Kirjoittaja Aihe: Keikari Cannon Tan + voodoo  (Luettu 17629 kertaa)

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Keikari Cannon Tan + voodoo
« : 29.05.12 - klo:20:46 »
Eikös nyt olisi jo aika alkaa suunnittelemaan kenkien puljausta kesäkuntoon? Minkälaisia visioita foorumisteilla on Cannonien lankkauksesta ja hoidosta? Uskaltaudutteko CLF käsittelyyn, lähdettekö liikkeelle Saphirin cremellä vai riittääkö Loaken normaali kova Tan lankki?

Itse ajattelin katsastaa Saphirin Cremen väritarjonnan Juhlagalleriassa ja lopulta kärkiin olisi luultavasti tulossa melko vahva tumman sävy (Kiwi Dark Tan tai jopa Black vahaa varovasti käyttäen).

Entä onko kellään kokemusta Tullintorin suutarista? Saisiko samalla pysähdyksellä kengät hakiessa myös alakerrasta kärkiraudat heti kenkiin?

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #1 : 29.05.12 - klo:20:49 »
Jussin kommentteja odotellessa. CLF taitaa jäädä väliin, ehkä ennemmin renoa pintaan ja sitten kovaa lankkia. Väritöntä ja ruskeaa löytyy jo. Cream on vielä kokeilemati, kaipa sitäkin voisi kokeilla. Mikä mahtanee olla käytön kannalta se ero milloin käytetään kovaa lankkia ja milloin kermaa?

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #2 : 29.05.12 - klo:21:01 »
Creme ei ole yhtä pakkelia, mutta antaa erittäin hyvän kiillon. Voit laittaa cremen alle ja lankin päälle.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #3 : 29.05.12 - klo:21:07 »
Suosittelen - sopivuuden tarkastamisen jälkeen - ihan reno + kiilloke -settiä.

...tai sitten totaalista värinpoistoa, uudelleenvärjäystä ja muutenkin ns. whole shabangia...tan kun on hyvä pohjaväri esim. oliivinvihreän luomiseen...

...jälkimmäisessä "tiedä, mihin hyppäät" on sitten tärkeää eikä vastuu ole kenelläkään muulla kuin itsellä.


Reno ja kiilloke kehiin, siis.
Kaikki villa tottelee rautaa.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #4 : 29.05.12 - klo:21:10 »
Olisiko värillinen vai väritön parempi vaihtoehto alussa? Mitään värimuutosta en ole hakemassa.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #5 : 29.05.12 - klo:21:13 »
Olisiko värillinen vai väritön parempi vaihtoehto alussa? Mitään värimuutosta en ole hakemassa.

Kiillokkeena: Tan tai väritön, ihan fiiliksen mukaan.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #6 : 29.05.12 - klo:21:40 »
Samaa Loaken väriä on tullut lankattua Saphirin värikartasta Goldilla (kun väriä ei halua muuttaa, tehdaskäsittely noissa omissa on ainakin lievästi "burnished" ja goldilla ei mennä edes niin pitkälle) ja patinoituneeksi haluttavia kohtia (lähinnä kärkiä) Burgundylla ja Medium Brownilla. Burgundi tuo ihan mukavaa lisäsävyä tanin päällä kunhan pysyy kohtuudessa.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #7 : 29.05.12 - klo:22:28 »
Mä vedän varmaan pohjalle minkkiöljyä tai mehiläisvahapohjaista rasvaa tms. Ja päälle sitten väritöntä lankkia ainakin näin aluks. Katotaan sitten tuleeko vedeltyä tummepia kärkiin. Noin tuhdit aineet alle siksi että ne tulee ihan oikeaan kävelyyn ja käyttöön eikä vain auringossa patsasteluu. Ja puolipohjaus varmaan kans melkolailla heti ja kantaraudat.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #8 : 29.05.12 - klo:23:50 »
Mä vedän varmaan pohjalle minkkiöljyä tai mehiläisvahapohjaista rasvaa tms. Ja päälle sitten väritöntä lankkia ainakin näin aluks. Katotaan sitten tuleeko vedeltyä tummepia kärkiin. Noin tuhdit aineet alle siksi että ne tulee ihan oikeaan kävelyyn ja käyttöön eikä vain auringossa patsasteluu. Ja puolipohjaus varmaan kans melkolailla heti ja kantaraudat.

No, tuolla saa aika tumman pohjasävyn. Renovator riittää muuten minulle ihan oikeisiinkin käyttökenkiin. Ei vedenpitävä, mutta hyvän kiillokkeen kanssa aika hyvä kokonaissuoja.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #9 : 30.05.12 - klo:08:23 »
Suunnitelmissa on reno+Saphirin lankit. Taidan jättää CLF:n tällä kertaa laittamatta.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #10 : 30.05.12 - klo:10:48 »
Mä vedän varmaan pohjalle minkkiöljyä tai mehiläisvahapohjaista rasvaa tms. Ja päälle sitten väritöntä lankkia ainakin näin aluks. Katotaan sitten tuleeko vedeltyä tummepia kärkiin. Noin tuhdit aineet alle siksi että ne tulee ihan oikeaan kävelyyn ja käyttöön eikä vain auringossa patsasteluu. Ja puolipohjaus varmaan kans melkolailla heti ja kantaraudat.

No, tuolla saa aika tumman pohjasävyn. Renovator riittää muuten minulle ihan oikeisiinkin käyttökenkiin. Ei vedenpitävä, mutta hyvän kiillokkeen kanssa aika hyvä kokonaissuoja.

Mulla on noi Loaken Gunnyt Tan värisenä eikä ne ihan mahdottomasti loppupeleissä tummentuneet kun niihin minkkiöljyä lätkein. Voi tietysti olla että toi Kiwin purkki mikä mulla on niin ole siitä kaikista tummentavimmasta päästä. Ja olihan noita käytettykin reilu vuosi ennen kun nöin stydiä ainetta niihin laitoin kun alkoi kohdalle osuneella sateella kengät kastumaan enemmän kuin olisin suonut.

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #11 : 06.06.12 - klo:18:54 »
Ensimmäiset puljaukset takana. Testasin paria eri voidetta ja päädyin laittamaan pohjalle CLF:n. Hinkatessa CLF:llä lähi osa Burnishestä pois ja mielestäni lopputulos oli saman värinen kuin lähtökohta. Toisin sanoen CLF tummennus korvasi alkuperäisen sävytyksen. Alla kuva CLF käsittelyn jälkeen. (Kuva todellisuutta tummempi. Yritin korjata iPhonella sopivaksi kirkkautta, koska alkuperäinen kuva oli liian vaalea...)


Ja kolmen eri lankin jälkeen:


Tumma ehkä taniksi monen makuun, mutta näin ensimmäiseksi illaksi olen tyytyväinen pohjaväriin.

Kannattaa varovasti käyttää tosiaan renoa, jos haluaa pitää alkuperäisen sävytyksen. Itse jouduin vielä erikseen rasvalla joitain kohtia puhdistamaan, kun lankatessa osoittautui, että alkuperäistä pakkelikerrosta oli jäänyt pohjalle liikaa ja se alkoi paakkuuntua.
« Viimeksi muokattu: 06.06.12 - klo:18:57 kirjoittanut Pasteur »

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #12 : 06.06.12 - klo:23:19 »
Onko odotettavissa kisa, kuka tuunaa poponsa parhaimman väriseksi? ;)

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #13 : 07.06.12 - klo:06:23 »
Onko odotettavissa kisa, kuka tuunaa poponsa parhaimman väriseksi? ;)

Mulla olisi jokunen purkki oliivinvihreää hyllyssä. Se, mitä teen ja miten, on sitten toinen asia.

Kiusaus on hitonmoinen...
Kaikki villa tottelee rautaa.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #14 : 07.06.12 - klo:10:20 »
Onko odotettavissa kisa, kuka tuunaa poponsa parhaimman väriseksi? ;)

Voittaja on se, joka pääsee lähimmäksi niitä Villen tuunaamia loafereita.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta