Kirjoittaja Aihe: Kenkävalmistajia  (Luettu 12772 kertaa)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kenkävalmistajia
« Vastaus #30 : 26.05.13 - klo:21:47 »
Valmistajien listasta olisi tosiaan suurin hyöty, jos nämä lajiteltaisiin joko hinnan tai "laadun" mukaan: näin satunnaisten löytöjen etsijät osaisivat hakea tiettyjä nimiä.

Allen-Edmonds on laadulta Loaken 1880-sarjan tasolla, valmistus suurella kiireellä. Suurin miinus on silti AE:n outo päätös jättää lenkkirauta pois kaikista pareistaan. Tennareissa tämän ymmärtäisi, mutta hienostelumonojen kohdalla ei.

Yritän järjestellä näitä laadun mukaan JA maakohtaisesti (kaksi eri kokonaisuutta), vaikka tällaisella foorumilla se on melko turhaa, koska jokaisella on niin vahva oma mielipide laadusta ja merkin paremmuudesta toiseen verrattuna. Listasta tulee useita sivuja vääntöä ja tappelua, eli laitan sen kokoon sen tuovan suuren viihdearvon vuoksi.

AE:sta olen kansssi täysin samaa mieltä. Laadullisesti AE:ssa ei ole mitään Loakea ihmeellisempää. Itse asiassa useita AE:ita omistavana ja Loakeja omistaneena, sanoisin Loaken 1880 sarjan olevan laadullisesti jopa parempaa. Ja Loake ei ole 1880 sarjassa missään tapauksessa huono kenkä. Lestit ovat mitä ovat (kuten AE:lla), mutta laatu on hyvää. Parempaa viimeistelyä niissä on ollut kuin trunkista tilaamissani Sargenteissa.
« Viimeksi muokattu: 26.05.13 - klo:21:49 kirjoittanut konda »

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kenkävalmistajia
« Vastaus #31 : 26.05.13 - klo:21:56 »
Kuten jostain vanhasta Villen blogiartikkelista voi lukea, esimerkiksi koron kiinnityksessä on oiottu ja AE:n nahka tuntuu ottavan aika ikävää syvää poikittaista ryppyä toe boxin takarajalle, vaikka kosteutus ja koko olisivat OK.

Tällaiset molempiin kenkiin noin viiden käytön jälkeen. Mielestäni ei saisi syntyä 380 € hintaiseen kenkään. Jos olen väärässä niin joku korjannee. Itse käytän AE:ta hankalan jalkani vuoksi, vaikka tarkoituksena onkin siirtyä enemmän ja enemmän kohti Meerminiä ja AS:ää. Häiritsevätkö ja harmittavatko? Kyllä. Mutta c'est la vie. Mainittakoon, että tällaiset vekit ovat vain näissä Neumora tuplamunkeissa. Muissa ei ole tullut vastaavia.




SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Kenkävalmistajia
« Vastaus #32 : 17.02.14 - klo:18:35 »
Liekö hyvä tai huono, mutta jotain se kyllä on. Naispuolinen tuttu Berliinissä käyttää tämän palveluksia kenkien huoltamisessa http://www.meisterschuh.com/.