Kirjoittaja Aihe: Ruoanlaitto  (Luettu 502091 kertaa)

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Ruoanlaitto
« Vastaus #810 : 14.01.14 - klo:10:43 »
^ eikös noissa ole muovinupit? Itse olen jättänyt väliin kun haluan myös uunittaa pataruokia.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Ruoanlaitto
« Vastaus #811 : 14.01.14 - klo:12:18 »
Katso nyt Tommi näitä ja mieti uudelleen.
[spoiler]

 


 


[/spoiler]

Ei noiden ulkonäkö mikään erityisen puhutteleva ole.

Nyt ollaan sen tason preferensseissä, että joku voisi vetää tupsuloufereilla Suomen talven läpi ihan vaan sillä, koska chukkat, saappaat saati muut dainite-pohjaiset kengät eivät puhuttele. :-D

Osta molemmat, Sarpaneva koristeeksi hyllyyn ja sitten funktionaalinen työkalu ruoanlaittoon.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Ruoanlaitto
« Vastaus #812 : 14.01.14 - klo:13:03 »
^ Ontuva analogia. Minun näkökulmastani Le Creusetit eivät ole sen käytännöllisempiä kuin Sarpanevakaan.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Ruoanlaitto
« Vastaus #813 : 14.01.14 - klo:16:26 »
Puusilmä :) Käy kattoon livenä niin tajuat.

Niihin on olemassa vaihdettavat nupit kovempia uuninlämpöjä varten.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Ruoanlaitto
« Vastaus #814 : 14.01.14 - klo:16:49 »
Niihin on olemassa vaihdettavat nupit kovempia uuninlämpöjä varten.

Kuulostaa suunnilleen yhtä kätevältä kuin Suittarin outletista tilaaminen.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Ruoanlaitto
« Vastaus #815 : 14.01.14 - klo:17:32 »
Le Creuset on niin "ihanan tunnelmallisen värikäs".

Ymmärrän ettei iske, varsinkin kun vertaa tuohon suorastaan luonnonvoimaiseen Sarpanevaan.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Ruoanlaitto
« Vastaus #816 : 14.01.14 - klo:17:41 »
Kyllä minä ihan Creusetien väreistä diggaan, ihanan retroa. Onhan minulla parvekkeellakin Aromi Royal (jolla muuten juuri grillailin hampurilaisia 15 asteen pakkasessa).

jartsa84

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Vs: Ruoanlaitto
« Vastaus #817 : 14.01.14 - klo:18:19 »
Olen käyttänyt Sarpaneva pataa ruskistamiseen useasti, käytännössä aina ruskistan pataruokaan menevät lihat siinä. Ei mitään ongelmaa. Jos päädyt Sarpanevaan niin suosittelen isompaa pataa. se on itselläni ja en usko, että pärjäisin pienemmällä. Isoon mahtuu mm. kokonainen kana sellaisenaan, siitä lempinimi "lintupata".
« Viimeksi muokattu: 14.01.14 - klo:18:23 kirjoittanut jartsa84 »

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Ruoanlaitto
« Vastaus #818 : 14.01.14 - klo:19:17 »
Niihin on olemassa vaihdettavat nupit kovempia uuninlämpöjä varten.

Kuulostaa suunnilleen yhtä kätevältä kuin Suittarin outletista tilaaminen.

Sen verran vielä väännän tästä että eihän tuosta nyt vaivaa ole, vaihtaa vaan nupin ja se siitä. Ei sitä tarvi kuin kerran vaihtaa. Ja aika harvoin on tullut (ei vielä kertaakaan) semmosta ruokaa tehtyä jonka pitäisi olla uunissa padassa kansi kiinni 200 asteessa.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Ruoanlaitto
« Vastaus #819 : 14.01.14 - klo:19:58 »
Mitenkäs Ikean versio? Sutta ja sekundaa? http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50232842/

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Ruoanlaitto
« Vastaus #820 : 14.01.14 - klo:22:37 »
Mitenkäs Ikean versio? Sutta ja sekundaa? http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50232842/

Meillä taitaa olla about tuollainen tummansinisenä. Hyvin on ajanut asiansa, paisti on hyvin hautunut tuollaisessa. Ruoanlaitossa olen ottanut sen linjan, että välineiden on oltava funktionaalisesti hyviä. Se estetiikka rakennetaan sitten lautaselle.

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Ruoanlaitto
« Vastaus #821 : 14.01.14 - klo:23:06 »
---------------------------------------lyhentelin vähän-----------------
Ruoanlaitossa olen ottanut sen linjan, että välineiden on oltava funktionaalisesti hyviä. Se estetiikka rakennetaan sitten lautaselle.
Allekirjoitan tuon välineiden toimivuuden kriteerinä.  Olen jo useamman vuoden "siivonnut" huonosti toimivia tai epäkäytännöllisiä ruuanlaitto -kaluja.  Roskikseen on lentänyt niin kattilaa kuin paistinpannua etc.  Kaikki "turha" lähtee heti kun raatsin lempata ehjän työkalun.  Pyrkimyksenä keittiö missä kaikki on toimivaa ja tarpeellista. 

Jumbo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Ruoanlaitto
« Vastaus #822 : 15.01.14 - klo:22:46 »
Mutta jos haluaa tarjota sen ruoan siitä padasta, niin kannattaa panostaa hieman ulkonäköön. Mielestäni tuo Ikean malli valkoisena näyttää liikaa Arabian ajattomalta astialta, jossa lukee IDO...

Emile Henryt ovat olleet ainakin omassa käytössä hyviä. Tosin minulla on välillä ihan normaali kattilakin "patana", koska siinä on vaan kätevä tehdä ruokaa. Ainakin siinä muovikahvat ja -nuppi ovat kestäneet jo vuosikaudet käyttöä.
Turkasen kaupunkilaiskeikarit, lakatkaa vokottelemasta sikojani!

Cisne36

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Ruoanlaitto
« Vastaus #823 : 16.01.14 - klo:01:22 »
Mitenkäs Ikean versio? Sutta ja sekundaa? http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50232842/
Olen Ikean tuonnäköistä valurautapataa ahkerasti käyttänyt jo kymmenisen vuotta, ja yleensä siinä ruskistan liedellä ensin ja haudutan uunissa sitten.

Omani on vihreä ja "Made in France" (maksoikin tuon saman 50 euroa), muutama vuosi sitten katsoin samanlaista Ikean myymälässä niin oli sininen ja "Made in China". Jos valkoinen väri ei miellytä, niin odota vuosi tai pari, näköjään vaihtavat sitä väriä säännöllisesti.

Omaani olen ollut 100 % tyytyväinen. Sisäpuolelta se on täydellinen (vaikken sitä joka kerta rasvaakaan, sen mukaan kuinka kuivalta näyttää) ja joku voisi valittaa kun kannen päällä (ulkopuolella) näkyy ruskeita juovia, joita en sen kummemmin ole edes yrittänyt hinkata pois, pessyt vain tavallisesti.

Tiedä sitten miten laatu muuttunut Ranska ---> Kiina...

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Ruoanlaitto
« Vastaus #824 : 16.01.14 - klo:11:01 »
Huoh... Nyt on alkanut mietityttämään, että pitäisikö kuitenkin ostaa isompi kuin kolmelitrainen pata, ettei jää heti pieneksi. Teen tästä tosi vaikeata itselleni.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.