Kirjoittaja Aihe: Makeyourownjeans.com  (Luettu 17546 kertaa)

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Makeyourownjeans.com
« Vastaus #15 : 19.06.12 - klo:11:07 »
Verrokkina: Omat flanskuni (joita jatkossa käytän mittana täydelliselle istuvuudelle) pysyvät luontevimmin n. 1-2cm napani alla.
Kaikki villa tottelee rautaa.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Makeyourownjeans.com
« Vastaus #16 : 19.06.12 - klo:17:52 »
^ Miten ylhäällä pidät housuja, eli onko niin kiinni greipeissä, että bjärseeseen tulee pyöreä muoto, vai jätätkö paljon hang loose tilaa?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Makeyourownjeans.com
« Vastaus #17 : 19.06.12 - klo:18:04 »
^ Miten ylhäällä pidät housuja, eli onko niin kiinni greipeissä, että bjärseeseen tulee pyöreä muoto, vai jätätkö paljon hang loose tilaa?

Pakaroiden muoto nyt saa näkyä, mutta en toisaalta gonadsejakaan hirtä. Siten, että istuvuus on mukava eikä juurikaan lököttele tai kiristele mihinkään suuntaan.

Joku SF:n "mites pöksyin pitäs sit istua" -opastus on aika hyvä tuossa, etenkin "boxin" (eli housujen yläosan) kohdalta.
Kaikki villa tottelee rautaa.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Makeyourownjeans.com
« Vastaus #18 : 19.06.12 - klo:20:08 »
Heittäkääs joku linkkiä, kun itse en SF:ää lueskele. Voisi olla apua allekirjoittaneen lisäksi muutamalle muullekin.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Makeyourownjeans.com
« Vastaus #19 : 20.06.12 - klo:10:00 »
Heittäkääs joku linkkiä, kun itse en SF:ää lueskele. Voisi olla apua allekirjoittaneen lisäksi muutamalle muullekin.

Put This On -postaus jossa linkki myös SF:ään
Kaikki villa tottelee rautaa.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Makeyourownjeans.com
« Vastaus #20 : 20.06.12 - klo:13:43 »
Noniin tässä nyt kuvia MYOJ chinoista päällä. Saa ja pitää kommentoida, että mitä mittoja muutetaan. Itse mielessä tällä hetkellä nämä:

- Waist 2" tuumaa sisään
- Takaa täytyy tehdä jotain. En osaa sanoa mistä mitasta on kiinni.
- Lahkeeseen 1 cm lisää leveyttä.
- Polveen+reiteen 1 cm lisää leveyttä.
- Mitenkäs pituus? Saisiko näitä laskeutumaan nätisti... pitäisi varmaan siinä tapauksessa laittaa lisää leveyttä lahkeeseen. Jos pidän alimman kuvasarjan mukaisesti korkeammalla näitä housuja, niin sitten täytyy laittaa noin 3-5 cm lisää pituuteen.
- Rise... en osaa sanoa... jos pidän alimmasiten kuvien mukaan lähempänä napaa, niin ei sitä sitten varmaan tarvitsisi muuttaa.


Housut roikkuvat tässä välittömästi alla olevassa kuvasarjassa alempana. Löysän vyötärön vuoksi tipahtavat luonnollisesti tähän.
[spoiler][/spoiler]


Ja tässä välittömästi alla olevassa kuvasarjassa housuja nostettu hieman lähemmäksi napaa. Olisiko navasta noin 3 cm. Istuvat omasta mielestäni parhaiten näin, jos waisti säädetään oikealle kireydelle. Lahje jää tässä lyhyeksi nopealta arviolta 3-5 cm:llä. Näin korkealla istuvilla housuilla ei vaan ole mukavaa istua ja tehdä päätetyötä, koska housut kiristävät vatsamakkaroiden pullottaessa. Ilmeisesti te HC vintage kundit sitten vaan joudutte kärsimään "muodin" vuoksi...
[spoiler][/spoiler]



« Viimeksi muokattu: 20.06.12 - klo:14:19 kirjoittanut konda »

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Makeyourownjeans.com
« Vastaus #21 : 20.06.12 - klo:14:35 »
Ylemmässä kuvasarjassa näytti paremmalta edestä, toisaalta persuuksista vähän lökötti. Alemmassa sarjassa täytyy sanoa vaikka korkean risen ystävä olenkin niin ehkä vähän jo liian korkealta näyttää.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Makeyourownjeans.com
« Vastaus #22 : 20.06.12 - klo:14:42 »
Ok siis ongelmahan tuossa ylemmässä on se, että perse roikkuu ja mun mielestä tuohon haaroihin jää tyhjää. Tulee vaikutelma, että housuja roikutetaan. Ylempin kuvien löysyys takana muodostunee siitä, että rise on korkea, mutta housut ovat tästä huolimatta matalalla -> tulee pussiintumista ja löysää. Olenko oikeilla jäljillä? Alemmassa housut ovat kuitenkin vielä sen 3 cm navan alla ja ns. housujen risen mukaisella korkeudella.

Lisää kommentteja, kiitos! Vettä myllyyn!
« Viimeksi muokattu: 20.06.12 - klo:14:44 kirjoittanut konda »

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Makeyourownjeans.com
« Vastaus #23 : 20.06.12 - klo:14:48 »
No sen verran vielä että mulla on yhdet leviksen sta-prestit jotka on melko korkeella risellä. Niissä on käytössä vähän samaa ongelmaa kuin sun näissä uusissa housuissa. Siihen kohtaan mihin mulla sta-prestit luonnollisesti sijoittuu, tulee sama efekti kuin sulla kuvasarj. ykkösessä.Olen vain sitten tyytynyt siihen, koska jos housut vetää ylemmäs vyöllä, tulee juuri sitä vatsanseudun ahdistusta istuessa. Toisaalta mun housut on melko reilut, joten ne ei kauheesti paina vatsaa vaikka korkeammalla olisivat. Sen verran välilä tulee lapsuuden lökäpöksyajoista vaikutteita että ei haittaa jos housut ihan aavistuksen istuu alempana, kuten sulla kuvassa 1.

Tämmöset muuten on ne mun housut, kuva ei kyllä ole minusta:

I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Makeyourownjeans.com
« Vastaus #24 : 20.06.12 - klo:14:52 »
Kannattaa kokeilla silittää housut ja miettiä sitten uudemman kerran. Mun mielestä näyttää tossa alemmassa, että olisit kiskonut housut korviin. Näyttää kakkosvaihtoehdossa siltä, että sauma vetäytyy vääriin paikkoihin, jos istuu.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Makeyourownjeans.com
« Vastaus #25 : 20.06.12 - klo:15:17 »
Housut on silitetty eilen ja rypyt ovat tulleet päivän käytön myötä. Silitin nämä nimen omaan sen vuoksi, että näkee miten kangas elää päivän aikana. Ja kyllähän se rypistyy.

Eli sitten ilmeisesti pidettäisi housuja 1. kuvasarjan mukaisesti ja risestä pitäisi ottaa pois sitä kautta 2-3 cm. Se voisi kompensoida tuota takapuolen pussiutumista tekemättä housuista liian lähellä kasseja istuvia. Sitten lisää lahkeen leveyteen polvesta alaspäin 1 cm (reisi tuntuu hyvältä) ja lahkeen pituuteen 2 cm lisää, jotta laskeutuisi paremmin.
« Viimeksi muokattu: 20.06.12 - klo:15:21 kirjoittanut konda »

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Makeyourownjeans.com
« Vastaus #26 : 20.06.12 - klo:15:27 »
^sound like a plan.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Makeyourownjeans.com
« Vastaus #27 : 21.06.12 - klo:08:44 »
Olenko täysin yksin mielipiteeni kanssa, kun sanon, että nuo housut ovat ennemminkin liian matalat kuin liian korkeat? Alimmissa kuvissa aletaan kyllä olla melkolailla sopivalla korkeudella.

Toisaalta pitää ottaa huomioon, että bumfreezer-pituinen takki hämää jonkin verran noissa kuvissa. Sinuna kokeilisin tuota pidempiä takkeja, koska selkäsi on ilmeisen pitkä.

Lisää pituutta lahkeisiin ja vyötärön leveyttä pois, jos saat sen avulla housut istumaan alimpien kuvien korkeudella. Lahkeisiin ehkä se 0,5-1 cm lisää leveyttä, mikäli lahkeet jäävät "kiinni" pohkeisiin, eivätkä laskeudu kunnolla alas itsestään. Jos tällaista ongelmaa ei ole, niin älä levennä lahkeita.

Nuo housut ovat kyllä hyvä aihio!
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Makeyourownjeans.com
« Vastaus #28 : 21.06.12 - klo:08:52 »
Olenko täysin yksin mielipiteeni kanssa, kun sanon, että nuo housut ovat ennemminkin liian matalat kuin liian korkeat? Alimmissa kuvissa aletaan kyllä olla melkolailla sopivalla korkeudella.

Et ole. Tiedän kyllä, että valtaosa pitää nykyisin housuja ylä- ja alalantion välissä vyötärön sijaan (korkeintaan ylälantiolla), kuten itsekin ennen. Vyötärökorkuisissa en ole huomannut sitä vatsakiristystä istuessani (ja siksi juuri olen niihin päätynyt). Kondan housut näyttävät olevan hieman välimaastossa matalan risen ja vyötärörisen suhteen.
Kaikki villa tottelee rautaa.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Makeyourownjeans.com
« Vastaus #29 : 21.06.12 - klo:09:28 »
Jussi luuletko että tuo säkkääntyminen seatissa korjaantuu, jos otan seat mittaa sisään 0.75 tuumaa?

Tommi: tuo takki voisi olla mielestäni aivan max 2 cm pidempi, joiiloin se tulisi juuri roaringholen alaosaan. Mutta 46L, jossa ei ole liian pitkiä hihoja tai suurta waistia...

Kieltämättä jousun nyt pohtimaan tätä asiaa melko tarkkaan. Saadut vinkit ovat hyviä ja myös hyvin erilaisia. Tuo housujen puristaminen vatsassa istuessa, kun rise on korkeampi, on vaan melko inhottavaa...