08.16 - klo:18:08 »
paddington, osoitteeksi www.ebay.com, kategoriaksi vaatteet ja hakusanoiksi "vintage florsheim". Et pety.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #400 : 23.08.16 - klo:19:27 »
^Olin ehdottomassa samaa. Tuolla budjetilla tuskin muita hyviä vaihtoehtoja.

C o r l e o n e

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 207
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #401 : 23.08.16 - klo:20:06 »
Tänne saapuu huomenna Meermin tykärit.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #402 : 23.08.16 - klo:21:51 »
Mulla on Meerminin tykärit ja oon kyllä tykänny. Käytän lähinnä farkkuseteissä ja en sen vuoksi ylläpidä kovin kirkasta kiiltoa. Mutta saa noihin kyllä kivan kiillon myös ja näkisin noi tosi hyväksi kaveriksi mm. flanellihousuille.








Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #403 : 23.08.16 - klo:22:01 »
Ja nämäkin Meerminit, tosin cordovania MTO:sta (eikä siis tällä nahalla mahdu 200€ budjettiin)


mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #404 : 23.08.16 - klo:22:10 »
^ Onko noi tuplanahkapohjilla?