Kirjoittaja Aihe: Keikari Cannon Tan + voodoo  (Luettu 17818 kertaa)

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #45 : 19.06.12 - klo:20:00 »
Selvennettäköön nyt sen verran, että minulla ei kyseisiä kenkiä ole.
Tämä oli lähinnä yleinen huomio foorumiittien parissa riehuvasta raivokkaasta kenkiin kohdistuvasta nysväys&puunausvimmasta.
Ostakaa vaikka Legoja, pelikonsoli tai pienoismalleja jos teillä käy aika pitkäksi.
Kenkien hoidon pitäisi olla tarvepohjaista, ei rituaalinomaista. Nahasta kyllä näkee kun se kaipaa rakkautta.

*korjailtu kirjoitusvirheitä*

« Viimeksi muokattu: 19.06.12 - klo:22:05 kirjoittanut Barbarossa »
There ain't no rest for the wicked...

Dan-D

  • Vieras
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #46 : 19.06.12 - klo:20:48 »
Selvennettäköön nyt sen verran, että minulla ei kyseisiä kenkiä ole.
Tämä oli lähinnä yleinen huomio foorumiittien parissa riehuvasta raivokkaasta kenkiin kohdistuvasta nysväys&puumausvimmasta.
Ostakaa vaikka Legoja, pelikonsoli tai pienoismalleja jos teillä käy aika pitkäksi.
Kenkien hoidon pitäisi olla tarvepohjaista, ei rituaalinomaista. Nahkasta kyllä näkee kun se kaipaa rakkautta.



Niin, etkö sinä harrasta vain mto-kenkiä?

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #47 : 19.06.12 - klo:21:00 »
^Ei pidä paikkaansa. Alle puolet kengistäni on MTO kamaa. Nykyään suurin osa uusista pareista on MTO meininkiä, mutta aina siiloin tällöin lähtee tehdasmalleja ostoon. Viimeksi tänään.
There ain't no rest for the wicked...

Dan-D

  • Vieras
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #48 : 19.06.12 - klo:21:03 »
^Ei pidä paikkaansa. Alle puolet kengistäni on MTO kamaa. Nykyään suurin osa uusista pareista on MTO meininkiä, mutta aina siiloin tällöin lähtee tehdasmalleja ostoon. Viimeksi tänään.

I stand corrected.

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #49 : 19.06.12 - klo:21:49 »
Tämä oli lähinnä yleinen huomio foorumiittien parissa riehuvasta raivokkaasta kenkiin kohdistuvasta nysväys&puumausvimmasta.
Ostakaa vaikka Legoja, pelikonsoli tai pienoismalleja jos teillä käy aika pitkäksi.
Kenkien hoidon pitäisi olla tarvepohjaista, ei rituaalinomaista. Nahkasta kyllä näkee kun se kaipaa rakkautta.

Kummallisia neuvoja. Jos joku tykkää rituaalinomaisesta kenkienhuollosta, miksei sitä hänelle suotaisi? Jos rituaali sattuu pilaamaan kengät, niin voi myös muuttaa liturgian sävyä sen sijaan että nostaisi ne Legot eteisen hyllyyn kenkien tilalle.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #50 : 19.06.12 - klo:22:04 »
^Omat ratkaisut. En minä keneltäkään mitään ole kieltämässä.
Fakta vaan on se, että liika lankkaaminen ja kyllästäminen ei ole nahalle hyvästä.
 
There ain't no rest for the wicked...

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #51 : 19.06.12 - klo:22:21 »
^Näin.

Näiden Kannoneitten nahka on kyllä käsittämättömän pehmeää.

barcelona

  • Vieras
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #52 : 19.06.12 - klo:22:33 »
foorumiittien parissa riehuvasta raivokkaasta kenkiin kohdistuvasta nysväys&puunausvimmasta.


Minusta tämä on oikeastaan aika sympaattista. Arvosta ihmisiä jotka jaksavat keskittyä johonkin, oli se sitten mitä tahansa, täälläkin nähdyllä pieteetillä. Minulle riittää monoihin perus hoitoaine silloin tällöin ja lankkia silloin kuin pelkkä harjaus ei tepsi. Muutenkaan en jaksa hinkkailla peilikiiltoja, koska ne ei oikein ole edes omaan estetiikkaan sopivat. Joillekin peilikiillot toimivat hyvin ja iso hatun nosto joka sellaisen jaksaa hinkuttaa. Sopivan kiillon kenkään saa parilla harjan raapaisulla aamulla ennen jalkaan laittoa. Edellyttäen tietysti että kengistä pitää muuten hyvää huolta.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #53 : 20.06.12 - klo:02:09 »
foorumiittien parissa riehuvasta raivokkaasta kenkiin kohdistuvasta nysväys&puunausvimmasta.


Minusta tämä on oikeastaan aika sympaattista. Arvosta ihmisiä jotka jaksavat keskittyä johonkin, oli se sitten mitä tahansa, täälläkin nähdyllä pieteetillä. Minulle riittää monoihin perus hoitoaine silloin tällöin ja lankkia silloin kuin pelkkä harjaus ei tepsi. Muutenkaan en jaksa hinkkailla peilikiiltoja, koska ne ei oikein ole edes omaan estetiikkaan sopivat. Joillekin peilikiillot toimivat hyvin ja iso hatun nosto joka sellaisen jaksaa hinkuttaa. Sopivan kiillon kenkään saa parilla harjan raapaisulla aamulla ennen jalkaan laittoa. Edellyttäen tietysti että kengistä pitää muuten hyvää huolta.

Itse olen saanut peilin aikaan aika pienellä säädöllä. Aluksi vähän renoa (uusiin ei varmaan tartte). Toiseksi ohuesti kauttaaltaan harjalla lankki. Tämänkin ajattelin jatkossa jättää ihan kärkiin ja kantaan. Renolla saa jo ihan tarpeeksi kiiltävää pintaa keskelle, eikä taipuminen esty. Lopuksi tätä kärkeen ja kantaan. En tajua miksi tuo kaveri pistää taitekohtiinkin. Loppujen lopuksi se kiilto tulee sillä että lankki leviää tasaisesti. Aikaakaan ei tarvitse kuin varmaan tunnin, että saa tuon tehtyä ja sen jälkeen t-paidan palalla voi ylläpitää kiiltoa varmaan koko kauden kunhan muistaa aina erillisellä harjalla harjata pölyt ja tomut pois kun kengät laittaa lepolesteihin.
« Viimeksi muokattu: 20.06.12 - klo:02:11 kirjoittanut vapa »

Dan-D

  • Vieras
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #54 : 20.06.12 - klo:12:47 »
En saa mitenkään tuntia tuhrattua peilikiiltoon. Vartissa riittävä, joka toki syvenee ja paranee ajan kanssa.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #55 : 20.06.12 - klo:14:37 »
En saa mitenkään tuntia tuhrattua peilikiiltoon. Vartissa riittävä, joka toki syvenee ja paranee ajan kanssa.

Meinasin lähinnä aikaa siitä kun nappaat ne ekan kerran laatikosta. Eihän siinä nyt mene kauan kun tuota spitshineä tekee.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #56 : 20.06.12 - klo:14:40 »
En saa mitenkään tuntia tuhrattua peilikiiltoon. Vartissa riittävä, joka toki syvenee ja paranee ajan kanssa.

Meinasin lähinnä aikaa siitä kun nappaat ne ekan kerran laatikosta. Eihän siinä nyt mene kauan kun tuota spitshineä tekee.

Hyvän viskin parissa kiillon tekemiseen saa helposti käytettyä kokonaisen illan. :-)
Pakko on muuten todeta, että kivalta nämä kengät näyttävät jalassa. Eilen sain asiakkaalta positiivisen kommentin kengistäni, kun ovat kuulemma valopilkut sateisessa päivässä.

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #57 : 20.06.12 - klo:15:10 »
Olen itse positiivisesti yllättynyt kuinka hyvältä kengät näyttävätkään. Laatu ja viimeistelykin tuntuu olevan erittäin hyvää, hinta-laatusuhde siis enemmän kuin kohdillaan! Ensimmäinen käyttökerta mennee ilaman käsittelyjä, sen jälkeen kevyt kerros vahalankkia.
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #58 : 21.06.12 - klo:07:24 »
En saa mitenkään tuntia tuhrattua peilikiiltoon. Vartissa riittävä, joka toki syvenee ja paranee ajan kanssa.

Meinasin lähinnä aikaa siitä kun nappaat ne ekan kerran laatikosta. Eihän siinä nyt mene kauan kun tuota spitshineä tekee.

Niin minäkin. Kuiviin kenkiin viisi minuuttia mehiläisvahaukseen ja päivä imeytymiseen lisäksi. Tällöin peilikiiltokin ottaa muutaman minuutin enemmän aikaa.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Keikari Cannon Tan + voodoo
« Vastaus #59 : 21.06.12 - klo:12:43 »
En saa mitenkään tuntia tuhrattua peilikiiltoon. Vartissa riittävä, joka toki syvenee ja paranee ajan kanssa.

Meinasin lähinnä aikaa siitä kun nappaat ne ekan kerran laatikosta. Eihän siinä nyt mene kauan kun tuota spitshineä tekee.

Niin minäkin. Kuiviin kenkiin viisi minuuttia mehiläisvahaukseen ja päivä imeytymiseen lisäksi. Tällöin peilikiiltokin ottaa muutaman minuutin enemmän aikaa.

Eli minun laskutavallani sinulla menee yli päivä. Mutta juu eihän se iso homma ole se itse puunaus. Odotteluajat ovat pidempiä. Itse en tosin odottele päiviä, ellei nahka ole aivan korppua.