Kirjoittaja Aihe: Radio ja podcastit  (Luettu 7006 kertaa)

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Radio ja podcastit
« : 10.02.13 - klo:18:50 »
Olen mielenkiinnolla ja sekavin tuntein seurannut muutaman viikon ajan Yle puheessa tiistaisin esitettävää Jari Sarasvuon monologiohjelmaa. Itselläni - enkä usko olevani ainut - on hieman haasteellista suhtautua tuohon performanssiin kylmän objektiivisesti mutta Jarin kunniaksi on sanottava että kyllä hän saa ainakin minun päänsisäisessä avaruudessani liikettä aikaiseksi.

TIJEU: http://yle.fi/puhe/ohjelmat/jari_sarasvuo/?sivu=1#jaksolistaus

Arkisto: http://areena.yle.fi/radio/1797347
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Radio ja podcastit
« Vastaus #1 : 11.02.13 - klo:00:26 »
Yle Puheen taso on laskenut roimasti.

Yle Radio yhdeltä kuuntelen nyt yöklassista, soittavat juuri nyt paljon pitämääni barokkia.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Radio ja podcastit
« Vastaus #2 : 11.02.13 - klo:12:40 »
Huomista silmälläpitäen tällainen löytyi arkiston kätköistä: http://areena.yle.fi/radio/1279308

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Radio ja podcastit
« Vastaus #3 : 25.07.13 - klo:22:45 »
Jari Sarasvuo on maamme parhaimpia puhujia. Näin muistaakseni toteaa Juhana Torkki kirjassaan Puhevalta.
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Radio ja podcastit
« Vastaus #4 : 30.08.13 - klo:22:26 »
Jari Sarasvuo on maamme parhaimpia puhujia. Näin muistaakseni toteaa Juhana Torkki kirjassaan Puhevalta.
Saattaa olla, mutta minua hieman vaivaa Jari Sarasvuon yksinpuheluissa jatkuva päälle paahtaminen ilman kunnollista siirtymää aiheesta toiseen.  Yht'äkkiä vaan huomaa, että Sarasvuo paahtaa jo aivan toisesta asiasta missä kuulija vielä askartelee.  
Ei niin, etteikö ohjelma saisi olla nopeatempoista, mutta tasainen paahtaminen puuduttaa.  Toista on esim. keskiviikkoisin tuleva taustapeili.  Siellähän Ruben Stiller melkein huutaa kolmen vieraan kanssa, mutta homma pysyy kasassa.  
No, pikapuhumisen vika vaivaa varsin monia toimittajia.  Luulisi, että toimittajat ovat oppineet artikuloimaan, mutta ei.  Varsinkin naistoimittajat paahtavat kovaa ja korkealta, varsinkin kovaa.  Olen joskus ajatellut, että pelkäävätköhän toimittajat omien ajatustensa pääsevän esiin jos puhe taukoaa hetkeksikään.
Näistä kitkeristä ajatuksista huolimatta kuuntelen radiota päivittäin vaihtelevasti.  Televisio taas saa seistä nurkassa aivan rauhassa.  

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Radio ja podcastit
« Vastaus #5 : 03.09.13 - klo:10:41 »
Jari Sarasvuo on maamme parhaimpia puhujia. Näin muistaakseni toteaa Juhana Torkki kirjassaan Puhevalta.

Entä mitä mieltä itse olet?
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Radio ja podcastit
« Vastaus #6 : 09.09.13 - klo:21:21 »
Jari Sarasvuo on maamme parhaimpia puhujia. Näin muistaakseni toteaa Juhana Torkki kirjassaan Puhevalta.

Entä mitä mieltä itse olet?

Olen ihan missannut tämän Jälkiviisaan kysymyksen, sorry!
Sen verran mitä olen Sarasvuota kuullut - valitettavasti en koskaan livenä, mutta joukkoviestimissä - pidän häntä erittäin hyvänä puhujana. Sarasvuo myös ymmärtää elämää. Tuo Don Pedron huomio saumattomasta asiasta toiseen siirtymisestä radiomonologeissa on kyllä totta. Itse olen arvellut sen johtuvan siitä, että kuulijaa ei haluta päästä hellittämään kuuntelemistaan, ja siksi pidetään vauhti päällä.
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

plööp

  • Kisälli
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Radio ja podcastit
« Vastaus #7 : 03.10.13 - klo:10:34 »
Täälläkin ilmeisesti tavoitellaan jonkinlaista tyyliä: Radio Wyrd.