Kirjoittaja Aihe: Herrasmiehen harrastukset  (Luettu 17458 kertaa)

VT

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 257
    • Profiili
Vs: Herrasmiehen harrastukset
« Vastaus #15 : 10.05.10 - klo:14:15 »
Pyöräiltyä tulee melko paljon, vaikkei niinkään pelkän liikunnan kannalta, ihan vaan muuten. Talvisin tulee harjoiteltua ilma-aseammuntaa, pääosin ilmapistoolilla, ja kesäisin pienoispistoolilla tulee ammuttua jonkin verran.
Muistan jossain sanotun, että pistooliammunta on ainoa tilanne, jolloin herrasmies voi hyväksytysti pitää toista kättään taskussa. Tämä toki koskee ihan perinteistä, olympialaisistakin tuttua tauluunammuntaa 25 m radalla. Oma pistooliharrastus liittyy hiukan järeämpään kaliiperiin ja kummallisempiin ampuma-asentoihin.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Herrasmiehen harrastukset
« Vastaus #16 : 10.05.10 - klo:17:16 »
^ Siluettia vai practicalia?
VASTATUULEEN!

VT

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 257
    • Profiili
Vs: Herrasmiehen harrastukset
« Vastaus #17 : 10.05.10 - klo:18:32 »
Practical. Joskus ennen kisoja mietin edellisillan "Dirty Harryn" innoittamana, josko hoitaisi koko ammuntasession puvussa. Ei siinä parhaassa, mutta puvussa kuitenkin. Jäi tekemättä.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Herrasmiehen harrastukset
« Vastaus #18 : 10.05.10 - klo:20:02 »
Pistooliammuntaa lähinnä pienoispistoolilla on tullut itsekin harrastettua ja SRA:ta hieman kokeiltua mutta nykyään ovat jääneet kovin vähälle kaiken kiireen vuoksi.

Edit.: Sekoilut korjattu.
« Viimeksi muokattu: 10.05.10 - klo:20:24 kirjoittanut Arska »
Suositellaan täysraittiutta.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Herrasmiehen harrastukset
« Vastaus #19 : 10.05.10 - klo:20:11 »
^^ Kas, ammunnan F1:stä siis.. ;-)
Itsekin kesäisin harrastelen, mikäli olen synnyinseudulla käymässä, koska olen sikäläisessä seurassa jäsenenä.
Mitä luokkaa yleensä ammut? Minulla on "mööpelit" standardiluokan minoriin.
Oletkos kokeillut koskaan SRA:ta? Siinä se on todella upea laji myös.
VASTATUULEEN!

VT

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 257
    • Profiili
Vs: Herrasmiehen harrastukset
« Vastaus #20 : 20.05.10 - klo:10:45 »
^^ Kas, ammunnan F1:stä siis.. ;-)
Itsekin kesäisin harrastelen, mikäli olen synnyinseudulla käymässä, koska olen sikäläisessä seurassa jäsenenä.
Mitä luokkaa yleensä ammut? Minulla on "mööpelit" standardiluokan minoriin.
Oletkos kokeillut koskaan SRA:ta? Siinä se on todella upea laji myös.
Kas, jätinpä tämän keskustelun ikävästi kesken. Pahoittelen.

Tarkkana vastauksena joudun toteamaan, etten - enää - yleensä ammu mitään luokkaa. Laji sai minulla alkunsa siitä, kun intissä huomasin viimein löytäneeni urheilulajin, jossa pärjäsin keskivertoa paremmin. Siis ammunnan noin yleensä. Reserviläisammuntojen kautta lajiksi valikoitui sitten practical, luokkana juuri tuo standardi minor. Aktiivikausi kesti aika vähän aikaa, pääkaupunkiseudulla kun yleensäkin ammunnan harrastaminen on tehty kohtalaisen vaikeaksi. Viime vuosina olen keskittynyt lähinnä virkistysammuntaan 9mm Parabellum- ja .357 Magnum -kaliipereissa. Pyrkimyksenä on ollut pitää jonkinlainen taito yllä. Ja onhan se hauskaa ja rentouttavaa puuhaa.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Herrasmiehen harrastukset
« Vastaus #21 : 20.05.10 - klo:17:55 »
pääkaupunkiseudulla kun yleensäkin ammunnan harrastaminen on tehty kohtalaisen vaikeaksi.

...ja olette vielä kohtuullisen hyvässä asemassa (tuostakin huolimatta) verrattuna Turkuun.
Kaikki villa tottelee rautaa.

VT

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 257
    • Profiili
Vs: Herrasmiehen harrastukset
« Vastaus #22 : 20.05.10 - klo:18:38 »
Vaikea uskoa, mutten epäile sanojasi.

jennyfer

  • Kisälli
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Herrasmiehen harrastukset
« Vastaus #23 : 08.07.12 - klo:01:53 »
Dataus on harrastukseni 8-|

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Herrasmiehen harrastukset
« Vastaus #24 : 18.07.12 - klo:16:32 »
Mukava huomata ettei SRA ole palstalaisille tuntematon laji, itsellä taitaa olla kolmastoista tai neljästoista aktiivivuosi, parin viikon päästä viides SM -kisaosallistuminen. Mitä perheeltä jää aikaa niin se menee keittiössä, taloa/autoja remontoidessa tai sitten punttisalilla vitutusta purkaessa. Golf pitäisi taas aktivoida muttei aika riitä.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis