Kirjoittaja Aihe: Pea coat (kipparitakki)  (Luettu 124559 kertaa)

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #195 : 07.09.12 - klo:17:01 »
Onkos tuosta kokemusta kenelläkään?
http://www.ebay.co.uk/itm/Dark-Blue-US-Navy-Style-Wool-PEA-COAT-SMALL-40-inch-Military-Deck-Jacket-/180862003642?pt=UK_Men_s_Coats_Jackets&hash=item2a1c3729ba

Tuo tuli tänään, vaikuttaa hyvältä mutta on kyllä ennemmin musta kuin sininen. Taidan silti pitää sen.

Plainwhitetee

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 369
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #196 : 08.09.12 - klo:08:38 »
- Voi voi. Tämä kaikki on niin ohimenevää. (Paddington)

Gene

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 200
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #197 : 20.09.12 - klo:12:28 »
Aiemmin Amazonista vinkkaamani Surplusin kansitakki ei ollut ihan sitä mitä toivoin. Koko oli itselleni väärä eikä villasekoitteenkaan laatu liiemmin vakuuttanut, se oli hyvin karheaa. Päädyin tämän virheostoksen myötä investoimaan Sterlingweariin, joka valmistaa myös Yhdysvaltain laivaston kansitakit. Sterlingwearin malleista päädyin Navigatoriin, alkuperäistä kansitakkia hieman ylellisempään versioon (mm. satiinivuoraus). Tätä ostosta ei ole tarvinnut katua, 100-prosenttinen neitsytvilla tuntuu pehmeältä ja paksulta ja takki on laadukkasti viimeistelty. Takin mitoituskin on sopivan tyköistuva. Voin suositella lämpimästi vaihtoehdoksi Schottille.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #198 : 20.09.12 - klo:13:40 »
Sterlingwear kuuluu olevan hyvä - ei sattumaa että J Simonsin Lontoossa myy sitä. Mistä hankit takkisi?
get your kicks on route six six six

Gene

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 200
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #199 : 20.09.12 - klo:14:30 »
Kyllä, pääosin Sterlingwearin positiiviseen word-of-mouthiin täytyi itsellänikin luottaa ostopäätöstä tehdessäni, täältä peräpohjolasta kun ei hevin kyseistä takkia pääse hypistelemään. Alunperin olin tilaamassa takin Sir Jack'silta, mutta sain sen lopulta Jenkeissä piipahtaneen tuttavani kautta helpoiten. Takki olikin itse asiassa jopa parempi kuin odotin, omaan käyttööni paljon passelimpi kuin Schott. Myös täyttä neitsytvillaa oleva ulkomateriaali on (ainakin alitajunnassani, tiedä sitten taas käytännön tasolla) etu Schottiin nähden.

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili

Muey

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #201 : 24.09.12 - klo:11:13 »
Mitenkä noiden Sterlingwearien koko, ovatko kuinka tyköistuvia/true to size? Näin pitkänä (187cm) ja hoikkana ihmisenä etenkin hihojen pituus jää normikoon OTR päällystakeissa usein naftiksi vaikka muuten istuisivat.


 Itselläni on ollut joitain vuosia ebaysta aikoinaan hankittu WW2-vintage peacoat käytössä, mutta kun näin viime vuosien varrella on tullut kriittisemmäksi näiden istuvuusasioiden suhteen niin olen joutunut kyynisesti toteamaan että kyseinen takki ei valitettavasti vain ole oikeaa kokoa minulle (~Us40, tarttis olla ~US38), vaikka muuten on mitä loistavin takki. Tarttis siis saada jonkinlainen paremmin istuva korvike, mieluuiten mahdollisimman samanlainen.

Hinnaltaan nuo Sterlingwearit vaikuttavat varsin kohtuullisilta Schottiin verrattuna, ja nuo 8-nappiset vaihtoehdot kutkuttavat kun ovat samantyylisiä kuin tuo oma vintage-versio. Sääli toisin että noista ei näyttäisi löytyvän 100% villaa olevaa mallia jota saisi tuossa paksummassa 32 oz. kankaassa.

Ja myykö joku luotettava nettiputiikki noita Sterlingweareja rapakon tällä puolen? Ei huvittaisi emämaasta tilailla kun valtio tulee kumminkin välistävetäjäksi tullialvien muodossa.
« Viimeksi muokattu: 24.09.12 - klo:15:48 kirjoittanut Muey »

Gene

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 200
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #202 : 24.09.12 - klo:14:42 »
Eurooppalaisia Sterlingwearia myyviä verkkokauppoja en itse ainakaan valitettavasti tiedä. Sterlingwearia ei varsinaisella slim fit -mitoituksella valmisteta, mutta onneksi ainakin Navigator-malli on mukavan tyköistuva. Oman 38R-kokoisen takkini kainalo-kainalo-mitta on 52cm, joten takki sopii oikein hyvin hoikkarakenteiselle. Hiha puolestaan on 63cm mitattuna olkapäästä, joten pitkälle ja/tai pitkäkätiselle ne todennäköisesti jäävät liian lyhyiksi. Olen itse noin 180cm, ja takki istuu kuin unelma. Sinulle suosittelisin mittojesi puolesta enemmänkin 38L-kokoa, niin ei jää helma saatika hihat liian lyhkäisiksi, mutta takki istuu napakasti torson osalta.

Qustom

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 123
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #203 : 25.09.13 - klo:17:33 »

Jahas. Kohta on aika laittaa paksumpaa päälle. Onko herrasmiehillä kokemuksia Saint Jamesin kipparitakeista? Myydään stadissa mm. kapteenskassa.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #204 : 25.09.13 - klo:18:17 »
GG:ssä on hyödyllisin löytämäni opas kipparitakkien maailmaan. Lopussa on vielä muutamat vinkit nykyvalmistajista:

http://www.gentlemansgazette.com/peacoat-guide-history-sizing-buy/
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #205 : 25.09.13 - klo:20:21 »
Qustomille vielä sen verran, että ostin laatutorilta st.jamesin kipparitakin toissa talvena. Takki on varmasti nähnyt käyttöä jo edellis(t)en käyttäjän yllä. En voi kun kehua. Takki on mukavan paksua ja tiivistä kangasta, pitää lämmön ja estää tuulen. Kaulus pysyy pystyssä, taskut on reilun kokoiset. Ulkoa päin takki on kuin uusi, sisäpuolelta vuoresta käytön jälkiä jo erottaa. Minulla on myös kapteenskasta ostetut st.jamesin raitapaita, jota myös kehun estoitta. Kapteenska on tietty melko kallis paikka, mutta joskus sattuu alet tai ainahan voi katsella onko st.jamesin takkeja muualla tarjolla.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

C o r l e o n e

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 207
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #206 : 08.12.13 - klo:11:07 »
Itse ostin oman Schott 740N takkini vuosi sitten, jenkki eBayn kautta. Hintaa tuli about 240€ sisältäen postit ja tullit.
Myyjänä oli joku army store Manhattanilta. Hyvä ja lämmin takki.Suosittelen.