Kirjoittaja Aihe: Jakkupuku  (Luettu 10390 kertaa)

Tauno

  • Vieras
Vs: Jakkupuku
« Vastaus #15 : 26.05.12 - klo:21:58 »
Tuossa omassa huntsmannissa on hartian muoto luotu melkein yksinomaan hihan pyöriöön kiinnitettynä kuulavanulla, joka on aika tuhti muihin pukuihin verrattuna. Itse olkatoppaus on huomattavan ohut ja luullakseni hyvin vähistä kerroksista kasattu. (Olkatoppauksen materiaali on myös hyvin pehmeä ja taipuisa.)

---------
Edit.

Näyttää myös siltä, että kuulavanu olisi harsittu hartian saumavaraan vasta hihan istuttamisen jälkeen..?
« Viimeksi muokattu: 26.05.12 - klo:22:04 kirjoittanut Tauno »

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Jakkupuku
« Vastaus #16 : 26.05.12 - klo:22:37 »
Jeps siis hyvältähän tuo näyttää. Jotkut vaan pitää hyvin luonnollisesta ja rakenteettomasta linjasta ja siihen nähden ihan normikin hartia näyttää helposti "överiltä".

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Jakkupuku
« Vastaus #17 : 27.05.12 - klo:05:13 »
Verrattuina useimpiin 40-luvun juttuihin toi on kyllä kesy.

On toki. Naisten hartiankorostus ei silti miellytä silmääni sen enemmän kuin miestenkään. Aikakauteen verrattuna kesy, mieltymykseeni verrattuna huimasti överi.
Niin siis tossa jakussa on tosiaan sellaset n.1cm toppaukset, eli ei ole kauheen överi. Ilmeisesti mulla on sit luonnostaan ällöttävät hartiat. Mä olen pitänyt kivana sitä että ei ole sellaset luisut pullonkaulat.

1cm on todella paljon. Rope - jos sitä halutaan - voidaan tehdä muullakin.

En vain oikein hahmota, miksi olkapäitä pitäisi korostaa millään. Ovat luonnostaan mitä ovat - rotevat tai pullonkaulat. Se, tehdäänkö hihan istutus sitten "rope"-muotoisena, jenkkiklassisena, spalla camiciana tai jonain muuna, on sitten eri asia. Mitään tukikangasta paksumpaa ei silti olkapään päälle tarvitse puskea (ja sekin on kovahko).
Kaikki villa tottelee rautaa.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Jakkupuku
« Vastaus #18 : 27.05.12 - klo:05:14 »
Tuossa omassa huntsmannissa on hartian muoto luotu melkein yksinomaan hihan pyöriöön kiinnitettynä kuulavanulla, joka on aika tuhti muihin pukuihin verrattuna. Itse olkatoppaus on huomattavan ohut ja luullakseni hyvin vähistä kerroksista kasattu. (Olkatoppauksen materiaali on myös hyvin pehmeä ja taipuisa.)

---------
Edit.

Näyttää myös siltä, että kuulavanu olisi harsittu hartian saumavaraan vasta hihan istuttamisen jälkeen..?

Niin se tehdään. Valmisvanupatjoja ei käytä juuri mikään oikea tekijä - jos olkaan on saatava "kovaa muotoa", toppaus tehdään itse. Vaahtomuovin voi singota aina kiertoradalle.
« Viimeksi muokattu: 27.05.12 - klo:05:15 kirjoittanut Jussi »
Kaikki villa tottelee rautaa.