Kirjoittaja Aihe: Pellavalakanoita?  (Luettu 7911 kertaa)

John_Galt

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Pellavalakanoita?
« : 29.07.12 - klo:08:53 »
Onko keikarissa niitä, jotka nukkuvat pellvalakanoiden välissä? Kun olemme saaneet nauttia taas muutamasta lämpimästä päivästä, olen alkanut kaipaamaan pellavan ilmavuutta, hygienisyyttä ja ennen kaikkea pehmeyttä myös vuodevaatteissa. Pikaisella silmäyksellä ikealla on pari mallia ja h&m myy ihan tyyllikkäitäkin lakanoita, mutta mistä keikarin kannattaisi hankkia lakanat?

EDIT: Linkki H&M:n lakanoihin. Mielestäni varsin tyylikkäät, laatu mietityttää.
« Viimeksi muokattu: 29.07.12 - klo:09:34 kirjoittanut John_Galt »

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Pellavalakanoita?
« Vastaus #1 : 29.07.12 - klo:12:03 »
Porukoilla on Jokipiin pellavatuotteita. Ovat olleet erittäin tyytyväisiä niihin. Toisin kuin muiden valmistajien joita ovat koittaneet. Näyttää lakanat olevan törkyhintaiset. Ainakin minun mielestäni http://verkkokauppa.jokipiinpellava.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/07072010-1010/Categories/Liinavaatteet

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Vs: Pellavalakanoita?
« Vastaus #2 : 29.07.12 - klo:12:13 »
Liettualaiset tuttavamme käyvät aina Suomessa käydessään tuolla Jokipiin tehtaanmyymälässä ostamassa II-laadun pellavatuotteita ja ovat niihin erittäin tyytyväisiä. Jos Suomesta ei löydy mieleisiä, niin Virosta ja Liettuasta pitäisi löytyä pellavalakanoita aika helposti ja hyvään hintaan.

John_Galt

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Vs: Pellavalakanoita?
« Vastaus #3 : 29.07.12 - klo:12:29 »
Liettualaiset tuttavamme käyvät aina Suomessa käydessään tuolla Jokipiin tehtaanmyymälässä ostamassa II-laadun pellavatuotteita ja ovat niihin erittäin tyytyväisiä. Jos Suomesta ei löydy mieleisiä, niin Virosta ja Liettuasta pitäisi löytyä pellavalakanoita aika helposti ja hyvään hintaan.
Osaatko auttaa siinä, että miten näitä virolaisia toimioita löytyisi? Sukulaisia asuu virossa, joten sen suhteen vaikuttaisi viksulta hakea sieltä lakanat. Jokipiin tuotteiden hinta kun on vähän liikaa itselleni.

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Vs: Pellavalakanoita?
« Vastaus #4 : 29.07.12 - klo:17:12 »
Pellavateollisuus on erittäin hyvissä voimissa nimenomaan Liettuassa, jossa myös pellavakangasta valmistetaan erittäin paljon ja pellavasta on valmistettu käyttötuotteita 'aina'. Hintatason normaalikaupoissa taas pitää edullisena se, että baltit eivät itse arvosta pellavaa kovinkaan paljon, se kun on köyhien materiaali joka on tehty kestämään sata vuotta ja jota pitävät vain maalaiset :)

Virossa ja varsinkin Tallinnassa on useita myymälöitä, mistä löytyy paljon pellavatuotteita (suurin osa kankaista Liettuasta). Minulla ei nyt ole tässä käsillä Baltic Guide -lehteä, jossa ainakin yksi myymälä(ketju) on mainostanut nimenomaan pellavatuotteita jo vuosia. Tosin nuo pellavatuotteet ovat suunnattu lähinnä turisteille, joten hintataso on kovempi kuin muuten, mutta toki Suomeen verrattuna erittäin edullinen.

Tämä firma http://linenworld.eu/old/ on mainostanut myös kovasti, ja näkyy heidän sivuillaan olevan esimerkkejä hintatasostakin ja heiltä taitaa onnistua jopa postitus Suomeen.

Virossa asuvat sukulaiset löytävät varmasti helposti useita valmistajia, joilta pellavatuotteita saa. Jos he ovat virolaisia syntyjään, niin voi vaan olla että he eivät ikinä ymmärrä, miksi ihmeessä kukaan haluaisi käyttää pellavaa lakanoissa, kun nykyään saa niin upeita kiiltäviä tekokuitusatiinilakanoitakin :)

jh0

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Pellavalakanoita?
« Vastaus #5 : 29.07.12 - klo:17:38 »
Sisähelteestä tuskastuneena ostin Stockmannin pellavalakanan, jonka olen sittemmin hyväksi todennut. Heillä näyttäisi olevan myös kotimaisen Balmuirin pellavalakanaa tarjolla.

kokovartalokalsari

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Pellavalakanoita?
« Vastaus #6 : 30.07.12 - klo:08:35 »
Minkälaista pellavaa noissa vuodevaatteissa käytetään?

Tulipa vain mieleen, kun reissuun olen lähdössä, niin kun nuo nyt Suomessa näyttäisivät maksavan ns. sikana, niin voisin oikeastaan samalla reissulla teettää itselleni muutaman vuodevaatesetin, luulisi olevan paikalliselle vaatturille helppo nakki kun vain oikeat mitat toimittaa.